Inlägg från: JollyO |Visa alla inlägg
  • JollyO
    KatjaB skrev 2010-01-06 19:07:31 följande:
    Nu vill jag ha åsikter, vilken sida är finast/snyggast? www.mywedding.com/simonkatja/simon-katja.weddingannouncer.com/Ni får ha överseende med nåt stavfel mm, de är inte helt klara än
    Min Firefox kraschade alla tre gångerna jag försökte gå in på weddingannouncer. Såg sidan i ungefär tre sekunder varje gång, så den känns inte så säker...
  • JollyO

Jag har kollat på olika hotell i Göteborg för att boka bröllopsnatt också, börjar ju bli tid för det nu... Men, vad ska man välja? För det första känns det ju knäppt att bo på hotell i sin egen stad, det blir ju inte många kilometer hemifrån direkt. Det finns flera femstjärniga hotell men jag ser framför mig något modernt men ändå mysigt och så ska det ju inte kosta skjortan heller. Mellan 1500 och 2500 har de jag kollat på hittills kostat.
    Det jag absolut vill ha är frukost på rummet. Jacuzzi vore ju trevligt men förhoppningsvis är det så varmt i juli att jag inte vill bada.

Någon som har en aning om vad frukost på rummet kostar extra? Något tips på fint hotell kanske? Ni som är utomstädes bor ju oftare på hotell här än jag gör :)

• JollyO
    källerudd skrev 2010-01-09 12:59:33 följande:
    Jo det skulle säkert fungera, men vi har även tänkt ha våra toastmasters som kontakt personer i inbjudningar..De blir liksom lite värdpar oxå och vi ska ju skicka inbudningarna i februari. och det är ju liksom ingen katastrof, men kändes tråkigt när man planerat och förberett liksom...
    Du kan ju försöka se det som att detta paret får extra mycket uppmärksamhet från er, och förhoppningsvis blir de ju glada för det!
    Men, det är ju alltid tråkigt när det inte blir som man tänkt sig, speciellt när man har stora förhoppningar eller något roligt att berätta!
  • JollyO
    Katinkaa skrev 2010-01-09 21:25:50 följande:
    åhh undra om någon av alla ni idérika brudar kan hjälpa mig med detta.. Jag hade tänkte ha en polaroidkamera på bröllopet, så folk kunde ta en "rolig" bild på sig och sätta på samma sida om dom skriver i i gästboken..kunde varit lite kul men känns som om det e kört då dom nog itne görs längre och verkar inte få tag på någon till vettigt pris..någon som har nån bra och kul idé?
    Jag har varit på flera bröllop då de helt enkelt har lagt en digitalkamera bredvid gästboken och så har gästerna fått ta kort på sig själva. Visst hade det känts roligare med polaroidkort men det blir ju spexiga bilder ändå, så resultatet blir ju nästan det samma...
  • JollyO

Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!

Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra?

---

För övrig blir jag galen av att det är en reklambild på en chokladtårta till vänster här hela tiden!!! Vill ha mat! Jag har ätit pulverdiet i fem dagar nu och nu ska jag banne mig gå ner i klänningen! 13 kilo kvar nu! Någon annan bantare här?

• JollyO

Jag har fastnat för GI-metoden faktiskt och tror att det är den det blir efter min lilla pulversession. Med kickstartfas då. Det verkar bra!

Idag har vi ringt och bokat vigselförrättare! Eftersom vi är med i kyrkan så hade vi många att välja på som vi känner men idag blev det tillslut ett beslut. Han svarade att han kände sig hedrad och att det nog skulle gå om han lyckades ducka sista helgen på ett läger han skulle på. Kan han inte ska vi ta pastorn i min kyrka och hon är världens mysigaste! Känns stort!

• JollyO
    sarahkka76 skrev 2010-01-11 23:04:27 följande:
    JollyO: nu hänger jag inte med, ska ni gifta er borgerligt eller i kyrka?
    I en kyrka! Men vi tar med oss en präst som jobbar i en annan kyrka än den vi ska vigas i. Ursäkta att jag krånglade till det! Vi känner alltså flera som jobbar som präster och pastorer.
  • JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-01-12 07:59:34 följande:
    Vi satsar på vår säckpipa i kyrkan istället för live musik på festen, dator med förprogramerat duger gott för oss.
    Vi kör också dator med Spotify premium och trådlöst bredband ifall att någon skulle vilja önska en låt! Räcker för oss då vi också tror att middagen blir lång och dansen inte lika lång. Men på vigseln har vi ett litet band av kompisar.
  • JollyO
    källerudd skrev 2010-01-12 18:46:55 följande:
    Jag tränar tyvärr inte speciellt mycket skulle nog behövas..men jag får helt enkelt inte tummen ur. Därför vore det nog bra med en metod som fungerar ändå...
    Tycker att du ska ta och trampa på din crosstrainer i 30 min ikväll (för det är väl du som har en?). Kanske samtidigt med Biggest looser på femman kl 19.00?! Pepp, pepp!
Svar på tråden Juli 2010