Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

Jag ska gladeligen byta till min blivande mans efternamn. Det har jag längtat efter sååååå länge. Vi har inte ens haft en diskussion för det bara är så, han vet ju vart jag alltid stått. Båda flickorna heter det redan så det är bara jag som ska byta, kommer nog också skicka in de papperen samtidigt, hindersprövning och namnbytarpapper.

Juli2010: Var ju tråkigt att det inte blev så bra, med färgen, med tyllen som ni hoppats. Men bortsätt från färgen, så skulle de ha funkat eller? Vad landade totalpriset på??

Någon som har köpt organzapåsar från nån bra säljare på e-bay?

• Kärleken9

Ja solist har vi inte fått tag på än och inte har jag lust att betala det jag ser ni får göra. Jag menar hallå 1000 spänn per låt?!?!?!?! Ingen dålig timpenning!!!

Vår fotograf tar 1900 för porträtt före, under vigseln och efter på kyrkbacken. Men vanligast är runt 5000:- har jag förstått när jag sökte som en galning!

Ska både göra hår, smink och påklädning hos svägerskans frisör, känns bra.

• Kärleken9

Ja OJJJ va duktiga gäster! Hos oss har ingen riktigt osa eller ja sambons äldsta brorsdotter skicka ett sms på en gång men annars inget. Men är ju långt kvar. Lite dåligt dock att de tror der räcker med att säga vi kommer på en fest, hur ska man komma ihåg det??? Varför har man osa liksom

Står lite still just nu händer inte mkt, men man har väl upp och ner gångar. Kommer dra igång rejält då vi kommer vara på plats i södern, där vi vigs, v.11.

Korallbruden: Kul du hittat slöjan, vet du kollat länge.

KatjaB: Va duktig du är som orkar dra fram det varje kväll.

• Kärleken9

Även vi kommer att leja bort mat och servering, catering. Tänker också så att den dagen ska våra mammor och systrar, som det av någon anledning gärna blir, få njuta och sitta till bords också. Hon som lagar maten har personal som de brukar anlita så det blir nog de som får ha hand om serveringen, ska träffa dem vecka 11 och bestämma mer.

Frissan ska fixa smink på mig med och "påklädning" ska även träffa henne v. 11 så får vi veta mer.

• Kärleken9

Ska ha vita kallor.

Har sett en bukett med bara pioner var i juli i år tror jag, så det finns nog. Men iaf den såg nästan vissen ut fast vi bara va i kyrkan. Men kan ju bero på så mkt.

ceke: Blir säkert bra de me. Är väl mest man vill alla ska kunna sitta ner på middagen och slippa springa då.

• Kärleken9

Roses: Ja eller vissen men den va lite brun i kanten på vissa av pionerna, nä den va inte fin.

Idag har jag fått bekräftelse på boendet på bröllopsnatten känns bra. Hon som bekräftade bokningen sjunger tydligen i kyrkan också Så hon fråga om vi behövde solist, vilket vi verkligen saknar än. Så jag har mailat henne och fråga om hon har nåt smakprov vi kan få höra. Och hon var billig också, trotts att hon är utbildad i solosång, 500:- + reskostnad, vilket inte lär bli mycket eftesom det är nära. Så vips så löser det sig kanske.

• Kärleken9

Katjab: trist med strul Håller med de andra din tur att ha wow den dagen och tärnorna ska va fin men sen räcker det med det. Stå på dig! Brudklänning men i annan färg va bland det värsta jag hört!

Källerud: Jag är nog som ceke men om det känns rätt för er så go fore it!

• Kärleken9

Någon som vet vad det är lagom med för bredd på löpare över de vita dukarna, förstår det beror på borden som jag inte sett än, men på ett ungefär? 29 cm är det för mycket? Får ju inte täcka för mycket av bordet, och jag tror det är svårt att klippa organza snyggt.

• Kärleken9

Juli 2010 skrev 2010-03-02 12:12:32 följande:

det där som jag hade köpt frn ebay var ju bara 15 cm, å ja tyckte nästan att det var aningen smalt! så ja tror nog att det skulle funka
    Okej Juli, roligt för jag tänkte på dig då och undra hur du tyckte tyllet var. Men bortsett från färgen, och nu då bredden, funkar det att ha på borden tror du? Ett tips sälj det på tradera om du inte ska använda det.
  • Kärleken9

Roses: Gillade den med uppsatt hår jättemycket. Elegant. Men håller med de andra gör det som är mest du.

Själv vill jag ha uppsatt, sparar och sparar mitt hår . Var så fin som aldrig förr på syrrans bröllop, då jag var tärna, så vill gärna uppleva det igen. Ska också ha slöja, min mors som hon hade då hon och pappa gifte sig. Även min syster hade den.

Vi är väldigt jämnställda. Gör allt båda två, ibland är tom sambon bättre på att tex ta tvätten. Men vi kompliterar varandra bra och bråkar aldrig om sånt.

• Kärleken9

mia77: va inte mkt nyheter där precis men jag håller med inlägget varför tänka på allt som passar och inte huvudsaken är väl att man har det som man själv vill och att det blir en lyckad dag.

• Kärleken9

OJ va ni alla grejar, har stått still här nu ett tag men veckan som kommer är jag i fjällen med min klass och sen så åker vi ner och är på stället vi ska vigas så då lär det hända saker.

• Kärleken9

vi 3: wow! Gäller det också förlovningsringar, alltså släta guldringar? Härligt klipp! Grattis!

• Kärleken9

varifrån vann du smycket? varför inte?

• Kärleken9

vi3: håller helt med, det blir säkert kanon!

Svar på tråden Juli 2010