Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

jag tänkte också försöka göra placeringskortshållarna.. ska göra trolldeg o prova mig fram

Korallbruden skrev 2010-01-10 11:16:50 följande:
    Katja Vilken grymt bra sida. Du har just givet mig mina plaseringskort och servettvikning. Tack så mycket. Jag här galen i hjärtan. Har dem i min förlovningsring, tänkte ha ett i min bukett och nu har hittade vi några till... Har ju tänkt en dukning i rött och vitt med inslag av blått. Toppenbra
  • KatjaB

det här med toastmaster-strul känner man ju igen. Först hade vi perfekta paret, ett par kompisar till oss som är gifta och gifte sig för 2 år sedan. de är pyssliga o ha roliga idéer, inte rädda för att stå i centrum osv. såklart glad för deras skull men det visade sig att de ska få barn en månad innan, så de kände att det inte riktigt var läge, med all rätt.
    Så jag frågade en kompis om att vara toastmaster och tärna. Jag hade redan en tärna men tyckte det kändes dumt att bara fråga om rollen som toastmaster.. hon ville ju vara tärna, det visste jag ju. Hon tackade ja, och så efter några månader så börja hon krångla och tyckte att "allt" kändes så jobbigt och vill bara vara tärna.
    Och nu känner jag mig ju lite dum, men jag frågade ju om tärna bara av en anledning, om hon inte vill vara toastmaster så känns det bara så bortkastat. Men såklart så tar jag ju inte tillbaka uppdraget. Nu vet jag inte vem vi ska fråga, hon hade inte ångrat sig helt men skulle fundera på det.. det var en månad sedan och hon har fortfarande inte hört av sig så jag antar att hon inte är intresserad.

Grejen är att vi gör festprogram och vigselprogram själva. Fixar allt praktiskt så toastmastern behöver egentligen bara ha ordning på talen, hålla en skål och hålla lite i trådarna när det gäller underhållningen, men vi kräver inte att toastmastern ska hitta på all underhållning mm. Är det verkligen så jobbigt att vara toastmaster då?
    Äh, det löser sig.. men visst blir man besviken.

• KatjaB

det där med att byta om vet jag inte hur vi gör. Vi är ju inte i stan till vigsel o fest men smink o hår är i stan. Funderar på att ta med klänningen och byta om förrän i stan så att den inte blir helt nedsutten i bil en timme..

• KatjaB

Visst var det i denna tråd som jag berättade om den eventuella artikeln vi ska vara med i, eftersom jag friade som tjej. Det är i veckorevyn och hon ska intervjua mig imorgon.. spännande

• KatjaB

minimis: vi går in tillsammans, jag och S. Är ju egentligen en amerikansk sed det där

• KatjaB

vi vill gärna ha stråkar til vigseln och hittade en kvartett som spelar på vigseln till 2000 kr, och så har vi en bekant som är dj för 800 kr (som hittat)
    så vi lägger inga mer pengar på musiken, har bekanta som spelar i band och som sjunger och spelar solo, så där kan vi säkert hitta folk som gör det som bröllopspresent till oss. Ska kolla läget lite, eftersom S är pappaledig så blir ju budgeten lite tightare än om man hade haft två vanliga löner.. så vi försöker vara kostnadsmedvetna utan att för den sakens skull snåla på vad vi vill ha för bröllop.

Om ett par veckor kommer min ring.. ååh vad jag längtar

• KatjaB

Jag berättade väl att en reporter ville göra en artikel om tjejr som friat till sina sambos. Hon ringde idag och intervjuade mig så vi ska iväg nästa vecka till stockholm och fotas för tidnignen och kommer vara med i veckorevyn i nåt nummer här framöver

tokisen: vad kul!

• KatjaB

ja, jag tänkte också att veckorevyn var en tonårstidning. Blev lite fundersam på om vi skulle vara med där, det är ju inte direkt en tidning som jag läser själv, men simon tyckte att det inte spelade någon roll Ska bli kul, är lite nervös för vad man ska vänta sig.. men det blir nog bra och bröllopsskadad som man är kan vi ju lägga in detta i vårt festhäfte kanske också för skojs skull

Drömde inatt att vi glömt bort att vi skulle gifta oss just den dagen, när det väl var dags. Så vi försov oss, simon hade inte skrivit sina egna löften och så glömde jag bort smink och håruppsättning och blommorna. Tårtan kom inte och vi fick bjuda på sån där fryst swatzvaldtårta från ica. hehe, var så besviken i drömmen och funderade på att blåsa av allt.

• KatjaB

ceke: det finns en sprasy med stärkelse på ica som man sprayar och sedan stryker. Har tänkt testa om det funkar att spraya och magla, för det går ju bra mycket fortare.

Tror det blir rätt dyrt att färga ändå, det går ju åt en hel del färg för att få det bra.. färgade om tyget på bilbarnstolen ett tag sedan, den var mörklå och jag hade tänkt att den skulle bli svart. Tyckte att jag beräknade rätt, men tyget är nu mörkgrått och jag orkar inte strula mer, den får se ut så.. risken finns ju att det blir dyrare för dig i slutändan

• KatjaB

ja, det finns ju massor av tid kvar egentligen.. jag tror man kommer långt på att ändå ha en idé om vad man vill ha och så kan mna ju förverkliga det hela när lusten faller på.

kul att det löst sig med servetter och löpare och allt.. ska ta och leta tyg snart till våra löpare. S tycker vi ska ha satintyg, medan jag inte riktigt vet.. tycker det kan vara fint med matt tyg också, men vi får se.

Svar på tråden Juli 2010