Inlägg från: JollyO |Visa alla inlägg
  • JollyO

Juli 2010

CeKe skrev 2010-01-25 16:23:53 följande:
    JollyO: Tips är att du tar med dig en bild på den du vill ha och gå till en guldsmed som tillverkar ringar på beställning efter kundens önskemål helt och hållet.. Då får du den precis så som du vill ha den! Lämnar du inte förlovningsringen samtidigt så anpassar de vigselringen efter den.
    Jo, det är det jag har gjort! Då skulle den gå på 14000 och det är en guldsmed som har bra priser.

Är inne på kaplans hemsida varje vecka och kollar. Jag ska absolut ha rött guld och prinsesstenar och i storlek 17,75. Ungefär 3 mm bred. Om skenan är rak måste den vara minst 2, helst 2,2 mm hög. Så, jag är ganska kräsen ja! Svårt att hitta på kaplans då!
  • JollyO
    Korallbruden skrev 2010-01-25 18:55:21 följande:
    Jollyo: Jag letade några gånger i veckan på deras hemsida då jag också är kräsen på vad vi skall ringmärka mig med . Då de har en ganska så stor genomströmning på smycken så tog det mig ca 10 månader att få det jag ville ha inget är omöjligt ville jag säga med mitt inlägg och ibland kan man ju bygga om ringen så den blir perfekt och bra mycket billigare än 14 000 kr
    Jag har hittat någon som kanske skulle kunna passa, men kan man slå ut en ring med kanalinfattade prinsesser? En hel mm dessutom... Vet någon vad det kan kosta?
  • JollyO
    Korallbruden skrev 2010-01-25 19:47:57 följande:
    Ja du kan slå ut den om det inte är ett eternetyband för då börjar det kosta...
    Vad kan det gå på?
    1000 kr, eller är det mycket mer?
  • JollyO

Jag var noga med att ta en förlovningsring med lite höjd i för att kunna matcha ihop den enklare med vigselring.

Roses och Ceke - är det inte enklare att byta/göra om förlovningsringen?

TCOL har flera ringar som är 1,2 - 1,3 mm höga. Kanske kan fungera?
    www.nordstansguld.se/index.asp&cat2=39&sida=T.C.O.L%20Signo

• JollyO

Roligt att läsa hur ni ska duka!
    Vi ska ha vita spetsdukar (med vit pappduk under). Inga löpare. Blommor i rosa och vitt i små vaser. Varannan vas och varannat ljus tror jag. Ljusrosa tygservetter rullade på sidan med ett grovt snöre runt. Förmodligen blir det också vaser med små flaggor i. Jag har köpt materialet men inte testat att göra sådana än. Som placeringskort har vi tänkt ha namnskyltar som har en liten klämma bakpå, så man kan sätta på sig den om man vill.

I taket blir det vimplar som jag ska sy själv.

Men det här med ljus vet jag inte hur jag ska göra. Värmeljus går bort för de brinner för kort tid!

• JollyO

När det gäller klädkod har vi angivit kavaj, vilket betyder att männen har hel kostym (i ljusare färg om det passar sig) och kvinnor klänning som är finare än vardagsklädsel. Vi har rådfrågat Magdalena Ribbing och hon är mycket noga med att man ska använda sig av befintliga klädkoder.

Sommarfin kanske är ljus kostym för någon och shorts och t-shirt för en annan. Inte så kul att det blir så olika kläder på gästerna. Vill ju inte att någon ska känna sig underklädd och "som kusinen från landet"

• JollyO
    minimis skrev 2010-01-27 21:28:56 följande:
    Men brudgummen måste ju få klä sig som han vill oavsett klädkod? Det tycker jag iaf, eller har iaf inte tänkt nåt annat... Hm...Får nog kolla upp detta :) Eller vad säger ni andra?Vad tycker ni om www.shopindream.com/product-6102.html ???Funderar på om inte det är min klänning...
    Klänningen är jättefin! Sitter och kollar igenom alla de har nu och letar efter "min"

När det gäller brudparets klädsel är det vedertaget att brudparet är överklädda gästerna. Klädkoden skulle ju behöva vara smoking eller högtidsdräkt annars för att bruden skulle kunna bära långklänning etikettsmässigt. Däremot gäller inte det tärnor/marskalkar. De bör alltså inte ha långklänning/frack på sig om övriga gäster har tex mörk kostym.
  • JollyO

Åhå, nu händer det äntligen lite grejer med bröllopsplaneringen här!
    1. Jag har köpt hem en alliansring från kaplans.se, kommer förhoppningsvis på måndag. Hoppas nu att den passar till min förlovningsring!

2. Inbjudningskorten är färdiga från tryckeriet så snart ska vi åka och hämta dem! Kuvert är redan köpta. Jag är så himla nöjd. Ska bara hitta någonstans att skriva ut adressetiketterna nu under helgen så kan vi göra färdigt inbjudningarna och skicka dem

• JollyO
    minimis skrev 2010-01-29 18:03:42 följande:
    Tack! Då kände jag "rätt". Det får alltså bli en enklare klänning till henne :)
    Det finns jättesöta näbbklänningar på ebay som kostar 200kr. Tror att jag har några sparade säljare om du vill ha!
Svar på tråden Juli 2010