Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Just nu känns all planering riktigt seg...

Igår skulle vi ha vår efterlängtade middag för tilltänkt toastparet...och som jag skrev innan i går så lämnade det ena paret återbud i går morse...

Kvällen vart iaf jätte lyckad och vi åt gott, spelade spel tog en lång promenad och hade en super kväll i största allmänhet. Trodde nästan vi hade det i hamn, hon vill fundera lite men jag trodde nog ändå att hon skulle tacka ja..men nä tyvärr, Idag sa hon definitivt nej. Hon kände att det vore allt för stort för henne och att hon inte skulle fixa det. Tvingar naturligtvis ingen, det måste kännas bar annars blir det bara fel.

Snacka om att det blev raka motsatsen mot vad jag hade tänkt och trott. Nackdelen med att planera för mycket och bygga förväntningar...Kanske bara skulle frågat rakt av, då hade det nog inte kännts så tungt idag.

Nu får det nog vila en stund, får ta nya tag om ett tag. Måste tänka ut någon ny som vi kan fråga oxå.. =(

• källerudd

Tack för era ord..Det värmer lite iaf

Korallbruden: Vi hade ju valt ut detta par som det perfekta toastparet oxå...Jag hade en fest förra våren då de träffades för första och enda gången hittills, de klicka så perfekt och satt och snacka och hade skit kul hela kvällen redan då tänkte jag ja men visst självklart ska de vara toastpar. Glada och spralliga tjejer som inte är rädda av sig (trodde iaf jag) de va liksom givna

Nu står det helt still på vem vi ska välja som andra hälft till hon som faktiskt ville ställa upp...

Tokisen: ja man gör ju det. luftslott japp det är jag det...men jag trodde nog faktiskt inte att de skulle säga nej. För det är ju som minimis sa ett hedrande uppdrag som man borde tacka ja till :s

Som sagt vi lusläser gästlistan och ältar fram och tillbaka vem kan passa...

• källerudd
    JollyO skrev 2010-01-10 21:05:36 följande:
    Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra?
    Vi valde att fråga två tjejkompisar till mig, deras sambo har inte blivit tillfrågad. Så det tycker jag absolut att man kan.
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-10 22:07:03 följande:
    Källerud: Trist för er, förstår att musten gick ur, det gjorde det för mig med då min "perfekta" tärna är gravid och ska föda 3 veckor innan bröllopet, och därför tackade nej. Men det har löst sig och min systerdotter ska nu vara tärna, känns roligt och bra. Den första tjejen kommer troligen följa med till frissan ändå. Jag förstår hennes val att hoppa av helt och fullt. Den första tjejens andra hälft är ingen som kan dela jobbet med henne? Måste ni ha flera? LCHF har jag och min älskling kört sen i början av september och vi har båda passerat -10kg nu.
    Hon som nu tackade ja vill inte göra det själv. Vi har en önskan om att de ska göra festhäftet bla och under festen vill hon ha någon att dela med. Jo jag har funderat lite på att fråga om hennes sambo kan vara..lite svårt, har bar träffat honom tre gånger så jag vet inte vad han är för typ om ni förstår vad jag menar...

Skulle oxå vilja gå ner några kilo mellan 5-10 Gick ner drygt 6-7 kg våren 08 sen blev det semester och jag slarvade och sen bara fortsatte det under hösten och nu är jag tillbaka på starvikt. Känns riktigt surt men o andra sidan vet jag ju att det går om jag bara fåt tummen ur...vad är LCHF för något då??? Körde bara själv sist och det kan nog underlätta om man har någon metod tror jag.
  • källerudd
    Korallbruden skrev 2010-01-11 17:54:20 följande:
    Försöker ta mig i kragen och gå ner en 5-7 kg till bröllopet... har väldigt dålig karaktär när det kommer till coooooockkkkkiiieeesss(kakmostret)...rödvin och goda ostar... för att inte tala om choklad... har tränat julen igenom men har slöat till sista veckan... skulle också behöva hitta ett bantningsprogram för att få lite verkan Tycker ni alla låter så jätteduktiga så jag får dåligt samvete mot mig skälv...
    Jag är i precis samma sits. Oxå super dålig karaktär speciellt när det gäller choklad. Jag tänkte ta tag i träningen när chokladen är slut :S Vann nämligen 2kg toblerone på liseberg i början på dec..Inte bra säger jag bara :( Vi med dålig karaktär kanske kan peppa varandra..
    Köpte en crosstrainer i höstas o jag ska verkligen börja köra hårt på den, MÅSTE!!
  • källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-11 19:34:30 följande:
    LCHF är att man låter bli kolhydraterna och ersätter det med fett (rätt fett)jag tycker d e kanon, sötsuget försvinner helt, man e mätt men inte tungt mätt.Min mage funkar bättre på alla håll.
    oki, men för mig som fattar nada av sånt här. Kan du förklara lite nogrannare eller visa någon sida..Är det smidigt att laga sådan mat??? för jag måste dra med min sambo på samma gång, vägrar laga två maträtter. Eller det kanske inte är bra, han är ganska tunn är risken att han går ner oxå???
  • källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-11 19:42:52 följande:
    Om vi säger så här, även om han e smal e d inte skadligt att äta så här, d e väl mer en livstil än en bantningskur.Skippa potatis, pasta, ris, bröd och ersätt detta med grönsaker som växer över jord och MYCKET fett, dvs fet mjölk, fet cream fraiche, riktigt smör, fet ostkolhydrater i fokus är en bra sida man kan läsa mer ingående om det.
    hihi oj det får jag nog aldrig med min m2b på men o andra sidan kan jag ju koka några potatisar, makaroner el så till honom. det kräver ju ingen extra matlagning...men bröd, jag älskar bröd, framför allt älskar jag att baka mitt eget bröd :S det är inte alls ok el? oki, ska gå in och läsa på den sidan. Tack
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-11 21:04:11 följande:
    Källerud: Vi lagar alltid tillbehören till barnen, pasta, ris, potatis etc och vi äter istället grönsaker i ugnen, oftast, eller kokta grönsaker. Funkar hur bra som helst. Och fettet är ju ingen fara för honom då om han tom skulle behöva lägga på sig. Håller med att man blir mätt men en mer behaglig mättnad än proppmätt, ala pärsvimma. Jag bakar vårt eget bröd, baserat på ägg istället för mjöl. Är svårt ibland men när man ibland har fuskat så är det mer jaha än ÅÅÅÅÅÅ. Så mycket sitter i hjärnan men sen är det inte så när man väl provar. Nej detta är verkligen kuren för oss. Vi har tillsammans gått ner 20 kg sen i september så det är vi väldigt stolta över. Sambon kom på min födelsedag och visade att han fick in en knytnäve mellan byxlinningen och magen.
    Det verkar ju verkligen ganska smidigt..Det där med bröd lät spännande för jag bakar redan mitt egna bröd så det blir ju inte så svårt..men hur fungerar ett sådan recept då??? Jag har surfat runt en massa idag för att ta reda på mer. och jag skulle nog klara mycket, fanns ju tom ersättning för mjölk (är en riktig mjölk o man) däremot är jag lite orolig för hur det är när man är bortbjuden eller ska gå ut och äta...El om sambon är sugen på godis tex..fast det kanske försvinner så pass att det inte ens lockar att smak om han har??? får väl köra januari nu där jag äter upp det som finns hemma :P och sen kör igång med LCHF. Kör man detta för alltid sen, att man helt enkelt äter efter denna metor resten av livet??

Har du några bra starta upp tips??
  • källerudd

Jag tränar tyvärr inte speciellt mycket skulle nog behövas..men jag får helt enkelt inte tummen ur. Därför vore det nog bra med en metod som fungerar ändå...

• källerudd
    JollyO skrev 2010-01-13 10:37:09 följande:
    Tycker att du ska ta och trampa på din crosstrainer i 30 min ikväll (för det är väl du som har en?). Kanske samtidigt med Biggest looser på femman kl 19.00?! Pepp, pepp!
    [/citat]
    Kärleken9 skrev 2010-01-13 10:53:06 följande:
    [citat]
    Källerud: på www.matklubben.se brukar jag hitta mina lchf recept. Brödet jag bakar är lätt: 6 ägg, 250g keso (gärna med smak) nån dl riven ost. In i ugnen tills det fått färg. Är lite som pannkaka i konsistensen men god, så klart med mycket smör och ost på. Kan ätas både varm och kall. Mjölk unnar jag mig, standard mjölk, men försöker hålla ner mängden eftersom det innehåller ganska mkt kolhydrater. Men jag som du älskar mjölk. Godissuget försvann efter ett par dagar. Och jag har gått på detta innan och då åt sambon godis men jag var inte sugen. Men visst underlättare det nu då båda går på det. Och båda lyckas också. Ja det är otroligt att det funkar trotts att jag inte har tiden att träna, visserligen en undanflykt men delvis sann. Kram och go for it...
    jo precis det är jag som har en crosstrainer. Jo så får det nog bli..gick med i en annan tråd igår så för hoppningsvis blir jag mer peppad där oxå :P

Låter ju så simpelt är det verkligen d??...ska testa tror jag...allt för att bli av med godissuget. Men får bli nästa vecka. så mycket annat nu att jag orkar inte fundera på det me just nu
Svar på tråden Juli 2010