Juli 2010
Är inne på kaplans hemsida varje vecka och kollar. Jag ska absolut ha rött guld och prinsesstenar och i storlek 17,75. Ungefär 3 mm bred. Om skenan är rak måste den vara minst 2, helst 2,2 mm hög. Så, jag är ganska kräsen ja!
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag var noga med att ta en förlovningsring med lite höjd i för att kunna matcha ihop den enklare med vigselring.
Roses och Ceke - är det inte enklare att byta/göra om förlovningsringen?
TCOL har flera ringar som är 1,2 - 1,3 mm höga. Kanske kan fungera?
www.nordstansguld.se/index.asp&cat2=39&sida=T.C.O.L%20Signo
Roligt att läsa hur ni ska duka!
Vi ska ha vita spetsdukar (med vit pappduk under). Inga löpare. Blommor i rosa och vitt i små vaser. Varannan vas och varannat ljus tror jag. Ljusrosa tygservetter rullade på sidan med ett grovt snöre runt. Förmodligen blir det också vaser med små flaggor i. Jag har köpt materialet men inte testat att göra sådana än. Som placeringskort har vi tänkt ha namnskyltar som har en liten klämma bakpå, så man kan sätta på sig den om man vill.
I taket blir det vimplar som jag ska sy själv.
Men det här med ljus vet jag inte hur jag ska göra. Värmeljus går bort för de brinner för kort tid!
När det gäller klädkod har vi angivit kavaj, vilket betyder att männen har hel kostym (i ljusare färg om det passar sig) och kvinnor klänning som är finare än vardagsklädsel. Vi har rådfrågat Magdalena Ribbing och hon är mycket noga med att man ska använda sig av befintliga klädkoder.
Sommarfin kanske är ljus kostym för någon och shorts och t-shirt för en annan. Inte så kul att det blir så olika kläder på gästerna. Vill ju inte att någon ska känna sig underklädd och "som kusinen från landet"
Åhå, nu händer det äntligen lite grejer med bröllopsplaneringen här!
1. Jag har köpt hem en alliansring från kaplans.se, kommer förhoppningsvis på måndag. Hoppas nu att den passar till min förlovningsring!
2. Inbjudningskorten är färdiga från tryckeriet så snart ska vi åka och hämta dem! Kuvert är redan köpta. Jag är så himla nöjd. Ska bara hitta någonstans att skriva ut adressetiketterna nu under helgen så kan vi göra färdigt inbjudningarna och skicka dem