Bröllop 2010 del 9 (sista året)
Det ser ut att bli 2010-års innefärger ;) Fast vi har ivory och naturbrunt istället för svart :)
Det ser ut att bli 2010-års innefärger ;) Fast vi har ivory och naturbrunt istället för svart :)
Jag trodde det skulle bli en annan färg, typ gul-orange... men sen insåg jag att grönt alltid är grönt (och har varit min favoritfärg flera år), jag fattade bara inte först att hur jag än gjorde skulle det bli grönt som färgtema ;)
Sen läste jag allt om bröllops nyaste tidning och fastnade för chefsredaktörens mans corsage med rosa i :P Och nu är jag, som aldrig har tyckt särskilt mcyket om rosa, helt galen i mörkrosa! ;D
maj2010; det är min ring! :) ...som ligger i en låda här hemma, och provas relativt ofta ;D
Här är en länk till en sida där man kan välja vilken månad och vilka färger man ska ha, så ser man vilka blommor som är tillgängliga den årstiden :) Bra va?! :D
www.flowercouncil.org/int/product/flower_plant_bank/default.asp
(välj cut flowers)
teknik, form och färg har jag bestämt mej för :) Det blir en hängande (droppformad) i stickmassa.. grönt som dominerar med en upplättning av vitt, samt rosa som blickfång. :) Det jag har mest problem med är att hitta någon grön blomma som passar i hänget (=någon med lång mjuk stjälk. hjälp?!). Jag ska ju göra den som praktiskt arbete i mitt slutarbete nu inom den närmsta månaden :P
Förstås så har jag inte nummer 4 av fjolårsgång... har du bild på den så du kan visa?! :)
...som ett tillägg till mitt inlägg om vad som ska finnas i buketten.
Jag tror det blir kedjor av hypericum och hydrangea i hänget :) Eventuellt blandar jag in lite pärlor för att knyta an till bordsdekorationerna. Vad tror ni om det?