grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers
Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna.
Om vi inte tar ruinen (vilket jag egentligen vill) så blir det antagligen i trädgården vid herrgården vi är vid. Då måste vi hyra in bänkar så att folk kan sitta, och det ska väl inte vara några problem men det fattas ju en ruin
Kärleken9 skrev 2010-01-04 14:10:44 följande:
KatjaB: Okej men kan ni inte stå utanför ruinen då så kan alla få plats runt om eller har ni tänkt att placera ut stolar då? Vi har kompisar som gifte sig borgerligt ute i somras. Jättefint var det. Men de stod vid ett bord, i hamnen, och vi närvarande stod runt om. Funkade fint. Källrud: Slit inte för hårt bara tänk på att håret är viktigt nu. Skämt å sido, hoppas du kommer fram till något som känns bra.Igår gjorde jag i ordning mitt lilla skrivbord i källaren så jag kan köra igång med inbjudningskorten på riktigt när jag vill. *Kliar i fingrarna* Ska bli skoj! Hur stora bröllop ska ni alla ha? Vad går hela kalaset på?