Inlägg från: sigma |Visa alla inlägg
  • sigma

Juli 2010

Minimis- Hon kommer att se ut som en liten prinsesa

• sigma

Jolly o- Jättefina!! Var kommer de ifrån? =)

• sigma

Kärleken- Man kan ju alltid skriva "Familjen Si-och-så".

Hörni, jag har ett dilemma. Gjorde grundmallen till bordsplaceringen igår kväll (lite tidigt kanske men jag kunde inte hålla mig..) För att göra en lång historia kort; moina föräldrar är lyckligt skilda sedan länge och båda har träffat nya partners. Problemet är min pappas nya kvinna; det finns ingen på festen som funkar med henne, och jag vet inte var jag ska sätta henne... När min syster skulle gifta sig förra sommaren krävde hon först att få sitta på honnören bredvid pappa, vilket min syster vägrade. Det blev ett himla liv om detta, och jag är lite rädd att det blir samma sak nu; dock är jag INTE beredd att ha henne på honnören bara för att undvika konflikt. Helst vill jag bara stoppa undan henne i ett hörn; hela familjen utom pappa tycker innerligt illa om henne. Just nu sitter hon längst ut, längst bort på en av tungorna. Men min mammas nya man är en trevlig och social människa, så honom har jag satt på en av tungorna i anslutning till mammas plats på honnören. Detta blir ju lite skevt, men jag vet inte riktigt vem jag ska pracka henne på.... Och till saken hör att pappa ju sitter bredvid mig, vilket innebär att om jag sätter henne nära honom så hamnar hon per automatik nära mig. Suck!

• sigma

Sarah & Kärleken, skönt att höra att man inte är ensam iaf! Hon är ett jätteproblem; de enda hon faktiskt känner är den närmsta familjen, hon har varit med på såna här tillställningar förut men alltid suttit klistrad på pappa och inte varit intresserad av att prata med någon annan- och alltså inte lärt känna någon. Min familj tål henne inte och jag kan inte med att lämpa över henne på någon av dem, jag får väl kolla igenom listan några gånger till efter en lämplig bordsgranne helt enkelt. Det känns så taskigt bara, att sätta någon man inte tål bredvid en av sina vänner =(

• sigma

Roses- Det låter som en jättebra lösning =) Jag hade också gärna haft runda bord, men det funkar tyvärr inte i vår lokal.

sajberpillan- Slå till! Låter ju jättebra!

• sigma

Katja- vad kul! Härligt att komma igång med grejer =)
    Själv sitter jag med kliande fingrar och väntar på en nedrans stämpel som aldrig kommer; utanm den, inga inbjudningar =(

• sigma

CeKe- Ja, det är nog enda sättet... Tror att jag har hittat en som kommer att funka nu faktiskt, det känns riktigt skönt =) Sedan återstår ju att placera henne/ dem nånstans också förstås, men det löser sig nog!

Har träffat fotografen för första gången idag och det kändes jättebra =) Hon är helt rätt för oss, så- Check!

• sigma

Sarah- Det låter fantastiskt med chokladfontänen! Och jag tyckte inte det lät farligt dyrt alls =)

Nollåtta- Välkommen! Hur stort bröllop ska ni ha, och var blir det nånstans?

Katja- Vilken bra lista! Den ska jag lätt skriva ut och ha som checklista =)

Just nu är det sko-ångest som står på agendan här. Hur tänker ni, "snygga eller bekväma"?

• sigma

CeKe- har du beställt från figleaves? De hade så himla fina grejer! Men det skulle vara bra med lite förhandstips om storlekar och så innan man beställer =)

Jag väntar fortfarande på den där ***************** stämpeln som aldrig kommer; när ska vi få börja med inbjudningarna egentligen?!

• sigma

Mrs Muffin- Mrs Opp har rätt, man måste ha minst två psalmer med i en kyrklig vigsel. Vi har fastnat för nr 82 och 410. De är båda korta och handlar om kärlek =)

Vi ska också ha Canon in D major som inmarsch, och sedan blir det Stevie Wonders originalversion av Signed, sealed, delivered som utmarsch för att lätta upp stämningen lite (många gråterskor bland gästerna). Sedan har jag en 15-årig lillasyster med en röst som en ängel som ska sjunga ett solo, men det är inte fastställt vad det blir ännu. Vi vill ha det på svenska och inte för sentimentalt, men inte heller för "moget"; hon är ju så ung och man vill ju att det ska vara en text som passar att sjungas av henne... Inte så lätt. Förslag??

• sigma

Katja- vi gifter oss inte förrän 17.00... Inte vårt förstahandsval, men det var bokstavloigt talat den enda tillgängliga tiden på hela sommaren i det kapell som min blivande absolut ville ha =) Fast de flesta av våra gäster åker ju från Göteborgsområdet till Norra Skåne för att komma till vigseln, så det är ju rätt praktiskt på det sättet. Sedan tar inte vigseln så lång tid som man tror; har man bara ett solo så är det hela över på 15-20 min. Låt inte tiden hindra dig!

Svar på tråden Juli 2010