Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

JollyO: Tips är att du tar med dig en bild på den du vill ha och gå till en guldsmed som tillverkar ringar på beställning efter kundens önskemål helt och hållet.. Då får du den precis så som du vill ha den! Lämnar du inte förlovningsringen samtidigt så anpassar de vigselringen efter den.

• CeKe

Vi har nog också tänkt skriva äktenskapsförord... Som sagt, lätt att vara överens nu när kärleken är på topp, men antagligen inte om allt skiter sig

• CeKe

Idag har jag köpt en symaskin Har tänkt göra det ett bra tag, men nu bestämde jag mig för vad jag skulle göra med en del av pengarna som jag fick när jag fyllde 30!

Så nu ska det börja sys! Men symaskinen får i o f sig tävla med ett 3000-bitarspussel om platsen på köksbordet... Kece vill nog bra gärna få det fanskapet färdigt, men jag tror han försöker trolla, för han har ingen som helst tålamod att sätta sig med det. haha, vi har bara hållt på med det från och till i drygt två år

• CeKe

Ja verkligen! Gillar den här tråden =) Härlig stämning & alla är så goa

• CeKe

Jag har också en väldigt tunn förlovningsring (ca 1 mm), så har letat som 17 efter nåt som inte blev jättemycket högre.. Jag har faktiskt inte hittat nåt jättestort urval och var också ute efter nåt i vitt guld och några stenar i.

Kan ni inte gå och kolla på ringar tillsammans och prova lite olika, så får han välja och köpa sen... På så sätt får han ju ett hum om vad som funkar till förlovningsringen, vad du gillar etc och så får ni en liten mysig stund tillsammans i butikerna.

Eller, om han får låna din ring, kan han ju gå till en guldsmed och få en tillverkad åt dig. Det behöver inte bli dyrare, kan till och med billigare om ni har nåt guld hemma att lämna in. Eftersom du har en så tunn förlovningsring, blir antagligen inte själva guldkostnaden så mycket i sådana fall, utan kostnaden beror på vilka slags stenar du vill ha, hur många och hur stora etc.

källerudd skrev 2010-01-25 20:31:11 följande:
    Ännu en ringfråga..hur höga brukar ringa med stena vara...vill ju inte att den ska bli högre än den jag har...hur gör man om det inte stämmer??
  • CeKe

Jag har ju redan löst det hela med att designa min egen ring (som jag beställt) ... men det där med att göra om förlovningsringen är det många i större kedjor som påpekat och sagt att jag helt enkelt måste göra ifall jag vill ha en fin vigselring... hmm... Det är dock nåt jag verkligen inte ville göra. Det är Kece som valt förlovningsringen och jag älskar den och det är för mig ett alldeles för högt emotionellt värde i den för att jag skulle vilja göra om den/byta ut den.

Den som nu ska göra min ring uttryckte istället att det var positivt att min ring inte var högre, då det blir bättre med den ring som jag ville göra Hehe, fatta att jag gillade honom!

JollyO skrev 2010-01-26 09:25:06 följande:
    Jag var noga med att ta en förlovningsring med lite höjd i för att kunna matcha ihop den enklare med vigselring.Roses och Ceke - är det inte enklare att byta/göra om förlovningsringen?TCOL har flera ringar som är 1,2 - 1,3 mm höga. Kanske kan fungera?www.nordstansguld.se/index.asp
  • CeKe

Aj va trist med förlovningsringen! Kolla om hemförsäkringen täcker den. ibland kan man ju ha tur..

Vi har kommit ännu ett steg framåt och kan bocka av det där med musiken. Det blir DJ, en kompis till min bror, som ställer upp för en billig peng Känns superbra! Lämnar över en del av det där med stuket på musken etc till bror min också, för han har liknande smak som oss och är bra på det där med att få fart på folk

• CeKe

Förresten, jäklans vilken koll ni har på dukningarna! Impad Jag har väl inte tänkt längre än till knoppalakan som dukar, blå löpare och vita servetter. Skulle verkligen gilla att ha tjärat snöre som servettringar, men det är så dyrt! Skulle bli en härlig skärgårdsdoft i lokalen dock =) Blommor.. ja.. funderar på vanliga ängsblommor, men det kankse inte finns så mkt sånt i mitten av juli?

• CeKe

Hehe, blev visst ännu ett inlägg.. kom ju på att vi sen länge bestämt att ha flöten som placerings"kort". Därav att det blev ett flöte med i inbjudningskorten

• CeKe

jag har fått offerter på mellan 5-10000 men då handlar det om ett helt band på 3-5 personer.. så tja, det beror väl på hur stor hon är. Fråga henne när det gäller resan, om det endast är milersättning (reskostnad) eller om hon även tar betalt för tiden det tar att resa! har precis gått på den niten i ett annat sammanhang.. bara ett tips!

Svar på tråden Juli 2010