Inlägg från: sigma |Visa alla inlägg
  • sigma

Juli 2010

Hej! Minns ni mig? Blev friad till förra söndagen =)

Nu är i alla fall både kyrkan och festlokalen bokade (det blir 3/7) och vi fick exakt det vi ville ha!!! Och detta i en av Sveriges mest vigseltäta kommuner, kan ni fatta det? Jag är så glad!

Hur långt borde jag ha kommit i planeringen vid det här laget? Jag har ju som sagt bara klarat av punkt ett och två =)

• sigma

Shit, då är det mindre än 200 dagar till den 3:e =) Jag ska börja kika på klänningar nu, och på nyårsdagen åker vi ner till skåne för att träffa ägaren till hotellet och planera meny samt ragga på florister =) tack och lov för världens bästa svärmor som erbjudit sig att ordna brunchen dagen därpå hemma i sin trädgård!

Gör ni era inbjudningar själva allihop eller är det någon som beställt från calligraphen?

• sigma

korallbruden: jag har haft jättesvårt att bestämma mig, men nu säger min sambo att han jättegärna vill att vi gör dem tillsammans, och då blir det så! Ska bli superkul =)

Jag var faktiskt och rekade brudklänningar idag =) vad verkligt det blev när man stod där och höll i dem! Hittade tre, fyra st som jag gärna hade provat, men mina systrar hade dödat mig om inte de fick vara med när jag provar ut en så det får vänta tills nästa vecka... Men jag vet vilken affär jag ska handla från iaf, min pappa känner ägarinnan så vi får alltid schyssta rabatter och jättebra service.

• sigma

CeKe: Vad fina de var! Dina inbjudningskort alltså =)

• sigma

Jag har köpt brudklänning idag!!! =)

• sigma

Bilder kommer, var så säkra! Den är helt underbar =) i benvit taft med draperingar och släp, men inga pärlor eller broderier eller så; intrycket är väldigt rent men ändå med mycket som händer eftersom det är ett så levande tyg =) Jag vill bara titta på den hela tiden och känna på det underbara tyget!

Sen har vi fått offert från hotellet också, 1500 kr per kuvert och då ingår:
    Mousserande och tre sorters kanapéer
    Kall förrätt med vin
    Varm förrätt med vin
    Varmrätt med vin
    Tårta
    Kaffe och avec
    Fri bar

Det där sista kanske de förlorar på i slutänden, mycket restaurangfolk blir det... =)

När tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi ska börja producera på måndag tänkte vi, men vet inte riktigt om vi borde skicka dem på en gång när de är klara?

• sigma

Katja- jag hade nog aktat mig för kritvitt till ivory, om det inte bara är små detaljer förstås. Varför inte helrosa till småttingarna? =)

Dagens goda nyhet: Vi har en vän som tävlar i Årets Kock, som har erbjudit sig att göra vår tårta gratis! Den kommer att bli så grym... Förlåt, måste skryta lite =)

Vi har också börjat med inbjudningarna, det är jättekul! Om vi bara kan enas om en design... När skickar ni ut era?

• sigma

Kärleken- Åh vad snyggt det låter! Så himla fräscht =)

Pantertanten- Jag håller med de andra! Mörklila, rosa och vitt är ett jättefint tema, det finns absolut ingen regel att man måste ha bara en färg. Vi har ljusgult och vitt som bas med klargult, orange, gammalrosa och guld som accenter.

• sigma

Katja- Aha... Typiskt! Då hade jag nog valt ivory, kanske med någon rosa accessoar.

• sigma

Mrs Muffin- Nää fy vad trist med ringen!! Som om inte bröllop kostade tillräckligt ändå...

Korallbruden- Den var verkligen jättefin =)

Apropå ingenting, är det någon som har erfarenhet av Pernillas Brudbutik? Både jag och en kompis som gifter sig i augusti funderar på att beställa skor därifrån.

Svar på tråden Juli 2010