• sissi1985

avundsjuka på gravida vänner...

Hejsan!
    Usch jag skäms nästan att berätta det... men undrar om det finns någon som känner/ har känt samma som jag... eller helt enkelt tycker jag är helt "konstig"?

Runt om kring mig får vänner barn, eller blir gravida... jag är jätte glad för deras skull, verkligen och unnar dom allt gott... men någonstans dyker tanken upp att jag önskar att det var jag som var gravid! Jag kan inte slå bort tanken av avundsjukan, hur gärna jag ens skulle vilja! Jag skärms verkligen!
    Jag lever själv i en relation som varat i fyra år, och vi pratar ofta om barn, nu de senaste nästan dagligen, vi vill ha, men säger att vi skall vänta ett år eller två innan...

Hur har ni andra känt som verkligen vill ha barn, men inte börjat "producera" när andra runt om kring berättar att dom är gravida...?
    Som sagt jag är jätte glad för mina vänner, och unar dom allt gott... men tanken finns där...

• Svar på tråden avundsjuka på gravida vänner...
  • sissi1985

haha gud så skönt att höra att jag inte e allt för konstig, utan att det faktiskt finns människor som tänker som jag! ;)
    Antagligen är det väl så att det är en ganska vanlig tanke, och som ni säger har det ju absolut ingenting med att man missunnar någon annan lycka!

Idag har jag och sambon vart och handlat bebis kläder till 2 av våra vänner som just fått bebis, och gud så mkt sött det finns... blir helt salig, liksom han ;) Tiden går fort, så förhoppningsvis, om ett år eller två är det våran tur att ta det stora beslutet att börja med bebisverkstad...;)

tack för alla svaren!

• sissi1985

Ett stort Grattis till det stora beslutet! Håller med dig att det är ett extremt stor steg att besluta när man skall sluta med p-piller, trots att man vill ha barn!
    Själv funderar jag på att ta ut min hormonspiral, för jag tycker jag fått mer besvär av den på senaste tiden. Och vi prata om att när jag får "tummen ur" så får det bli som det blir så att säga... vi jobbar inte på att bli gravida, utan att det snarrare blir en bonus... men som sagt det är ett stort beslut innan man skall ta ut den!

Jag förstår vad du menar när du säger med att folk frågar " när skall ni skaffa barn" osv. Tänk om personen ifråga inte ens kan få barn!

I mitt fall stör jag mig extremt mkt på när alla runt om kring tar förgivet att vi "inte kan" skaffa barn bara för att min stora syster inte gjort det! Varför skall det vara så självklart att hon skall vara först... Haha Dagens I-landsproblem ;)

Svar på tråden avundsjuka på gravida vänner...