Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Korallbruden,

sådär kände jag innan jul och nyår. Att vi aldrig kom igång och bröllops to do-listan bara blev längre och längre.
    Nu sen året byttes har jag känt att det är dags att ta tag i allt så vi har nog fått oss en spark i rumpan. Har påbörjat inbjudningarna också och det rullar på. Dock inte så lätt bara för att vi valt en ganska avancerad inbjudning som vi tillverkar själv. Vi ska ha kort med en ficka för infokort.
    Väldigt pillrigt att skära till. Hittills har vi delat upp det så att fästmannen skär ut mallen och jag gör vikningarna med falsben. Lite kul är det också att pyssla måste jag erkänna

Jag har anmält mig till stockholmsträffen. Känns väldigt spännande men läskigt!

• rosesarered

Förresten Korallbruden,
    jag tror att dom flesta brudar som hänger här har ganska bra koll på bröllopsplanering.
    Långt ifrån alla blivande brudar blir ju medlemmar här..
    Ett av dom senaste bröllopen vi var på började paret planera i februari/mars och de gifte sig i augusti. Och då var det verkligen inte fråga om planering på detaljnivå som vi här pysslar med Veckan innan kom på dom på att det kanske hade varit fint med en lite lyxigare transport mellan kyrka och festlokal.

Så jag tror att du kan vara helt lugn

• rosesarered

Jag tycker också om att pyssla. Känner att det är många saker med bröllopet som gör att jag får använda mig av min kreativitet och det är superkul.
    I mitt fall är det snarare en nödvändighet att ha lite struktur i bröllopsplaneringen eftersom jag har ganska mycket annat som händer i livet denna vår. Har börjat jobba för första gången i mitt blivande yrke i november på halvtid vilket tar mycket av mina krafter ( allt är nytt). Sen så ska jag visst lyckas kombinera det med plugg och skriva c-uppsats, samtidigt har jag ingen aning om vad jag gör nästa höst. Fortsätta plugga eller söka jobb?
    ja, det är mycket i hjärnan så om jag inte hade nån koll alls på bröllopet i sommar skulle jag bli helt galen vill jag påstå

Gällande ringar så kommer min blivande också att bara ha en ring. Han vill ha det så helt enkelt. I våra förlovningsringar står det "aldrig utan dig namn datum". Tyvärr så hade vi inte en tanke på att framtida vigseldatum ska stå i ringen så det finns inte riktigt plats för det i sambons ring.

• rosesarered

Ringen är jättefin sarahkka!
    Idag ska vi försöka komma igång ordentligt med våra inbjudningar...
    wish me luck

• rosesarered

Jag har också en inbjudningsrelaterad fråga.
    Kan man skriva såhär:
    Välkommen att övervara vigsel och bröllopsfest mellan namn&namn den 24 juli klockan 15.00 i x.
    Så att man slipper skriva ngt om festlokalen?

• rosesarered

Jo du har rätt att övervara låter lite tråkigt men samtidigt lite högtidligt
    Jo det är klart det är en bröllopsfest för alla.. Det ska ändras. Däremot snor jag din efterföljande fest.
    Blir svettig av tanken att jag ska skriva ut 30 stycken inlagor där texten är vettigt formulerad...

• rosesarered

Jo festlokalen är färdig men grejen är den att vi ska ha festen i en stor plåthall som ligger nära till vår vigselplats. Vill inte skriva middag i plåthall om ni förstår vad jag menar
    Tanken är ju att lokalen ska genomgå en fantastisk makeover och bli till en fin festlokal.
    Åh vilket trashigt bröllop detta kommer att bli....

brudpsykos på gång

• rosesarered

Igår träffade jag Korallbruden i verkligheten hihi
    annars intet nytt på bröllopsfronten..

vi kommer att ha inbjudningarna i grönt, rosa och rött.Sambons kläder blir grönt och tärnklänningarna ljusgröna. Sen försöker vi ha samma färger i buketten och bordsdekoration. Tycker om när det är "röd tråd" genom allt.

• rosesarered

Min sambo är rätt engagerad i planeringen men jag blir galen på honom ibland! som nu till exempel.
    Vi har tänkt ha festen i en stor plåthall som ligger på mina svärföräldrars gård. För att få till festlokalen behöver vi rätt mycket hjälp, dessutom gifter vi oss utomhus också så det behövs hjälp med att rigga upp tält, duka, sätta upp bord och stolar, tyg i taket.... etc. Tusen saker som ska fixas! Nu klurar vi på hur vi praktiskt ska lösa allt detta. Vi kommer ju att behöva hjälp, jag tror inte att vi som två personer kan fixa allt detta. Nu kläcker sambon ur sig att föräldrarna kommer att ha den stressigaste perioden på året med sina jobb just då på sommaren. Då tycker jag att vi behöver ha garanti på att nån kommer att hjälpa oss. Han säger att dom kommer säkert kunna ställa upp något... men jag vill ju i förväg veta att någon kan hjälpa oss och inte kanske. Jag vill inte stå där dagen innan med en plåthall utan stolar och bord och dukning!!
    Börjar känna att jag vill hyra en bygdegård istället...
    Vi är väldigt oeniga just nu. Känns som att han tänker så orealistiskt och att jag tänker mera praktiskt hur vi ska få ihop allt i verkligheten.

Svar på tråden Juli 2010