Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Det ser ut att bli 2010-års innefärger ;) Fast vi har ivory och naturbrunt istället för svart :)

• Bettertogether

Jag trodde det skulle bli en annan färg, typ gul-orange... men sen insåg jag att grönt alltid är grönt (och har varit min favoritfärg flera år), jag fattade bara inte först att hur jag än gjorde skulle det bli grönt som färgtema ;)
    Sen läste jag allt om bröllops nyaste tidning och fastnade för chefsredaktörens mans corsage med rosa i :P Och nu är jag, som aldrig har tyckt särskilt mcyket om rosa, helt galen i mörkrosa! ;D

maj2010; det är min ring! :) ...som ligger i en låda här hemma, och provas relativt ofta ;D

• Bettertogether
    mammab skrev 2010-02-25 14:00:42 följande:
    hehe, har den boken! fick den nu när jag läser till florist!
    Ja de små böckerna har jag också, flera stycken till och med :) Men denhär sidan använder vi ofta i skolan :)

På tal om blommor brottas jag fortfarande med vad för slags blommor jag ska ha i min bukett :P
  • Bettertogether

teknik, form och färg har jag bestämt mej för :) Det blir en hängande (droppformad) i stickmassa.. grönt som dominerar med en upplättning av vitt, samt rosa som blickfång. :) Det jag har mest problem med är att hitta någon grön blomma som passar i hänget (=någon med lång mjuk stjälk. hjälp?!). Jag ska ju göra den som praktiskt arbete i mitt slutarbete nu inom den närmsta månaden :P

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-02-25 14:50:14 följande:
    Allium finns väl i grönt? Kul med fler florister här jag jobbar ju inte med det längre, mer än lite extra när folk runtikring ska gifta sig eller så. Men jobbat med det till o från sen gymnasietiden, riktigt härligt yrke. Jag är helt klar med vad jag ska ha, det enda jag velar mellan är vilken rosa ros jag ska ha. Ska ha vendela (cremefärgade) och eventuellt sweet avanlanche. Lammöron och vita phalanposis klockor. o så lite dekoration o sånt förstås. Klurar på om jag kan hitta en ros som känns vintage i lite svagt brunrosa, men inte hittat än någon bra, det jag hittat hittills slår åt det lila hållet o det blir fel.Tips någon?
    Hmm.. förra sommaren gjorde jag en brudbukett med någon sorts konstig gammalrosa ros. Sätter in en bild i galleriet så får du se. Jag kommer nämligen inte alls på namnet på den nu :P
  • Bettertogether
    mammab skrev 2010-02-25 14:50:21 följande:
    du kan inte ranka nått nå? gröna orkideeklockor, hypericumbär? antirrinum är snygg, men hjälp står still haha..
    Jag ska ha gröna hypericum i buketten, så ett alternativ har faktiskt varit kedjor med hypericum. Ska ha en stomme av hängbjörk (bladlösa), så det går enkelt att sätta dit kedjor.

cymbidium hade varit bra, för de skulle ja ha kunnat limma fast på björkstommen, men de passar tyvärr inte så bra in i själva buketten tycker jag. Och dessutom har jag redan liljor som "speciell blomma", så jag tycker det blir för mycket med två "finare" :)

Jag TROR det blir grön eustoma i hänget, samt hypericum och grönt.
  • Bettertogether

Förstås så har jag inte nummer 4 av fjolårsgång... har du bild på den så du kan visa?! :)

• Bettertogether

...som ett tillägg till mitt inlägg om vad som ska finnas i buketten.

Jag tror det blir kedjor av hypericum och hydrangea i hänget :) Eventuellt blandar jag in lite pärlor för att knyta an till bordsdekorationerna. Vad tror ni om det?

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-02-25 15:29:38 följande:
    nåt knas med min mobil så jag kan inte mms:a bilder till min mail, men skickar du tex ditt nummer på mailen här så kan jag mms:a till dig
    Nu bor ju jag i finland så jag tror inte det lyckas så bra faktiskt :(
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)