Suck... Efter 2 ar har pa BT fattar jag fortfarande inte poangen med att byta namn.
Och nej tack, kom inte med anledningen att man "hor ihop". Min syster har 2 barn som inte har hennes namn, ar dom inte en "riktig familj" (som vissa oxa sager) da?
Och jo, jag forstar absolut att man vill heta samma for det kan ju vara mysigt, men nar man gralar om det?? Eller nar det blir sa krangligt, man ska ha 2 namn, vilket forst, kanns kontigt att byta till annat, vad ska barnen heta osv osv i all oandlighet.
Jag bytte inte, as simple as that. Hade vi inga funderingar pa for det betyder inget for oss. Och hade min man nu velat att jag skulle ha hans efternamn hade jag vagrat, av princip och feminist-envishet.
Snalla ni, grala inte pa mig nu. Sjalvklart far ni ha asikter pa mitt inlagg och jag ar medveten om att manga inte kommer halla med, men var snalla mot mig.
P.S Manga har skriver att dom inte vill byta till ett "trakigt" efternamn som Johansson men gor det anda, nar dom heter nat fint och ovanligt innan. Ser det jamt i tidningen. Varfor?? Suck igen..