Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

KatjaB skrev 2010-01-27 13:16:56 följande:
    man får kanske helt enkelt se det som en förlängning av brösten
    förlängning av de nästintill icke existerande brösten ;)
  • Bettertogether

Suck... Det tar ju eeeeevigheter att hitta rätt adress till alla man ska skicka inbjudningar åt! :P De flesta av mina kompisar bor på sin studieort men har sin adress till barndomshemmet, så eniro har inte rätt :/ Och hur roligt är det att fråga efter deras adresser, det blir ju ingen överraskning då :(

• Bettertogether
    CeKe skrev 2010-01-27 19:38:10 följande:
    De kan ändå ha eftersändning till det ställe de bor på, så då kommer korten rätt ändå. Så gjorde jag när jag pluggade =)
    Jag tror inte det funkar så här i Finland...
    När jag studerade hade jag min studieadress som adress, men det som adresserades "hem" (där jag fanns skriven) kom dit..
  • Bettertogether

Jag håller på att stämpla namn och adresser på kuverten... det tar sin tid ;)

• Bettertogether
    Blivandefrueriksson skrev 2010-01-28 20:10:31 följande:
    på söndag berättar vi! för våra föräldrar, vi har bjudit hem dem på fika och tänkte ställa fram inbjudningskortet på bordet innan vi sätter oss. så de lixom får syn på det när vi sätter oss. Iiiii spännande
    Åh vad roligt!!! :D :D :D Du får berätta sen hur det gick!
  • Bettertogether

Är det någon av er som bestämt ingångs- och utgångsmusik????

• Bettertogether

Grattis Karin längtar! :D

Det är så roligt att sitta och lyssna och leta in- och utgångsmusik att jag helst inte skulle vilja att vi bestämt oss redan ;)

Vi kommer nog ha Bach "preludium C" (kanske det heter) som ingångslåt... den tycker vi båda jättemycket om! Och det ska vara denhär lugnare versionen (tycke de flesta brukar vara så stressiga av den låten)

Utgångslåten blir något alldeles speciellt... Vi kommer nog ha Nathalie Coles "This will be" (an everlasting love). Lite mer svängigt än vanligt, och mycket glädje! För vi är antagligen överlyckliga när vi går ut ;)

• Bettertogether
    maj2010 skrev 2010-02-01 10:36:17 följande:
    Måste fixa nån som kompar vår solist också. Problemet är att hon bor i Finland, så de kommer inte att kunna repa tillsammans förrän typ dagen innan. Mycket praktiska detaljer att tänka på nu!
    Jag vet hur det är att ha solister och musiker på olika stället... i mitt fall är de i olika kontinenter till veckan före vigseln ;) Min kompis som är musikansvarig är au pair i Amerika ännu 5 månader... det är också hon som ska sjunga en av 3 stämmor i "this will be" och även en annan sång i kyrkan. Lyckligtvis känner pianisten och solisterna varandra och har sjungit tillsammans förr... så de har ett försprång :)
  • Bettertogether
    majsan801 skrev 2010-02-01 11:36:51 följande:
    Ingång vill jag också ha canon d den är klassisk. Men vad ska vi ha ut???? Ingen aning och vi är ju i kyrkan så det är ju bland psalmerna man får välja suck jaja. Jag hade helst velat ha något glatt och svängigt frågan är om det finns nån sån. Just nu står det still och kan inte minnas vad andra har haft på de bröllop vi varit på heller.
    Inte måste man ju ha en psalm som utgångsmusik... Min morbror är präst, så jag frågade honom hur det är med psalmer och så. Och han sa att det rekommenderas att man har minst en psalm i vigseln, men sen är det fritt fram att välja annan musik helt själv (förutsatt att det inte är något opassande för kyrkan).
    Men om man vill kan man ju "fortsätta" på ingångsmusiken som utgångsmusik :) Det tycker jag är jättefint!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)