Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Nu har vi suttit med min mamma och spånat på menyn hela kvällen, så nu känns det lite lättare i hjärnan igen... och dessutom kläckte sambon ur sig att hans föräldrar erbjudit sig att bidra lite ekonomiskt till bröllopet! Halleluja! :)

• Bettertogether

Giz83: Tungt! Det är typ 2 diabetes du har/håller på att få då? Jag har typ 1, alltså den som aldrig never går att slippa :P
    Jag har fått höra att man kan slippa sin diabetes typ 2 om man äter enligt LCHF, alltså inga kolhydrater.. då går man samtidigt ner i vikt också. Min mamma har hållit på med dieten flera år, och gått ner många kilon. Kanske en idé att prova på den? :) Det är ju ingen äcklig mat man får äta heller, utan snarare sådan som är jättegod! (ägg, bacon, kött, ost...), alltså fet mat. :)

• Bettertogether

Precis... kolhydrater alltså! Tyvärr ingår ju frukter där också. :) Min mamma har en jättebra blogg med massor av goda LCHF-recept. Jag får ofta äta av den maten när jag är och hälsar på, och dessutom har det blivit lite så att jag själv gör sådan mat hemma :) ex. steker jag champinjoner, bacon och lök tillsammans med ägg så det blir någon sorts äggröra. JÄTTEGOD lunch! :)

• Bettertogether

EåN: fast man kan ju köra en halvseriös diet också :P Jag som diabetiker typ 1 kan ju inte riktigt följa den strikt, men jag blandar gärna lite. Speciellt på kalas tar jag gärna för mej av mammas LCHF-pannacotta istället för vanligt dopp, då det för det första är mycket godare, och för det andra mindre socker, så jag slipper ta mycket insulin :)Mycket praktiskt!
    Till bröllopet ska mamma göra pannacottamuffins åt LCHF:arna istället för den vanliga muffinsen :)

• Bettertogether

Hur länge på förhand skulle ni tippa att man kan laga muffinsar till bröllopet?

• Bettertogether

...och den andra maten? (någon kötträtt och potatisgratäng)

• Bettertogether
    majsan801 skrev 2010-03-02 20:41:38 följande:
    Var köper man floristtjep?
    i vilken blomsterhandel som helst borde du få köpa... De kommer i stora förpackningar, så de har oftast flera :)
  • Bettertogether

Jag menade att de kommer till blomaffärer i stora förpackningar, så de har antagligen så många där att de kan sälja en eller två :P

• Bettertogether

låter bra lillalyckan... hur tinar du upp dem då, bara låter dem stå i köket?

• Bettertogether

Jag har satt bilder på både muffinsarna, hur de ska se ut, och botten till buketten på bloggen nu :)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)