Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

nej det kan nog gå gå in på tv3play och kolla på vårt bröllop i era händer, avsnittet med dem som gifte sig i ett garage

rosesarered skrev 2009-12-27 19:34:55 följande:
    Tjena tjejer, nu börjar det närma sig med stormsteg!Tyvärr så känner jag mig rätt stressad eftersom det känns som att vi ligger efter i planeringen.. Vi hade ju en festlokal prelbokad men på grund av att vi är fruktansvärt missnöjda med lokalen så har vi bestämt att skita i den. Så vi står utan lokal. Hade funderingar på ett tält men nu har vi fått en lite udda chans.Är det en dålig idé att hålla festen i stor maskinhall på 300 kvadratmeter?????Som man hyr bord och stolar till och försöker pimpa till med tyg och blommor. Maten från catering och sprit från systemet. Nej jag har inte blivit galen
  • KatjaB

jag håller med, det känns helt plötsligt som att det är riktigt snart och jag börjar nästan oroa mig för hur vi ska hinna med allt och att vi ska kunna spara ihop tillräckligt också, men det ska väl inte vara några problem egentligen, bara jag som inte känner mig lugn innan allt är spikat

Ett bröllop jag var på så var det i en bygdegård och de hade betalbar till självkostnadspris. Har för mig att det stor i inbjudan att dryck till middagen ingick, därefter fanns betalbar till självkostnadspris. Inga krusiduller alls med andra ord, men budskapet nådde ju fram
    Har inga bra förslag dessvärre på vad man kan skriva, tänker du dig ett rim eller bara en bättre formulering?

Casmel skrev 2009-12-28 08:09:45 följande:
    Här har det oxå stått still under julhelgen men snart ska det börjas med inbjudningarna. Det enda som jag inte kan få till ordentligt är hur jag ska skriva att det finns bar där man själv får betala sin dricka...Så om någon kan formulera det kort och konsist får ni mer än gärna tipsa!När jag funderar på bröllopet så börjar det bli mer o mer verklighet nu tycker jag, vad tycker ni?
  • KatjaB
    Casmel skrev 2009-12-28 11:43:13 följande:
    Ja, typ istället för "fri bar" skulle jag vilja ha något kort o konsist...Funkar "Kontant betalnings bar" eller? Tycker allt låter så konstigt. Allt blir så långt så jag är rädd att allt inte får plats i inbjudningskorten
    "betalbar till självkostnadspris"

ja om det nu är självkostnadspris förstås.
  • KatjaB
    Casmel skrev 2009-12-28 19:16:51 följande:
    Ååå TACK!!! Klockrent!!! Tänk att det kan stå så tilt i hjärnan och att man inte kan komma på nå så enkelt själv...Tack så hemskt mycket för hjälpen
  • KatjaB

vi kommer göra våra egna, har en pappersskärare och själva inbjudan är inte så vansinnigt avancerad egentligen, kartongark + papper (med utskrift) fästs ihop, och så är det två olika sidenband som ska på. Enkla men fina
    Snodde idén från calligraphen.

Åh vad irriterad jag blir, har ju en del lakan kvar att sy och jag skulle få köpa från en tjej här på bt som gift sig för ett tag sedan, men hon är så omständig. Först så skulle hon absolut skicka dem precis just en dag, så jag skulle skynda mig med betalningen vilket jag såklart kan göra, men var tvungen att vänta så att jag skulle veta vad frakten gick på och det svarade hon inte på. Sen hade hon tydligen någon annan som skulle gifta sig innan mig som skulle få köpa dem först o sen skulle jag få köpa dem efter det.
    Det ville inte jag för de är redan begagnade innan henne och jag vill ju ändå att de ska vara hyfsat fräscha, plus att det började bli lite väl omständigt med alla turer. Sen så hörde hon inte av sig alls och när jag frågat om hur det blir så skrev hon att de kanske råkat kasta alla 60 lakan. (hur lyckas man med det?) Och då skulle hon höra av sig, åter igen om hur det blir. Nu hör hon inte av sig alls och jag måste ha minst 30 lakan till

• KatjaB

ja, det är riktigt irriterande, sen var hon ju väldigt trevlig o så, så det kanske faktiskt är så att hon inte hittar dem. Men då vi redan har köpt mängder med lakan som ändå fyllde upp 2 banankartonger, och då var de vikta och manglade, så lär man väl inte tappa bort alla 60 lakan?
    Skulle ju behöva typ 30 st men tänkte att om vi har extra så räcker det till andra dekorationer i lokalen också, för buffébordet osv.
    Får nog sätta ut en annons, skrev ett sista mail där jag frågade hur det blir med allt och att jag gärna vill veta hur det blir, är det så att hon helt enkelt sålt dem till någon annan eller inte har dem kvar av någon annan anledning så uppskattar jag om hon säger det, så jag kan leta vidare.
    Men som det känns nu så har jag ingen lust alls att köpa nåt av henne. Iallafall inte med förskottsbetalning.

• KatjaB

nej, jag har som tur är inte betalat än, annars hade jag varit vansinnig.
    Nej, blir till att hitta annanstans istället

• KatjaB
    CeKe skrev 2009-12-29 20:10:32 följande:
    Jag skulle nog bara skriva "Bar till självkostnadspris" i sådana fall. Annars blir det lite tårta på tårta...
    ja det räcker nog så

Nån av er som vet hur man monterar en tårta i våningar, en sån där klassisk variant med pelare i mitten?
    Hittat billiga tårtor, men de har inte rätt typ av tårtställning och både jag o simon tycker att de klassiska tårtställningarna är mycket finare, så om det inte är alltför svårt att montera själv, kansek man kan göra det
  • KatjaB
    Tokisen skrev 2009-12-29 21:05:54 följande:
    Katja B:När ni räknat på hur många lakan ni behöver, hur har ni då gjort?
    en per stol, och så en per bord, och några extra för att täcka över kanten som blir på honnörsbordet. Sen några extra för att sy alla tygservetter.
    Hehe, förstår inte riktigt varför jag skulle ge mig in i att sy så förbannat mycket, men jag har kommit halvvägs, servetterna är klara.
    Nu behöver jag bara mer lakan
  • KatjaB
    CeKe skrev 2009-12-30 11:14:46 följande:
    Nyfiken. Hur stora gör du servetterna? Funderar om det är för mycket jobb att sy servetter eller om jag kanske ska ge mig i kast att göra det. Hur många fick du ut på varje lakan? Är det knoppa lakan du använt till dem?
    de är 40*40 cm, det var inte så svårt, jag skippade att sicksacka, utan vek dubbelt tyg och sydde en raksöm runtom bara, så kan det inte fransa upp sig iallafall.

Minns inte exakt men har för mig att det blev ca 15 servetter per lakan. klippte dem 42*42 och sen när jag vikt in det som skulle sys så blev de 40*40 cm.
    Inte så jobbigt, simon klippte ut alla och jag sydde, så då gick det ju hyfsat fort
Svar på tråden Juli 2010