Juli 2010
Hur släppte du bomben på facebook?
skrev på din status att du ska gifta dig?
Kul att folk kommenterat!
Hur släppte du bomben på facebook?
skrev på din status att du ska gifta dig?
Kul att folk kommenterat!
Kärleken9,
klart man kan ha de färgerna! Blir jättefint ihop.
Katja,
vi kommer att ha olika nyanser av grönt, rött och rosa som syns i inbjudan, andra trycksaker, tärnklänningar och mannens klädsel.
För att det inte ska bli rörigt, vilket det egentligen redan är så har vi tänkt ha mest av olika gröna nyanser och sen lite rött och rosa.
Jag tycker om rosa i lagom doser. med våra färger tycker jag att det blir superbra för det blir ju väldigt somriga färger.
Hej alla glada brudar
Igår fick vi vårt första osa, tjohoo
ser att ni pratat musik. Vi har funderat på att ha två musikstycken som ingångsmusik. Den första Ronja Rövardotter musiken med mansrösterna i början. Den är rätt kort och min sambo vill absolut ha den (jag med för den delen!) för att han sprang runt och lekte Ronja på vår vigselplats när han var liten. Själv har jag alltid haft en dröm om att få gå in till bröllopsmarschen Törnrosa av Erkki Melartin. En bröllopsmarsch som är rätt vanlig på finska bröllop
Så det blir bägge har vi tänkt! Dock har jag ingen aning var vi får tag på Ronjalåten...
Solosånger så gillar vi: du är allt, I give you the morning, den bästa dagen, ännu doftar kärlek, för kärlekens skull och ja även Uffe med kärleken förde oss samman. Blir inte lätt att välja!
Katja,
Om ni vill vara med i programmet så kör på oavsett vad alla andra här på bröllopstorget tycker. Ibland får man vara lite selektiv med vad man läser och tar in här på bröllopstorget har jag märkt...
Personligen skulle jag inte vara med för att jag inte vill synas på tv överhuvudtaget.
Jag har också funderat på att det i värsta fall blir en tomhetskänsla efter bröllopet. När man planerat och längtat så länge.. Men jag tror att man får vara förberedd på en liten dipp, lite "dagenefterjulafton" känsla över det hela. Med den stora skillnaden att julafton återkommer varje år
Vi planerar inte att skaffa barn direkt efter bröllopet. Känner mig ganska kluven till när det är rätt tillfälle att skaffa barn. Just nu känner jag mig för ung för barn men å andra sidan har vi varit ihop ett par år, vill ha barn och min sambo är den jag vill ha som pappa till mina barn. Kanske om 2-3 år när jag/vi börjar känna det riktiga suget
Ni som redan har barn, hur gamla var ni när ni fick ert första barn?
Nu har jag lagt bilder på våra inbjudningar i galleriet om nån vill kika
Jag känner mig irriterad och på dåligt humör just nu
Vi vill ett coverband på festen och vi har kollat runt en del. Vi hittade ett band som verkligen verkade bra men sambon har helatiden varit bromsklossen för att han ville hitta ett billigare band.
Sen hade han fått tips om ett bra och billigt band som han skulle ringa, nån bekant till hans arbetskompis. Ibland kan han vara lite seg och jag har påmint honom ungefär hundra gånger i flera veckors tid att han ska ringa bandet. Idag så tjatade jag en gång till och då ringde han och det bandet är redan bokat på vårt datum. Efter det ringde vi upp bandet som sambon vägrat och boka för att dom är dyra och då kunde inte de heller. Så nu sitter jag och kollar på olika coverband i stockholmstrakten och alla som jag fastnar för är ju redan uppbokade!!
hur tidigt ute ska man vara egentligen? samtidigt blir jag så irriterad på min kära fästman som har agerat bromskloss i detta ärende
Vi vill ju verkligen ha ett bra band som är någorlunda prisvärt!
Såg att ni ska gifta er i Stockholmsområdet, har ni bokat nåt av banden själva?
Vi har skickat iväg en förfrågan till copiator. The jamband verkade också bra men copiator verkade spela lite mera rockigt vilket vi gillar
Vi hittade efter envist googlande igår ett band som vi fastnade för direkt. Skickade iväg en förfrågan igår och fick svar idag att dom hade hela tre förfrågningar på det datumet. Jag trodde verkligen INTE att band skulle bli bokade såhär långt i förväg. Känner mig lite snuvad på konfekten när vi dessutom planerat sen sommaren, kanske borde ha tagit tag i detta för länge sen?
katjab,
vilka häftiga placeringsgrejer! bara nyfiken men hur ska göra såna själva?
sarahkka,
vad tråkigt med era kort! Vi har också skickat ganska många kort utomlands och har inte hört något från nästan någon men jag litar kallt på att korten kommit fram..
Det borde ju finnas stämpel med ordet festprogram annars kan man ju alltid göra sin egen stämpel, skicka en jpgfil med texten till nåt av de företagen som finns. Jag gjorde en sådan egen stämpel på sweetish som vi tänkte ha på festprogrammen eller tackkorten. Men jag fick vänta väldigt länge på min stämpel så skulle kanske inte välja samma företag igen. Förresten vilket företag gör er tårta? Vi bör väl börja kolla runt på det snart också....
Puss&kram måste jag kolla upp. Har kollat på cake&design i Vallentuna och chokladfabriken. Men jag tror att de flesta ställena i Stockholmstrakten tar priser som börjar på 60-lappen..
Det låter ju bra med provningen
Korallbruden,
vi håller på och kollar runt efter band.
Hittat en del bra recensioner här på High fidelity (tyvärr bokade på vårt datum).
Sen fick jag tips på copiators och big jam band här i tråden nån sida bakåt.
Jättefina kort! Gillar verkligen det lila pappret med struktur, så snyggt.
Snyggt med lila också! Visst är det skönt när inbjudningarna blir färdiga? Våra kort finns för beskådan i galleriet om du vill kika.
Vem har ni bokat korallbruden? Nån jag tipsade om? *nyfiken*
Katja, spännande med intervju!
Igår träffade jag min svägerska som meddelade att skenan till min ring är färdig och nu ska stenarna på så den lär bli färdig inom en snar framtid. Hon hade testan skenan mot en likadan förlovningsring som min i butiken och sa att det var som två pusselbitar hehe