• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Katinkaa

Blivandefrueriksson
    jo det e ju det jag vill, vet bara inte var jag ska hitta butiker där jag kan prova :(

• KatjaB

humlan: förstår att det känns långt borta nu, men tiden går fort och ni kan ju handla nåt då och då och planera för det redan nu iallafall. Det är ju några här på bt som planerar för bröllop längre fram än om ett år också.
    Klar du ska stanna kvar i tråden också

Pandis: jag har skickat save he date-kort till alla, frågade vår fotograf som är en vän till mig om han ville ha sin inbjudan i handen när han hälsade på, men han sa att han om han fick välja, hellre fick den skickad, sån post är så sällan man får, att det är extra roligt.. hehe, ja så han fick sin skickad förstås
    Är hon en dramaqueen annars så förstår jag om det känns lite jobbigt att nu ha henne som fotograf, och när hon började tjafsa om betalning osv.
    Det hade ju varit bättre stil av henne att ha frågat först om hon är bjuden på bröllopet, eftersom hon inte fått en inbjudan, istället för att ha fått världens spel.
    Jag har gjort brudbukett till ett bröllop så jag var en av dem som hjälpte till och fick ingen inbjudan alls, den var muntlig. Däremot fick vi ett tackkort sen efter bröllopet. Jag brydde mig inte nämnvärt om det, mer än att jag förstås tycker att det alltid är lite kul när man får en riktig inbjudan per post.

• pandis81

för att tärnan är min sambos syster,, och hon fick en eftersom hon bor hemma och vi skickade till våra föräldrar.

majsan801 skrev 2010-01-02 21:40:27 följande:
    Får jag fråga varför de inte skulle ha en inbjudan om tex tärnan fick en? Glömde ni eller valde ni medvetet bort.
  • Blivandefrueriksson

katinkaa vad är du för size?

• Katinkaa

Blivandefrueriksson
    jag vet inte exakt nu eftersom jag har pendlat i vikt men skulle gissa på hela 50/52 (suck, ångest)

• pandis81

jo men vi hade en muntlig överrenskommelse, det var därför jag inte skickade någon till henne.
    Och tack kort är självklart att jag hade skickat.
    Men det har ju inte varit på tal än liksom. Då bröllopet inte ens har varit.

Våra toastmaster har fått inbjudan då dom är våra absolut bästa vänner och hade deltagit i vilket fall.
    Våra tärnor har fått inbjudan då dom är min sambos syster och våran dotters gudmor. Så dom är ju bjudna i vilket fall.

Den här personen som skulle vara våran fotograf valde jag för att hon är duktig på att fotografera inget ont om det, och att hon är en ingift släkting.
    Men min tanke på att skicka en inbjudan per post inte fanns där var väl för att vi hade en muntlig överrenskommelse.. Och trodde då att det inte behövdes.
    Jag har ju inte skickat till tex sminket heller då vi också har en muntlig överrenskommelse. Det är ju lika dant om man ska skicka till kantorn i kyrkan då som ska spela. Då det också är en vän till familjen fast även kantor i kyrkan där vi ska gifta oss. Vi har ju haft mailkontakt och han är inbokad.

KatjaB skrev 2010-01-02 22:01:34 följande:
    humlan: förstår att det känns långt borta nu, men tiden går fort och ni kan ju handla nåt då och då och planera för det redan nu iallafall. Det är ju några här på bt som planerar för bröllop längre fram än om ett år också. Klar du ska stanna kvar i tråden också Pandis: jag har skickat save he date-kort till alla, frågade vår fotograf som är en vän till mig om han ville ha sin inbjudan i handen när han hälsade på, men han sa att han om han fick välja, hellre fick den skickad, sån post är så sällan man får, att det är extra roligt.. hehe, ja så han fick sin skickad förstås Är hon en dramaqueen annars så förstår jag om det känns lite jobbigt att nu ha henne som fotograf, och när hon började tjafsa om betalning osv. Det hade ju varit bättre stil av henne att ha frågat först om hon är bjuden på bröllopet, eftersom hon inte fått en inbjudan, istället för att ha fått världens spel. Jag har gjort brudbukett till ett bröllop så jag var en av dem som hjälpte till och fick ingen inbjudan alls, den var muntlig. Däremot fick vi ett tackkort sen efter bröllopet. Jag brydde mig inte nämnvärt om det, mer än att jag förstås tycker att det alltid är lite kul när man får en riktig inbjudan per post.
  • Blivandefrueriksson

det bästa vore ju att ringa och fråga i butiker,

• Sundance

Tycker det låter som att "kusine" överreagerar rätt rejält men jag måste säga att vi har skickat inbjudan till alla som ska vara med på festen, oavsett om de ska hjälpa till eller inte.

Jag tycker också det är svårt det där med att beställa klänning utan att ha provat. Jag ska ju beställa från Kina och det blir ju en chansning men har tänkt sälja den om den absolut inte passar. Men så föll jag ju för en när jag provade runt lite också (för du måste prova! man kan känna sig jätteful i en modell som man älskar på bild). Nu kommer jag få hem två klänningar men som sagt, den ena kommer att säljas.

• KatjaB

ja, det är väldigt olika vad man gillar i verkligheten och på bild, dessutom är ju bilderna ofta softade så man ser ju inte riktigt hur klänningarna ser ut på riktigt, iallafall när det gäller alla märkesklänningar.

Jag trodde att jag ville ha satin och spets, men alla satinklänningar kändes väldigt stela och inte alls jag, medan den i organsa som jag ska ha är så skir och lätt och fin på mig. Efter det skulle jag inte våga mig på att köpa utan att ha provat något, men det finns ju de som köpt utan att prova någonting och varit jättenöjda.

• pandis81

Nu har vi bestämt vi kör vårat race och skiter i alla negativa tankar och folk runt omkring oss, vill dom inte vara lyckliga för våran skull så skiter vi i dom.

(bara en tanke jag hade, och delade av mig av)

jag undrar lite vad som är vårat nästa steg som faktiskt måste bli klart snart, det känns som att tiden bara rinner iväg. Det är ju bara 3 1/2 månad kvar.

Igår gjorde jag ordning lådorna som vi ska ha, satte i kedjan. SÅ nu ska jag bara måla dom.
    Igår provade även sambons sina kläder tillsammans för första gången då vi var och köpte skjorta i helgen.
    Och han blev så himla fin...

Nu längtar jag ännu mer till den stora dagen.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)