• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag började känna lite stress över inbjudningarna i helgen. Min mamma (som dessutom är lite sjuk emellan åt) ska skriva alla för hand. 33 st. Och så ska jag ju klippa och klistra och göra dem själv. Beställa stämpel för embossing mm. Och vill gärna få ut dem i februari/mars. Och så vill jag ju va med när mamma gör den första så vi kan prata ihop oss och jag åker inte till dem förrän i slutet av februari...

• Sundance

Usch, den där jädra ekonomin alltså! som det stod i ett mail jag fick från Project Wedding, det borde vara en allmän bestämmelse att alla tjejer får obegränsat med pengar bara för att planera sin stora dag .

Jag ska nog ge mig iväg till Panduro efter jobbet idag och beställa de där paisley-papprena vi ska ha. Vad tycker ni... Elfenbensvita eller kritvita? Sen är ju fortfarande frågan om vi ska skriva för hand direkt på det präglade paisley-pappret eller om vi ska skriva ut på skrivare på ett transparent papper som vi sedan klistrar på paisley-pappret. Vad tror ni blir bäst egentligen? Många verkar tycka att handskrivet är supertrevligt...

Är så spänd och glad för din skull Ninni!!!

• Sundance

har ni bra koll på det musikaliska? Jag borde ha, i och med min utbildning, men kan ändå inte riktigt klura ut om This year's love med David Gray går i valstakt eller inte. Visst gör den väl de? En ganska snabb valstakt...

• Sundance

En så liten enkel grej men jag har funderat och funderat... Hur kommer ni göra med servetter och festprogram. Var lägger ni vad? Hur viker ni servetterna?

• Sundance

Aha, Rullar du dem liksom tillsammans då så att du får med båda färgerna i ett?

• Sundance

När vi tittade på lokalen var det dukat för bröllop och de hade liksom rullat dem men sedan ställt dem upp som ett torn och det gillade jag inte riktigt. så jag hoppas att de kan någon annan vikning också. Skulle kunna tänka mig att man viker dem så att det blir som en ficka där man kan lägga festprogrammet. eller bara "snörpa ihop" dem på mitten med någon servettringsvariant. Enkelt men kan bli snyggt om man har fina servetter.

• Sundance
    sarahkka76 skrev 2010-01-07 18:03:34 följande:
    Vad blev det för färg?
    Vet inte om frågan var ställt till EÅN eller mig men mina papper blev kritvita . Känns nog fräschast ändå! så tänkte jag köpa resten av grejerna när jag hämtar papprena nästa vecka. Våra inbjudningskort kommer bli en mörkgrå tapet som en tunn ram runt det vita pappret med präglat paisley-mönster. Sedan skrivet vi för hand med röd penna på det. Och så blir det ett brett rött band med ett tunnare grått över det. Och så en lite grå ruta med vårt monogram embossat i rött mitt på banden liksom. Gjorde en skiss i Photoshop och tror att det blir jättesnyggt. Hittade ett par snygga färdiga på kortdesign.se men sambon vill så gärna att vi gör handgjorda så det är bara att köra igång.
  • Sundance

Usch, bakslag på bröllopsfronten. Hade hemma den tjejkompis på middag som, tillsammans med sin sambo, ska vara bartenders på vårt bröllop. Vi träffades för något år sedan och då frågade jag henne och hon blev skitglad. sedan har vi liksom inte suttit ner sedan dess utan bara snicksnackat lite och hälsat och så. Inte direkt pratat om bröllopet så. Och nu visar det sig att hon hela tiden trott att vårt bröllop är den 7/8, som vi ju helst ville haft. Och sedan bokat vi ju slottet i april och då blev det den 14:e och så har vi inte pratat sen dess och nu gifter sig hennes barndomskompis den 14:e. Och de hade lagt sitt den 14:e bara för att hon skulle kunna gå på båda . Men som hon sa; förhoppningsvis blandar jag ihop er så att det är hon som har den 7:e. Hoppas... Vill ju så gärna ha dem där. Och så hade vi ju såklart sparat en del pengar på det också... Att slippa betala bartenders.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)