Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Vi skrev på alla inbjudningar att respektive är självklart välkommen! Tyckte vi lät kort och bra.
    Vi skrev inga namn i inbjudan utan på kuvertet. SÅ på kuvertet hade det ju stått Saras namn och adress. Sen i inbjudan VÄlkommen på bröllop mellan oss i april den kyrkan blablabla Självklart är respektive också välkommen. Typkommer inte ihåg texten ordagrant just nu.

Tausen skrev 2010-01-06 13:38:51 följande:
    En snabb fråga, tycker ni att det är konstigt att skriva t.ex. sara + respektive på ett inbjudningskort när vi inte vet om hon har nån respektive?Problemet är att om hon har det så är den personen välkommen, men om hon inte har det får hon inte ta med nån annan så +en känns fel...
  • Lyckliga013bruden

Jag har fått skidålig respons att jag ibland ångrar lite att jag bjöd in alla som jag gjort. Speciellt de som undrade massor innan och hintade om att de gärna ville bli bjudna. MEN vi gifter ju oss inte förrens i April så folk kommer väl vänta tills dagen efter OSA datumet eller något. Fast det hade varit kul med lite reaktioner ändå, ett litet tack för inbjudan eller vad roligt att ni ska gifta er, som sms eller mejl eller liknande....
    Mitt humör och mitt tycke och tänk går väldigt upp å ner nu i planeringen och stressen =)

Tokisen skrev 2010-01-06 13:10:09 följande:
    Vad roligt, vi postade i lördags och i måndags fick vi bra respons på dem, folk började direkt höra av sig att dem kom och sånt. Jätte kul.
  • Lyckliga013bruden

4glas per flaska beror nog lite på vem som häller upp. Du får nog göra lite häll tester. En vinflaska innehåller 75cl 7.5dl alltså, ett glas räknar man vet inte riktigt hur många cl.
    En box innehåller 3liter, det är 4 normala vinflaskor.
    Fyll en tillbringare med 7.5dl och börja häll i vinglas, så mycket som du tror gästerna kommer fylla i glasen.

pandis81 skrev 2010-01-07 21:20:14 följande:
    tror dom räknar 4 eller 5 flaskor i en box. så 20 glas eller något sånt då kanske.
  • Lyckliga013bruden

jag tänker mig att det är skillnad när bartender, servitör, hovmästare mfl häller upp åt en och när gästerna ska hälla själva. Jag har en misstanke om att gästerna kanske häller i lite mer än vad servitrisen skulle gjort och då blir de färre glas per flaska. Jag skulle nog ställa mig i köket och blaska med vatten och räkna =)

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-07 22:20:36 följande:
    När jag jobbade på restaurang så räknade vi med 4 glas per flaska så det är därifrån jag fått det..
  • Lyckliga013bruden

Ja det har jag. Ibland är det lite läskigt, som när jag provade klänningen jag fick hem och den inte var som jag tänkt mig. Den var tajtare över höften och jag ville ha den tajt bara till midjan så den satt inte så bra å helt hemsk med underkjolen. Då kom jag på mig med att fundera i banor som, tänk om det är ett tecken och vårat äktenskap faller i spillror efter 2mån? och liknande......

Sundance skrev 2010-01-11 10:52:22 följande:
    Vet ni...? Jag tror att jag har fått lite bröllopsnerver/kalla fötter. Känner mig väldigt osäker just nu. Känns som att vi har så mycket som inte stämmer och som vi inte har klarat ut. Allt från hur vi ser på framtiden vad gäller barn och hus och sånt, till typ... vad ska man kalla det? Förhållningssätt mot kollegor av det motsatta könet. Pengar och sparande. Festande. Vet inte om jag ska prata med honom eller inte. Känns så onödigt att ta upp saker till diskussion om det bara är jag som är tramsig, samtidigt känns det inge bra alls just nu. Någon anna som kännt av lite nerver?
  • Lyckliga013bruden

Jag ska fundera över häftet i nästa vecka, har tentor i helgen nämligen =)

Men jag behöver hjälp.
    Dansen hur ska man göra med den? Jag vet inte om jag vill ha klassisk brudvals, halva brudvals och sen helt plötsligt byts musiken ut och vi dansar något roligare t.ex. Grease dansen, eller ska vi bara dansa roligt som grease dansen?
    Jag säger jag för jag frågade min blivande om det och han hade inget att säga, så det är helt upp till mig.
    Var går man och lär sig dansa?

Gästerna, vi har skickat inbjudningarna men OSA datumet är inte förrens i slutet på februari, och vi har inte bestämt meny eller något sådant än. Det är en väldigt närstående som bytt respektive. Enligt vett och etikett så gäller inbjudan den respektive som personen hade när inbjudan skickades ut. Jag är osäker på om vi ska låta den nya respektive komma. Personen byter partner någon gång om året och ofta låter det som den nya är "the one"
    Jag både vill och inte vill att den nya respektive ska få komma.

• Lyckliga013bruden

brukar inte alla gästerna klämma i och sjunga psalmerna?
    vi ska iaf inte ha någon sångerska eller musiker o kyrkan.

vi är tre skrev 2010-01-13 10:58:54 följande:

ska alla ha en som sjunger i kyrkan eller finns de någon som tänkt hoppa de och hoppats att gästerna klämmer i?? kanske cd med orginal sången. hur tänker ni göra??
  • Lyckliga013bruden

Brudens morsfars fru tycker jag låter helt okej, inte alls opersonligt.

Borde man skriva mamma och pappa eller mor och far?

Sundance skrev 2010-01-14 14:59:05 följande:
    Bra fråga det där... Min morfar är ju omgift sedan mormor dog, men jag klarar inte av att kalla henne styvmormor eller nåt. Får väl helt enkelt skriva M's morfars fru eller Ulfs fru. Frågan är om hon tycker det blir opersonligt och tar illa upp. De har ju ändå varit gifta nästan 20 år, men som sagt, hon kommer aldrig komma i närheten av att få kallas mormor för mig. Det ordet är bara riktiga mormors .
  • Lyckliga013bruden

Bra, då fortsätter jag kalla de mamma å pappa. =)

Ni som skriver ett par meningar om gästerna, hur gör ni med de respektive ni inte känner?
    Frågar ni någon som känner personen om lite info eller?
    T.ex. en kompis pojkvän/sambo jag inte träffat eller vet något om, skulle ni då bara skriva Astrids pojkvän/sambo. Eller ringer ni Astrid och frågar lite om honom?

Jag vill så gärna skriva ungefär lika mycket om alla, men det är svårt när jag inte känner alla =)

(Ja vi är två som ska gifta oss men eftersom en av oss planerar och fixar och donar och den andra inte riktigt bryr sig, och svarar ofta på frågor med "jag vet inte, du får göra som du vill det spelar inte mig någon roll" Därför använder jag, jag-formen ofta.)

• Lyckliga013bruden

Jag mått beställde en klänning som jag fick hem för ett par veckor sen. Den korvar sig i ryggen vad kan det bero på?
    Det är korsett snörning, när jag provade med mamma kunde jag inte se ryggen, men hon sa att det inte såg jättesnyggt ut (kommer inte ihåg vad hon syftade på) men det har stört mig lite så jag fick ett infall och provade klänningen själv, då var ryggen rynkig liksom. Men det är inte lätt att få på sig en klänning själv.
    Kan det berott på att jag snörde ihop för löst? för hårt? satt klänningen för lågt i ryggen och jag borde försökt dra upp den? eller tvärtom att den satt för högt? är jag för tjock för klänningen? eller?
    Vill så gärna att den ska sitta bra även om jag beställt en klänning till bara för den var så snygg och billig

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)