Jag har också en väldigt tunn förlovningsring (ca 1 mm), så har letat som 17 efter nåt som inte blev jättemycket högre.. Jag har faktiskt inte hittat nåt jättestort urval och var också ute efter nåt i vitt guld och några stenar i.
Kan ni inte gå och kolla på ringar tillsammans och prova lite olika, så får han välja och köpa sen... På så sätt får han ju ett hum om vad som funkar till förlovningsringen, vad du gillar etc och så får ni en liten mysig stund tillsammans i butikerna.
Eller, om han får låna din ring, kan han ju gå till en guldsmed och få en tillverkad åt dig. Det behöver inte bli dyrare, kan till och med billigare om ni har nåt guld hemma att lämna in. Eftersom du har en så tunn förlovningsring, blir antagligen inte själva guldkostnaden så mycket i sådana fall, utan kostnaden beror på vilka slags stenar du vill ha, hur många och hur stora etc.
källerudd skrev 2010-01-25 20:31:11 följande:
Ännu en ringfråga..hur höga brukar ringa med stena vara...vill ju inte att den ska bli högre än den jag har...hur gör man om det inte stämmer??