Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

va verkligen längesen jag va inne här nu men jag hinner verkligen inte..Efter helgerna blir det mer på allvar...Tiden börjar ju ticka på nu...

Jag ska ha mina tänka toastmasters på middag den 9 jan. De vet fortfarande ingenting och tanken är att jag ska fråga dem om de kan och vill vara toastmasters den kvällen..Min tanke va att skriva frågan på förrättstallriken..vi ska ha en typ av toast till förrätt så de upptäcker frågan först när de ätit upp. Men vad ska man skriva. Vill helst göra det lite finurligt ett rim el nått.. Inte bara rätt upp och ner skriva "vi ska gifta oss vill du vara vår toastmaster" Någon här inne som är bra på att rimma eller som har någon annan kul idé på hur man kan berätta/fråga???

Hoppas allt går bra för er andra!!
    Ha en bra kväll

• källerudd

Våra planeringar har i stort sett varit stillastående nu i julhelgen...Lite snack om tält och gästlista har det dock blivit...men när helgerna är slut får vi dra i gång ordentligt..Ska bla skicka ut förfrågningar till olika tältuthyrare och det börjar nog bli hög tid att boka bröllopsresa oxå...

sen kan vi nog inte göra så mycket mer innan vi har skicka inbjudningarna..Då vi ska fråga brossans kompis tjej om hon vill fota..en av mammas kompisar vilka killar de hade som grillade under deras sommar fest...Om några grannar har lust för att köra oss i båt till vigselplatsen osv osv Med andra ord en hel del vänner och bekanta som ska involveras som vi inte kan prata med innan gästerna vet något. Så i februari lär det bli fart =)

• källerudd
    CeKe skrev 2010-01-01 13:47:18 följande:
    Hej!jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc
    Oj det har jag inte ens funderat på..Jag har ingen aning om vad jag ska ha för underkläder...Men eftersom jag ska ha snörning på klänningen kanske det inte behövs något mer än ett par extra snygga trosor med tillhörande BH... Vad tror ni. Ska ju snart beställa min klänning...
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-01 16:58:55 följande:
    Hej på er!Jag tar mig friheten att hoppa in här. Vi ska vigas den 10 juli. Var en speciell känsla igår på tolvslaget och det var min sista nyår som fröken XX nästa år är man fru YY. Hur långt har ni kommit alla?
    Jag håller med det kändes lite spännande att man nu gick in på "vårt" år att vi faktiskt ska gifta oss I ÅR =)
  • källerudd

Samma för oss...Färgerna för bland det första vi bestämde. Däremot har jag inte funderat så mycket på hur man ska göra med dukning. Men inbjudningar (bara några enstaka kvar) och skal till fästhäfte är ju klart (nu ska de bara göras oxå).

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-02 12:50:19 följande:
    källerudd: Oj va duktig du varit som gjort inbjudningarna redan. Jag har gjort mallen men ska sätta igång och göra alla snart, hänger liksom över mig känner jag. Men eftersom vi har småbarn så är det svårt, men nu har vi gjort iordning ett skrivbort i källaren där jag kan ha alla saker framme och gå ner då jag har tid. Tänkte skicka ut dem i februari, tankar finns runt alla hjärtans dag... När ska ni alla skicka ut era? Min sida av släkt och vänner kommer att måsta resa så långt så därför vill vi vara ute i god tid.
    Jag har gjort lite i omgångar under hösten..Dels för att jag har ett jobb som ibland innebär väldigt mycket arbete hemma. Så då kan det vara skönt att inte ha allt för mycket kvar. har oxå ett skrivbort där jag sitter och inte behöver plocka undan om jag inte vill...Sen håller ju vi det hemligt så får vi folk måste det röjjas.

Jag hade oxå planer på att skicka till alla hjärtans dag eller vårt datum i februari. Nu är ju både den 14 och 28 söndagar men det lutar nog åt början av februari. Ingen som vet så då vill jag skicka tidigt. och det är ju snart =)
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-02 14:11:09 följande:
    Källerudd: Okej har inte tänkt så långt som till att det är söndag på alla hjärtans dag kanske blir till måndagen där då. Samma här, hemligt bara våra närmsta familjer, bestman och en av toastmasters som vet något, än...
    Vi ska fråga våra tänkta toastmasters på lördag..spännande =)Det är roligt att hålla det hemligt, men nu börjar jag vilja berätta...

Våra färger är rosa och vinrött...Har tänkt ha en liten kompakt bukett med röda rosor, hjärtan på snöre och ev rosa pärlor el strån..som i galleriet. Hår vet jag inte...
  • källerudd

ooo KatjaB nu måste jag ju oxå fråga då..jag hade velat ha hjärtan på snöre ringlandes över borden (istället för löpare) tillsamans med ljus och blommor. Går det???

Jag hittade en väldigt fin bordsdekoration...Höga glas fylda med vatten och ett flytljus på toppen...I vattnet låg det en blomma...Vilka blommor klara det och hur tidigt kan man göra dessa??

Jag har köpt de här jätte små värmeljushållarna 12st för 19 kr tror ja att det va..som jag hade tänkt ställa på bordet. Finns det värme ljus som har extra lång brinntid??? Man ska ju sitta ganska länge och inte så roligt om de slockar??

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-03 12:29:19 följande:
    det finns ju värmeljus som är extra höga, de brinner längre. blommorna till glasen kan nog vara bra att lägga i samma dag, så att de håller sig snygga. Beror ju på vad du ska ha för blommor förstås, det är ju olika hållbarhet på olika blommor. Men det går ju att förbereda allt och att någon bara petar i alla blommor precis innan det är dags. Hjärtan på tråd går alldeles utmärkt att ha på borden. Samma sak som med murgrönan, tänk på att det ska vara ordentligt vattendraget. Dock så är hjärtan på tråd mer tålig än murgrönan så jag skulle nog tro att det inte är några problem alls med att få dem att hålla bra
    Funderade väl på att ha rosor..Inte blanda in för mycket olika blomsorter...rosa och vinröda då kanske
    Kan man köpa så mycket hjärtan på snöre i blomsterbutik..måste det beställas innan eller hur fungerar det..Jag funderade på att odla själv..men jag har en förmåga att glömma dessa små blommor :s
  • källerudd

Vi ska inte ha barn på festen. Framför allt för att vi helt enkelt inte vill ha det..men sen är ju följande ganska bra argument...

1. vi ska vara vid en sjö, de flesta barnen är mellan 0-5 år)
    2. platsbrist / ekonomi, skulle bli 25 barn om vi bjuder alla och då får vi dra ner drastiskt på andra gäster. Kan verkligen inte bjuda 95 pers
    2. de blir uttråkade och någon föräldre måste roa dem allså inte njuta av festen
    3. skönt för föräldrarna att få en ensam kväll.

Självklart är ammande barn välkomna...

Svar på tråden Juli 2010