• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Vi 3

Precis mailat med vår vf, hon tyckte det var enklast att vi sågs, så efter v 10 kan jag ge svar...

KatjaB skrev 2010-02-23 10:44:12 följande:
    ja, det hade ju vi med.. helt plötsligt kände jag mig ju jättedum som hade ett manus som om hon vore med i en film, hahaSå jag fegade ur, strök en del, lade in den vanliga texten de säger och lade till lite saker bara, så att det blev mer blandat och mailade till henne. Om hon går med på den här varianten så tror jag att det blir jättebra ändå iofs. om hon inte gör det så fixar det sig, men lite synd i så fall.. vill ju liksom ha det personligt, inte ett manus som används till allaVi 3 skrev 2010-02-22 21:19:25 följande:
  • sarahkka76

Nu är inbjudningskorten och infobladet klara. Nu ska det skrias på kuverten

katja: vad bra att vf var så tillmötesgående. Ja, precis, det man vill ha är att det ska vara lite personligt.

kärleken: vad skönt att ha det fixat. Vad fint det lät!

källerud: välkommen tillbaka

vi3: vi kommer att skicka den när det 3 månader kvar. Kolla så att det blir i såna fall exakt 4 månader.

• KatjaB

sarahkka: härligt att vara klar vi måste ha mer bläck till skrivaren för att kunna skriva ut dem, det går nu men det blir så grå text, vill att det ska vara svart.

Ja, är det så att vf inte ville läsa mer än det som hon "ska", så får vi göra så att någon annan läser dikten i början, och göra om "tal till brudparet" som en dikt mer, så att någon annan läser det. Men det ska väl lösa sig, egna löften var inga problem iallafall.

Hur långa blir era vigslar? Satt o klockade med musik o läste högt, tror jag kom upp i 25 minuter ungefär, om man tänker sig att det tar en stund för varje moment, när folk ska sjunga osv.
    Ska vi gifta oss där vi funderar på också så vill man ju också ha en längre vigsel, inte in o ut bara med tanke på vad man faktiskt ordnar med innan och kostnaden.

• Vi 3

Katja: Vår vigsel kommer nog vara ganska kort, iom att det är en överraskning så känns det bäst så. Sen är den ganska sent på kvällen också, så folk lär väl vara hungriga.

• sarahkka76

katja: ja, vi behöver också köpa mer bläck sen när vi ska börja skriva ut festprogrammet. Det går åt en del.
    Men vad konstigt att vf inte vill göra mer än det hon behöver. vår verkar vara mer öppen, men vi får se sen när det väl gäller.
    Vår vigsel verkar bli 34min lång.

• KatjaB

ok, då var det inte så "farligt" då med 25 minuter

Vet inte hur det är, men hon menade på att det blivit lagstadgat med att de ska säga samma sak på alla vigslar, sen kunde man lägga till dikter mm men själva ursrungstexten skulle vara som den är.
    Men när jag fegade ur o skrev om det nu igår, så tror jag faktiskt att det blev bättre. Tog bort en av dikterna också o lade till underskrift o vittnenas underskrifter. Den biten hade jag glömt.

sarahkka76 skrev 2010-02-23 14:01:45 följande:
    katja: ja, vi behöver också köpa mer bläck sen när vi ska börja skriva ut festprogrammet. Det går åt en del.Men vad konstigt att vf inte vill göra mer än det hon behöver. vår verkar vara mer öppen, men vi får se sen när det väl gäller.Vår vigsel verkar bli 34min lång.
  • sarahkka76

katja: nä, det tycker jag inte. De flesta borgerliga verkar ligga på en 20min i genomsnitt. Vi kanske blir tvungna att korta ner våra. Vi får se vad som sägs när vi ska träffa solisterna.
    Ja, precis, de har en text på ca 2 min som de måste säga, sen kan man komma överens gällande resten. Vissa vf är mer villiga än andra.

Nu är kuverten klara Skriften ska torka och sen är det bara att stoppa in korten

• sajberpillan

hoppas vår vf( som vi inte vet vem än,sambons uppgift att kolla vilka som jobbar i sommar!)vill säga mer än bara det som står att de måste. Har också tänkt ha sång mm så det blir likt ett kyrko men utan gudsprat.
    Vill ju hinna njuta av stunden.
    25-30 min tycker jag låter perfekt!

• källerudd

sarahkka76: Tack =) kan ju inte riktigt slita mig.. =)

• KatjaB

tv4 ringde idag.. ska på intervju på tisdag.. pirrigt