Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

det beror ju på hur mycket broderier det är på, men är din syster duktig på att sy så kan hon ju säkert göra det bra.

Jag betalar 5000 kr.

Kärleken9 skrev 2010-01-07 13:49:34 följande:
    KatjaB: Och vad fick du då betala för din dröm i sverige? Jag har gått ner 10kg sen i september och hoppas så klart på nåt till innan sommaren. Men jag vill inte vänta för länge med klänningen heller. Min syster är duktig på att sy, har bla sytt en balklänning till mig och släp till sin egna brudklänning så jag hoppas hon kan hjälpa mig med ev syjobb. Sen är det säkert lättare att ta in än ut. Jag vill inte ha släp, inte axelbandslös, känns som utbudet är väldigt begränsat då. Någon med tips?
  • KatjaB

jo det var det jag menade, att beroende på hur mycket broderier det är så är det ju olika svårt/lätt att ta in klänningen, men att din syster säkert fixar det om hon är duktig på att sy.

Kärleken9 skrev 2010-01-07 14:53:15 följande:
    KatjaB: Menade snarare att systeryster kan hjälpa mig att sy in klänningen om det skulle va så att jag går ner mycket i vikt. Brudklänningen ska jag köpa.
    Idag fick vi hem m2b:s plommonstop och så har vi råkat beställa en pyttepyttelite för liten, såå irriterande, men den var inte så dyr, så det blir nog till att beställa en annan
  • KatjaB

vi har redan två knoddar så för oss räcker det nog med dem, man kanske ändrar sig någon gång förstås men jag tror inte det.

Bröllopsresa tänkte vi först åka till Prag eller en annan europeisk stad, men nu började vi kolla lite på resor till Kina, en dröm för oss båda att åka dit, och det finns färdiga paket där man på 8 eller 11 dagar klämmer in sevärdheter från Peking och eventuellt sol och bad i Hainan.
    Men blir det Kina så får vi allt vänta tills hösten, annars kommer vi aldrig hinna få ihop pengarna.

• KatjaB

vi ger 1900 för bröllopssviten och då ingår choklad, blommor och bubbel. Skillnaden i pris på det hotellet var bara några hundra för att få det finare rummet, så vi kör på det. Dock ingen jacuzzi tror jag

• KatjaB

ja just ja, frukost ingick ju i vårt paket också. Fast jag känner att jacuzzi inte är så viktigt. Det är ju mitt i sommaren och jag tror nog inte att vi kommer bada mitt i natten iallafall
    Istället får vi njuta av slottsutsikten

Så irriterande, eller ja, visserligen kul att det går framåt. Men jag har gått ner lite i vikt sen vi köpte förlovningsringar och beställde vigselringen. Nu måste jag nog lämna in dem så att de blir lite mindre, jag tappar den inte men retar mig på att den är aningen för stor nu. Och med vigselringen sen blir man ju orolig för att tappa den kanske, den kostade ju ändå en slant

• KatjaB

katinkaa: vad kul! klänningen är jättesnygg.
    Det är skenor i klänningarna, var inne på att köpa en från millys själv först så jag har mailat fram och tillbaka med dem. Men nu fick jag ju min nedsatt så då blev det inget, men jag tror att alla som handlat där varit riktigt nöjda.

• KatjaB
    Katinkaa skrev 2010-01-09 10:38:51 följande:
    Katja BTack!! Jag tror den kommer bli skit bra! Jag har ALDRIG känt mig så vacker som när jag tog på mig den =)Ahh vad kul, ja lyckas man få den nedsatt så spelar det ju ingen roll! Har du bild på din på galleriet??
    den finns i mitt galleri, dock ingen bild med den på. Sambon har nämligen sett bilder på klänningen men inte dem när jag har på mig den, tänkte att han ska få hänföras över hur snygg jag är på bröllopsdagen (vill inte att han ska få möjlighet att tjuvkika innan)
  • KatjaB

ceke: jo det har du nog rätt i.. ska nog ha lite is i magen och se om det blir bättre när det inte är så kallt som det är nu.
    Jag tappar den ju inte, blir mest nervös för att ha vigselringen sen, den är ju dyrare.

Vi har en kompis som är DJ, han ställer upp för 800 kr, så det var ju helt ok Alla mickar, förstärkare, högtalare mm har vi själva.. S spelar ju i band, så vi behöver inte ordna med nåt sånt. Har funderat lite på att ha en öppen scen en timme. Har många musikintresserade vänner, så jag kan tänka mig att det skulle kunna bli bra. Alternativt så har vi några kompisar som har ett coverband. Det kostar oss ingenting och skulle vara deras bröllopspresent till oss. Grejen är bara att de är ju bjudna på bröllopet så man vill ju gärna att de ska få vara bara gäster.
    men i så fall skulle upplägget vara att de spelar i 45-60 minuter och sen är det dj resten av kvällen.

• KatjaB

ja jag tror det, och så får vi ju lite av allt
    levande musik på vigseln blir det förresten också. Hittade en orkester med duktiga amatörer som spelar stråkinstrument. Så vi får en stråkkvartett för 2000 kr om vi vill, inte bestämt oss än men det vore kul

CeKe skrev 2010-01-09 15:34:48 följande:
    KatjaB: det låter ju som ett jättebra upplägg!
  • KatjaB

Måste bara dela med mig av mitt "fynd", på www.brudobrollop.se finns det gör det själv tips, och där fanns det mallar till favoraskar. Nu kanske det inte alls är så sensationellt, men testade med papper vi hade hemma och jag tror nog att jag ska ta och köpa hem lite tjockare papper i rätt färg och göra alla askar själv. blir ju billigare o rätt kul pyssel

Svar på tråden Juli 2010