Bröllop 2010 del 9 (sista året)
åh, lycka till! håller tummarna för dig
åh, lycka till! håller tummarna för dig
vi betalar deras klänningar om de beställer från millys eller liknande, skulle de vilja ha 1500-2000 kr:s klänningar så skulle vi inte betala hela utan ge ett bidrag bara.
Båda tärnorna tyckte det var helt okej och blev jätteglada över att få en måttsydd klänning från kina. Det går på 700 kr per tärna och känns lite mer rimligt då vi har en ganska så tight budget.
Marskalken vet jag inte, om han har en kostym redan som funkar så kan han ju ha den. Annars så lär vi väl hjälpa till med att hyra kläder, eftersom tärnorna får.
vad jobbigt att tjafsa om pengar, sånt är aldrig kul.
Men kan ni inte se över vad som är viktigt för er båda, inte bara i pengaväg utan vad ni skulle vilja ha. Sen kan ni ju kolla på vad som känns viktigare än annat. Några saker kanske man får offra för att få igenom nåt annat.
vi är tre skrev 2010-01-05 21:44:19 följande:
bettertogether: vad fint det var, blir nog snyggt till en lite rufsig och busig frisyr.
ja, det här med pengar kan ju vara ett elände. Simon förlitar sig helt på att jag har koll på hur mycket vi ska spara och så, och så följer han slaviskt vår kalender där allt är specat månad för månad vad vi ska ha. Men han inser nog inte att vissa saker måste vi skjuta på framtiden för att få det bröllop vi vill ha, som tex ett helt nytt ställ med jaktkläder, eller en del resor visserligen inom sverige men iallafall, eller att han kanske inte just nu behöver byta trumset.
Men han fyller ju år nu i slutet på månaden så då får han ju en del av allt han önskar sig iallafall, får tipsa hans föräldrar om vad han vill ha också så att han kanske slipper vänta iallafall.
S vill att vi gör en vikning på servetterna, har vita tygservetter. Jag är mer inne på servettringar och rullade servetter. Så vi får se vad det blir, det finns ett par vikningar som vi båda kunde tänka oss. Ska göra dukningen hemma nån dag för att testa vad som blir snyggast.
Festprogrammen blir smala och avlånga, de lägger vi brevid besticken. Sparsmakat och snyggt tycker jag
bluebride: ja, de är jättefina närckrosorna och passar bra till ert tema, menade bara att jag själv gjort den vikningen så många gånger att det inte känns så extraordinär för mig, kul att ha nåt "nytt". Men fin är den!
hindersprövningen håller i 4 månader så 2-3 månader innan är nog lagom att skicka efter
vart bor ni då?
Åh, hittade på brudobrollp.se och gör det själv sidorna en mall till att göra favorsaskar. Gjorde en testvariant här med vanligt skrivarpapper och de blev riktigt bra. Ska hanla lite tjockare papper och i rätt färg så får vi ha en riktig pysseldag
www.brudobrollop.se var det