Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

Juli 2010

Här har vi gjort våra egna inbjudningar, tog rosa kartong som vi vikt och klistat och donat
    Nu e dem klara att skickas ut, kommer göra d i veckan så folk kan ta semester den dagen om dem skulle behöva det.

Katja B:
    När ni räknat på hur många lakan ni behöver, hur har ni då gjort?

• Tokisen

vi kommer bara ha vår dotter med under bröllopsfesten.
    VI skrev i inbjudan att vi älskar våra barn men kvällen firar vi i vuxet sällskap.
    Sen e ju självklart ammande barn (inte 7-8 månaders men små bebisar) välkomna

• Tokisen

Vår dotter kommer vara 4,5 år och kommer ha skit kul eftersom hon älskar att få uppmärksamhet och sen kommer hon ha en barnvakt där så när hon e trött på d så åker dem hem.

Kärleken9 skrev 2010-01-03 22:14:26 följande:
    tokisen: Ok men hur kul kommer då er dotter ha?? Eller hon kanske är halvstor? katjaB: Hade nog inte skrivit något om barn och syskonbarn utan tagit det med de berörda, men jag är nog fel att svara som inte alls tänkt i dessa banor.
  • Tokisen

Jag va och provad modell och sånt i december, sen i mars ska jag beställa från milly bridal (kina)

Kärleken9 skrev 2010-01-07 11:43:07 följande:
    Hjälp jag börjar få panik över klänning känner jag. Måste iväg snart och prova i butik så jag åtminstone vet hur det känns och vad jag vill ha och passar i. Har ni alla redan gjort det? Någon som skickar efter från Kina eller så?
  • Tokisen

Sigma:
    Grattis, vad blev d för en?

• Tokisen

minimis:
    Vi åker i september till bali, vi vill inte vänta eftersom vi har tänkt att producera barn på resan hahaha, och vi vill inte vänta längre, vår Flicka e då nästan 5 år

• Tokisen

Hahaha, ja men d gör vi sen

CeKe skrev 2010-01-07 23:21:58 följande:
    Ojoj, det börjar låta som att den här tråden efter bröllopet kommer byta namn från juli 2010 till mars-april 2011
  • Tokisen

Då kanske vi går gravida samtidigt sen istället

minimis skrev 2010-01-07 23:14:58 följande:
    Tokisen: Hehe, det var ju lite roligt :) Vi tänkte också producera barn då, vår flicka är 1 år 9 månader i juli.
  • Tokisen

Absolut, d e ett måste haha
    Jag hade lätt valt Thailand, vi va där i november 08 och tyckte d va kanon, allt e jätte billigt och man kan unna sig saker och fina middagar utan att bli helt ruinerad.

Bröllopsnatten har vi tänkt att ha här i byn, på deras enda hotell, och vi räknar väl med ca 500:- för ett vanligt rum (tror inte dem har bröllopsrum)
    Men ska väl ringa dit snart för att kolla upp d.

minimis skrev 2010-01-08 16:38:10 följande:
    Haha, ja, det hade ju varit lite kul, Tokisen, blir vi gravida samtidigt så får vi definitivt starta en ny tråd sen :)Vi är himla sugna på att åka till Thailand, men 2 veckor från den svenska sommaren...aj aj... det lockar nog mer med en grekisk ö eller nåt, Mallis har vi också blivit rekommenderade.Hur mycket spenderar ni på bröllopsnatten-boendet? Hestravriken här är väl det enda som är fint nog och där kostar rummen från ca 1700 kr/natt.. Iofs betalar min pappa en stor del av bröllopet, men jag vet inte om han betalar allt. Hursom vill man ju inte slösa. Och som mammaledig så blir man ju mer medveten om kostnaderna. Gud vad snål jag gått och blivit! Ett bröllop ska väl få kosta?
  • Tokisen

trevligt trevligt, vi blir många som kommer över till familjeliv senare
    E oxå medlem sen tidigare men har inte varit där på hundra år känns d som.
    D e jättevsårt att veta hur man ska välja med resa och ja egentligen allt, beslutsångesten arne infinner sig mest hela tiden

källerudd skrev 2010-01-08 17:07:14 följande:
    Hehe vi har samma planer funderade äventuellt på att åka över jul/nyår, men vi (kanske mest jag) vill oxå började försöka helst på bröllopsnatten :P och då är det inte så lyckat att resa iväg vid jul Så vi drar några dagar efter bröllopet..Drömmen hade varit en safari, men det är apdyrt och vi har ingen aning om vad vi vill se/göra...Så jag får väl hänga på över till familjeliv sen...är oxå redan medlem, lärde känna en av mina närmaste vänner genom familjeliv när jag flyttade till helt ny stad så det är en bra sida =)
Svar på tråden Juli 2010