Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

det låter logiskt iof men jag mått beställde den och har gått ner sen jag beställde den, så mina mått är mindre nu. Därför blir de ologiskt för mig, dessutom är de ju snörning. Ska kanske prova klänningen igen tillsammans med någon och en spegel i ryggen =)

Tokisen skrev 2010-01-18 20:24:54 följande:
    När jag va och provade klänningar i butik, så sa hon att korvar d sig på ryggen e den för liten.
  • Lyckliga013bruden

nej inte alls och den ser toppen ut framifrån!
    men eftersom jag försökte komma i den själv ensam hemma och det inte var det lättaste så blir jag lite fundersam. Men det var ju något som inte var bra med den när jag provade med mamma. jag vill ju så gärna att den ska sitta perfekt....

KatjaB skrev 2010-01-18 20:58:00 följande:
    lyckliga bruden: vad trist.. hur känns det då? känns det som att den är för liten?
  • Lyckliga013bruden

Jag verkar lika korkad som du
    Jag har inte involverat varken tärna eller toastmaster i något. Min tärna och jag har dialoger men hon bor i ett annat land å har därför svårt att hjälpa till med planering och sådant. Toastmastern är inte involverad av varken mig eller festisen, toastmastern har heller inte hört av sig och erbjudit att hjälpa till med planering mm.

Det vi ska göra förutom att boka frissa, smink, köpa skor. Är vigsel och festprogrammen det känns inte som toastmastern skulle kunna hjälpa till med. Fast de beror väl mest på att vi inte vet hur vi vill ha det än.

CeKe skrev 2010-01-19 15:37:07 följande:
    Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?
  • Lyckliga013bruden

Pandis, var har du fått det braiga priset ifrån??

KatjaB Har en likadan person i närmaste familjen och jag är lite kluven. En del av mig tycker att personen borde komma ensam och att det känns lite märkligt att ha en 2-3månader gammal flickvän med sig. Medan den andra delen av mig tycker spela roll om personen tar med sig Anita eller Berit vi har ju ändå räknat med att personen tar med sig en flickvän.

• Lyckliga013bruden

"Alla klagar också på att det hänger lite valkar under armhålet. Det gör så på alla, om man inte har en ätstörning eller är extremt smal. Det är bara att acceptera, vi vuxna kvinnor ser ut så." går att läsa på www.missmary.se/

Så tyvärr tror jag det är kört.....En scarf, bolero eller snygg kofta är nog en bättre lösning

• Lyckliga013bruden

Jag säger lycka till med att få bort fettet och lyckas ni hoppas jag att ni berättar hur ni gjorde =)

• Lyckliga013bruden

vissa dagar kommer vara underbart toppen roliga andra dagar kommer tyvärr vara pisstråkiga. Det är min erfarenhet iaf =)
    Ibland tyckte jag det var kul att träna själv med maskinerna ibland var det roligare med gruppträningen.

EåN2010 skrev 2010-01-27 13:30:34 följande:
    lyckas jag så säger jag... men jag hoppas de ska bli kul på gymmet... nån som brukar gymma som kan säga om det är kul eller tråkigt?
  • Lyckliga013bruden

hade planerat att fixa och dona med bröllopet idag men var tvungen att jobba istället. Jag kan ju surfa iof men det är att ringa folk jag behöver göra och det kan jag inte.
    Hela veckan har bara varit bläää och värre blir det tycker jag, nästa vecka blir ingen höjdare den heller men det vet jag om på förhand..

• Lyckliga013bruden

nej jag ska snart få gå hem om dygt en timme men jag har varit uppe sen kl6 i morse. Ni vet den här dagen då klockan int ringer, bussn är sen, det regnar och man glömt araplyet etc. Jag har en sådan vecka och nu är jag så trött å sur på allt å alla.

Jag har mejlat fram å tillbaka lite med fotografen bageriet fissan sminket, men kommer inte längre utan känner att jag behöver prata lajv med dem. Det är ju oftast enklast faktiskt.

något tips på hur jag kan bli av med alla sura, arga, besvikna och andra negativa känslor innan jag blir skogstokig och skäller ut någon utan egentlig anledning. Träningen brukar hjälpa men har inte gjort det.

KatjaB skrev 2010-02-06 14:41:40 följande:
    trist att jobba när man inte var inställd på det, hoppas dagen inte blir alltför lång då Du kan inte maila till dem du ska ringa då?
  • Lyckliga013bruden

aha då fattar även jag vad ABC var, inte sett den förut men sparat den. Får komma något annat på P då jag inte heter det

• Lyckliga013bruden

P-Pussar är inget som man ska snåla med.....eller något annat med pussar

• Lyckliga013bruden

jag vill ha en fin dans som är lätt att lära sig och som gästerna tycker om att titta på. därför går vanlig tryckare bort för oss. Mitt problem är att hitta någon som kan lära oss dansa. Jag har googlat och mejlat en massa men får inga svar.
    Har ni hittat någon danslärare och hur?

• Lyckliga013bruden

Min dröm är att vi hittar en danslärare och lär oss dansa något som alla kan uppskatta och tycka är roligt. Sen när vi har dansat klart så får dem som vill komma upp på dansgolvet och dansa. Sen om pappa eller någon annan bjuder upp mig får vi se.

EåN2010 skrev 2010-02-21 17:18:23 följande:
    hur hade ni tänkt göra med dansen...kommer ni att dansa hela låten själva eller kommer ni att be de andra komma upp å dansa med er i typ slutet ? så ni får dansa med er pappa? eller?
  • Lyckliga013bruden

Jag har googlat och mejlat men inte fått något svar än. Så jag vet inte hur vi ska göra längre. Ska prata om det senare och se om vi kan bestämma något. Men jag vill verkligen dansa snyggt bra och roligt.

• Lyckliga013bruden

långkalsonger!!
    Det har varit snö och minus grader (ca2 bara) i slutet av april början på maj för typ 25år sen. Som det ser ut nu så är inte det otroligt

pandis81 skrev 2010-02-24 21:32:00 följande:
    jo jag har kollat på dom och det är inget som saknades
  • Lyckliga013bruden

1985 hade han snö och minus grader på födelsedagen här i stan
    Jag kommer inte ihåg själv såklart utan jag har läst lite gamla dagböcker.

Ja alltså just idag känns det coolt, i en veckas tid har jag vart apstressad för jag fick för mig att det bara var en månad kvar. Vi har saker kvar att göra men det känns som läget är någorlunda under kontroll. Och det skulle kännas bättre om festprogrammen var fixade, fotografen bokad, mina skor beställda och hemkomna mm mm.

Hur känns det för er??

pandis81 skrev 2010-02-24 22:52:16 följande:
    mmmm skulle väl vara det då.. men det har jag aldrig sätt i min dröm heller att jag ska ha långkalsonger under klänningen så det är jag nog faktiskt utan i alla fall. men sambon har aldrig haft snö på sin födelsedag och det är den 26:e april.Hur känner ni nu då?? Idag är det 2 månader kvar prick på dagen. ??
  • Lyckliga013bruden

Vi hade lite samma grej och vi påminde de på olika sätt, ringde någon, smsade en annan, metoden anpassades efter personen.
    Den lilla barnsliga delen av mig ville stryka de direkt, för de är dem som gjort fel. Men som tur är har jag en vuxen del också

EåN2010 skrev 2010-02-27 20:24:21 följande:
    jag har inte facebook... ja kan man ringa å fråga eller är de bara helt fel?
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)