• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag har en sån stark känsla av att det är något som vi har glömt men jag kan inte komma på vad.
    Det är så irriterande..

Men hur ska jag komma på vad det är, OM det nu är något

• pandis81

jo jag har kollat på dom och det är inget som saknades

EåN2010 skrev 2010-02-24 21:30:15 följande:
    pandis81: du har ingen sån där lista där allt står vad man ska göra när ? jag har en sån å när jag får såna känslor brukar jag gå igenom den... men jag förstår dig känner så ja med ibland... de är jätte jobbigt..
  • pandis81

mmmm skulle väl vara det då.. men det har jag aldrig sätt i min dröm heller att jag ska ha långkalsonger under klänningen så det är jag nog faktiskt utan i alla fall.

men sambon har aldrig haft snö på sin födelsedag och det är den 26:e april.

Hur känner ni nu då??
    Idag är det 2 månader kvar prick på dagen. ??

Lyckliga013bruden skrev 2010-02-24 22:42:18 följande:
    långkalsonger!!Det har varit snö och minus grader (ca2 bara) i slutet av april början på maj för typ 25år sen. Som det ser ut nu så är inte det otroligt
  • pandis81

haha ja den tanken har slagit mig också ..

KatjaB skrev 2010-02-24 22:56:53 följande:
    Kul med ett ansikte hehe, tänkte faktiskt på det förut när jag nämnde nåt till S om vad folk skrivit här, Minns såklart inte vad det var nu, men konversationen blev rätt kul. "Ceke o hennes blivande man Kece..""Vaddå Ceke, heter de så?""Nej, bara nicknames." "Jaha, men alla dem du pratar med varje dag, du vet inte vad de heter egentligen.""nej.. klart jag inte gör, man skulle ju bli helt förvirrad.""ja det är klart, för man blir ju inte alls förvirrad när du pratar om heter ceke, pandis och eån och tror att jag kan hålla reda på alla"hahaha
  • pandis81

jo det känns bra,
    festprogrammet är snart klart, vigselnprogrammet är inte påbörjat då vi inte har träffat prästen än och inte har spikat hur vigseln kommer att se ut, men så fort jag vet det så kommer jag att göra klart dom också

mannens och dotterns skor är klart.
    Köpte strumpbyxor åt henne häromdagen och så har jag beställt kläder till lilleman som ska gå in med ameena, toastmasters son.

Idag har jag pratat med dom som ska hjälpa oss med köttet eventuellt till buffé, mitt gamla jobb.
    jag har även varit i tårtbutiken och köpt det som ska vara ovanpå tårtan så det är också klart. Nu är det bara bottnar och fyllning som ska göras, men det ska inte jag göra utan våran toastmadame och en av mina vänninor nere i Linköping.
    och så har jag börjat spika menyn ordentligt nu och ska i helgen handla lite så att jag kan börja med att göra pajerna och frysa in dom, nu när frysen är avfrostad. :-P
    så det händer grejer..
    nu ska jag krypa ner i sängen och sova, för imorgon är det jobb igen. Nu är mina två lediga dagar slut. usch vad fort det går.

Lyckliga013bruden skrev 2010-02-24 23:06:16 följande:
    1985 hade han snö och minus grader på födelsedagen här i stan Jag kommer inte ihåg själv såklart utan jag har läst lite gamla dagböcker.Ja alltså just idag känns det coolt, i en veckas tid har jag vart apstressad för jag fick för mig att det bara var en månad kvar. Vi har saker kvar att göra men det känns som läget är någorlunda under kontroll. Och det skulle kännas bättre om festprogrammen var fixade, fotografen bokad, mina skor beställda och hemkomna mm mm. Hur känns det för er??
  • pandis81

ja vi har en hel del på gång nu..
    och det känns väldigt nervöst och spännande

sarahkka76 skrev 2010-02-25 06:48:07 följande:
    pandis: då hade du lite på gång nu
  • pandis81

min brudbukett kostar ungefär 500 kr. Men det är för att jag köper lösa blommor och ska binda den och tärnornas buketter själv.
    sen så har vi beställ corsager 5 stycken för jag ska ge en till min pappa också som ska gå in tillsammans med mig. och dom kostar 125 kr/styck.
    Och så fick jag ett presentkort från min mamma i julklapp i samma blomsterbutik.

Vi har nu under kvällen suttit och kollat igenom våran budget en sista gång innan allt ska betalas och göras klart. Och vi ligger i dagsläget bara 4000 kr back. Och då är det två löningar kvar. Känns hur bra som helst. är så glad.

Jag har varit så rädd för att det skulle dra iväg och att vi inte skulle klara det. Men då är absolut allt inräknat.
    Så nu behöver vi inte vända på alla kronor som vi gör just nu.
    ÅÅÅ vad skönt.

• pandis81

Ja jag har också oroat mig för det, så det kändes som en stor sten om föll från hjärtat när vi räknade igår och då verkligen räknade in allt nu när vi har fått priser på allt. Och att det inte är så långt kvar. Jag har verkligen oroat mig.
    Och det gjorde ju inte saken bättre när bilskatten kom igår och den är lika hög som vad sminket kostar.
    Det gjorde mig ännu mer nervös, men jag har verkligen jobbat alla extratimmar som jag kan hitta förra månaden och det gav ju resultat. Även om familjen vart lidande.

Idag så jobbar jag mellan 16-22 så då har jag hela dagen på mig att sitta och klura på saker till bröllopet. Så det är skönt.
    Nä nu är det dags att gå till dagis med det lilla trollet
    återkommer om en liten stund. Ska nämligen gå förbi posten och hämta ett paket med kläder till lillkillen som ska gå in med ameena i kyrkan.
    hej så länge

KatjaB skrev 2010-02-26 07:13:46 följande:
    pandis: vad skönt Sånt brukar jag också oroa mig för, men vi har sagt att OM vi nu inte skulle få ihop det så finns det ju mindre viktiga saker som man kan ändra, skjutsen från kyrkan o billigare tårta tex. Men vi hoppar på att få ihop allt, vore ju härligt att slippa snåla på det man egentligen ville ha Vet inte om jag redan sa det igår men fick hem det rosa tyget igår som ska vara till löpare och runt stolar och det är helt perfekt! Var tvungen att provduka bordet igen.. utan att skryta kan jag säga att det är den finaste bröllopsdukningen jag sett på bröllop jag själva varit på Iväg till jobbet nu då, hejsvejs!
  • pandis81

ja det var det jag också kände, det är verkligen jätteskönt.
    Och nu vet vi ju hur mycket mer vi måste spara och vi har en månad att spara och sen en månad där man får lön på fredagen och vigsel är på lördagen eftersom den 25:e är på söndagen. Så det blir ju två löner till så allt som är sista minuten kommer att kunna köpas dagen innan, då tänkte jag det som är i matväg i så fall.

jag tycker definitivt att man kan ta fram solist,vigselförättaren i festprogrammet efteråt.
    Vi ska ha vigselprogram i kyrkan, men det är mest för att det är fler i kyrkan än på festen. Och då vill jag även att dom ska kunna följa med i vigseln också.

sajberpillan skrev 2010-02-26 09:12:26 följande:
    ska bli skönt när man har bekräftat allt och vet vad det kommer att kosta och kan se hur mycket mer vi måste spara.Fick inbjudan av en kompis som gifter sig i sommar med en kuvertavgift på 250 kr. vi vill kunna bjuda på allt och känna att vi har råd.
  • pandis81

Vi kommer ha en tack sida sist i festprogrammet där vi kommer ta tillfället i akt att tacka dom som har gjort det här möjligt, våra föräldrar,toastmaster,präst,tärnor,bestmän, ja alla dom som har varit delaktiga.
    Men även ha vigselprogram då som sagt det kommer en del till kyrkan som inte är med på festen. pga plats och ålder.

Så jag tycker ni kan göra lite som ni vill.

sajberpillan skrev 2010-02-26 10:37:31 följande:
    pandis: precis. Smart idé att ha med dem i festprogrammet då vi inte tänkt ha något vigselprogram.
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)