• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Hej tjejer,
    Igår så kom jag till Linköping, dock 1 timme senare än beräknat. Men framme är jag. Sitter på ett café inne i centrala Linköping och tar det lite lugnt efter dagens möten, ska berätta lite nedan här.

Idag så har jag träffat solisten i kyrkan, som förövrigt är min konfirmationsledare och även solist på dotters dop, och är mer än stolt att få vara en del av våran bröllopsdag då han har följt mig i livet i dom senaste 17 åren ( hans egna ord idag) rörd till tårar blev jag i alla fall. Och han ville verkligen inte ha något betalt. Han kommer att sjunga eventuellt tre låtar i kyrkan. Två som vi har valt till varandra och en som var hans låt till oss.

Sen så har jag svängt in hos en frisör och klippt mitt verkligen slitna hår. Så det känns jätteskönt att få det gjort,
    har även köpt en förvaringspåse till klänningen som jag kan använda nu när jag har provat den, har nämligen med mig den ner.Har även varit inne och beställt alla blommor som vi ska ha. Snart så ska jag bege mig till min svåger och svägerska och deras son, där så kommer min make up artist att vara då han är bästa kompis med min svägerska.
    Så ikväll är det middag och provsminkning som gäller.

Imorgon så är det nya bröllopsplaner då jag ska träffa fotografen 11.15, sen är det lunch med min pappa.
    Och på söndag så ska jag träffa frisören som ska göra ordning håret. Och sen så är det kalas för min m2b yngre bror som fyller år imorgon, men då är dom iväg så därför blev det på söndag. Och på måndag är det dags att åka hem igen.

Känner mig i alla fall duktig med allt som jag har hunnit med idag, mellan allt ligger nämligen en fika med min bästa kompis som bor här nere, och hon som ska hjälpa till med våran tårta.
    Så det har varit en väldigt rolig dag.

• pandis81

ja det var effektivt jobbat, och provsminkningen blev JÄTTEBRA.. är så glad att jag har den killen som hjälper mig, för han var verkligen jätteduktig. Och det var verkligen jättekul att bli provsminkad.

Och jag trivs så bra i mitt hår nu när allt det slitna är borta och lite kortare.. jag är så nöjd...
    åå vad den här helgen har varit rolig.

Imorgon så ska jag som sagt träffa fotografen, han ringde förrut precis innan jag gick in i blomsterbutiken. Och kl 11.15 ska jag träffa honom, sen blir det lunch med pappa. mys mys..
    Vad skönt för dig Tausen att klänningen kom tillbaka utan att lukta rök. Så skönt. Och kul att få åka till ikea och shoppa massor med nya möbler.
    Hoppas att försäkringen täcker det mesta och att dom inte är sega att betala ut det, nu när allt är så nära.

nä nu ska jag kolla på vem som åker ur let´s dance. Kram och god natt

• pandis81

Om ni vill ha bubblor så finns det ju speciella bröllopsbubblor och dom ger INTE fläckar alls.

Här ligger vi ganska lågt just nu för vi har verkligen inte mycket kvar, jag väntar på att dom ska ringa så att jag kan hämta min ring och presenterna till bestmännen som är iväg för gravering.

Annars så är det bara småplanering som gäller just nu. Ska göra ordning gästboken idag tänkte jag. Köpte ett svart album på jobbet som jag ska göra ordning lite fint.

Annars så är det lugnt.

• pandis81

Vad fick ni då betala för er bröllopsnatt??

Jag har också precis bokat bröllopsnatten, kom ju på att jag hade fått ett erbjudande också. Så nu har vi bokat två nätter så till och med måndagen och då kommer vi att hitta på något mer för det är våran 10 åriga förlovningsdag.

maj2010 skrev 2010-02-18 18:40:21 följande:
    Här fortsätter det hända saker! Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten. Billigt blir det också, eftersom sambon har skrapat ihop en massa poäng på Best Western på sina tjänsteresor Sen har vi pratat en del om ceremonin. Ungefär såhär har vi tänkt:- Ingång till "Av längtan till dig" på gitarr- Välkomstord och kort tal av "vigselförrättaren"- Brudgummens syster läser en dikt - Tärnan sjunger "Nine million bicycles"- Vi ger våra löften till varandra + ringväxling- Slutord av "vigselförrättaren"Och sen blir det brudskål och kramkalas. Vad tror ni om upplägget? Hur lång tid kan det tänkas ta?
  • pandis81

ja det tycker jag definitivt att du ska ha
    jag tycker ändå att vi kom bra undan 2 nätter på hotell med frukost 1200 kr/2 personer.
    Det var inte dåligt

maj2010 skrev 2010-02-18 20:47:35 följande:
    Pandis, jag tror inte vi behöver betala något alls för hotellnatten faktiskt, men det ska vi dubbelkolla. Nåt bra ska det väl komma av att jag är gräsänka minst en natt i veckan...Katja, det var en bra idé. Har inte skrivit mitt löfte än och måste erkänna att jag har total skrivkramp. Så svårt att formulera sig utan att det blir allt för cheezy.Just nu sitter jag och surfar på lego.com och letar delar till våra placeringskort. Tänkte ju bygga dem av lego Det finns bitar i en jättesnygg limegrön nyans, men inte så långa bitar som jag vill ha. Känns som om jag håller på att nå en helt ny nivå av bridezilla...
  • pandis81

jag är så glad att bröllopsnatten faktiskt är bokad.Det var en väldigt STOR sten som ramlade från mina axlar.
    Trodde inte att vi skulle ha råd med någon bröllopsnatt där ett tag. Men med detta erbjudande i brevlådan så löste det sig det också.
    ÅÅÅ vad underbart.
    Och dom har en väldigt fin restaurang där vi tänkte ha lite lunch tillsammans med bara våra föräldrar på söndagen.

• pandis81

vi bor ju inte på hotell annars heller och det är så skönt att det är boket, vi hade väl tänkt kanskte att inte riktigt vara dom sista, och då kommer vi nog inte till hotellet jätteswent och så har vi lokalen till kl 12 dagen efter också. Så vi ska träffas i lokalen plocka ordning och städa undan och sen så bjuder vi på lunch på hotellet. Och sen drar vi oss tillbaka och bara myser på hotellet.
    Vi kan köpa med oss lite gott upp på rummet.

Så jag tror att det kommer att bli jättebra ändå

Nu funderar jag på hur man ska göra med transporten. Hade eventuellt hittat en bil. Men jag vet inte hur mycket som vädret ställer till det. Är ju helt inställd på att vi kommer att ha snö ändå i april.

• pandis81

giz83:
    kan nog tyvärr inte göra det. fick det av coop på posten. Kollade på en annan sida som har dom billigaste hotellen runt om i sverige, och samma hotell samma rum kostade då 2256 kr.
    så vi tjänade 1000 kr på coop. tackar

giz83 skrev 2010-02-19 08:59:51 följande:
    pandis: guud va billigt!!!! vill också ha sånt bra erbjudande!! kan du fixa till mig me?
    maj: 12 cm??? jag skulle ha brutit bena bara av att titta på dem...hahahaha...men jag skulle gärna vilja kunna gå i högklackat om än kanske inte 12 cm...hihi
    katja: jag vet vad du menar med farmor...jag förlorade min också, för 6 år sen gick hon bort i cancer. men hon fick iaf träffa min son vilket de tog upp på begravningen och det kändes jätteskönt faktiskt...men jag vet att hon finns med mig på andra sätt...=)
    jag kan ju bara säga att jag är så glad över att jag inte behöver tänka så mycket på transport, dels för att vi gifter oss på samma ställe som festen ska vara på och sen för att mina älskade svärföräldrar har en corvette som vi kanske kan låna och köra hem i...=)
  • pandis81

Är så otroligt jävla less på SL, idag när jag skulle hem tog det mig 2 1/2 timme varav
    - 40 minuter fick jag stå ute och vänta på en buss i minus 13 grader
    - 30 minuter fick jag sitta och vänta i solna på ett pendeltåg med dörrarna öppna
    sen tog det mig 1 timme hem på en sträcka som tar 27 minuter i vanliga fall och en krypande tåg hem.

Och ingen information fick man för man hörde inte vad dom sa i högtalaren.

Nä nu får den här jävla snön ta och försvinna och sl får ta sitt jävla arsle och resa sig från sina pampiga stolar och göra något åt saken och lära sig av sina jävla misstag som dom gör hela tiden. ÅÅÅÅ jag är så trött på det här. Saken hör till den att jag har jobbat 7 dagar i streck och då vill man verkligen bara hem och ta det lugnt och gå och sova..

VAR BARA TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG LITE,
    nu ska jag krypa ner i sängen. Är jätte trött

• pandis81

ja det gör jag men i vanliga fall så tar det inte mer än 40 minuter om allt klaffar och det tycker jag känns överrenskommet för att vara i stockholm. Så det går bra.
    Idag och imorgon är jag ledig så då tänker jag inte sponsra SL överhuvudtaget, utan bara röra mig här hemma.
    Så skönt, men man har ju inte sovit så jättemycket, tar ett tag att varva ner när man kommer hem och så är det dags att gå upp till dagis med dottern, hon ska vara där idag men imorgon är hon hemma med mig. Så då ska vi bara mysa

KatjaB skrev 2010-02-23 09:16:29 följande:
    pandis: usch vad irriterande, pendlar du varje dag?Har klurat nu o vi ska nog kanske ha honnörsbord som är klassiskt och runda bord i övrigt. Då slipper ju de frånskilda sitta o konversera alltför mycket, om de inte vill. Det är inte så att ingen kommer överens, alla är verkligen riktigt bra och klarar av att ses till födelsedagar o jul osv, men de har ju ändå valt att inte leva med varandra så då blir det nog bättre så. Klassiskt men inte konstigt för dem eftersom alla nya respektive inte får plats vid honnörsbordet
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)