Inlägg från: sajberpillan |Visa alla inlägg
  • sajberpillan

Juli 2010

morrn morrn
    Idag åker inbjudningarna med opsten. Känns pirrigt.
    Vi ska byta till nytt namn också så ska skicka in de pappren också. Blir lite jobb att ändra allt, som körkort mm. Men tror det blir bra. Säger dock inget än vad det blir då jag tror det kan finnas de som jag känner som smyger runt på BT.
    Jag kom på en smart idé inatt. Då jag & min syster gör smycken så ska jag göra ett halsband till toastamster(tjej) som hjälper till. Kan ju få med text eller namn instansat eller vad man vill. Eller tror ni folk vill ha pengar?

• sajberpillan

hoppas vår vf( som vi inte vet vem än,sambons uppgift att kolla vilka som jobbar i sommar!)vill säga mer än bara det som står att de måste. Har också tänkt ha sång mm så det blir likt ett kyrko men utan gudsprat.
    Vill ju hinna njuta av stunden.
    25-30 min tycker jag låter perfekt!

• sajberpillan

sarahkka & rosesarered: guuuud så fina inbjudningskort!!

• sajberpillan

nu harj ag bytt efternamn. Så får mannen och barnen byta sedan. Känns helmysko, men är ju sitt namn liksom och nu ska man byta. Men lite skoj. Blir lite ovanligare än mitt nuvarande -son namn.

• sajberpillan

katjaB: jag tar mammas namn som ogift ( som jag också hette innan mina föräldrar gifte sig) och sedan får resten av familjen hänga på!

• sajberpillan

Vi skickar in anmälan om namnbyte i samband med att vi skickar hindersprövningen.
    Nu gäller det bara att meddela alla sedan och själv komma ihåg det! haha
    Min m2b var rätt lättövertalad. Först hade vi hittat flera coola i min släkt, men får tydligen bara vara 4 generationer tillbaka. Det var ltie trist, då de coola vi hittade var på 1500talet typ.
    Men det här blir nog bra det också, men ovant som sagt.

• sajberpillan

sångare har vi 2 st bud, en som tar 1000kr för 2-3 sånger och som tar 2000 för samma. jag ha rinte hört någon av dem live så vet inte vem det blir.
    Fotograf ska vi nog ha före(1½ timme) och under vigseln. Det kommer att kosta 3000kr. Om vi tar bara före så trro jag det kostade 2000kr.
    Försökte få blivande att förstå att han måste kontakta de han känner som spelar i band då det bokas upp mycket nu.
    Så man inte står där utan för att man ver ute för sent.

• sajberpillan

tjoho, 17 st anmälda efter 2 dagar. Känns lovande. Man går ju omkring och tänker att kanske alla tackar nej och vi står där själva...men nu kommer några i alal fall! skönt.

• sajberpillan

Nu är smink bokat. Men ack vad dyrt det kan vara för att det råkar vara bröllop. Var på Make up store och sa att jag ville boka smink då vi ska gifta oss. De har ett pris 1500 för detta, då ingår 2x 50min, ett tillfälle med rådgivning och 50 min smink + varor för 500 kr.
    Men jag vill ha en privatkurs för 500kr.
    Och även om jag skulle vilja ta 2 sådana (=1000kr) så tjänar jag på det + att jag då får smink för 1000kr....och rådgivning kan jag ju gå in och få hur mycket jag vill och det gratis.

Blommor har jaga också kollat och de skulle ha blompris + 75 kr för en enkelt bunden bukett utan hållare. Och då blommorna går att beställa buntvis = billigare än styckvis så blir det inte dyrt alls.

Så känner mig rätt nöjd idag.

• sajberpillan

Pratade med min mamma igår och undrade lite kring mat, om vi sak ha catering eller göra en del själva och om de i så fall vill hjälpa till. Klart de ville hjälpa till ,men hellre betalar de en del av maten och slipper laga den. Så nu lossnade en liten sten från axlarna då det lätt drar iväg ( fast vi ha rätt billig buffémat). Men håller med min mor att hellre kunna njuta än hålla på och jobba och slita den stora dagen B!
    Nu är det 5 månader kvar....

Sarahkk: Låter supergott. Ser fram emot vår provsmakning. Jammi.

• sajberpillan

katja: trist när det blir strul. Håller helt med dig att det är ju du och din blivande som ska stå för wowkänslan. En sak om de fått köpa klänningen själv, men om ni betalar ska de väl vara glada för det de får?!
    Håller med Racolina: stå på dig.

Idag har vi fixat med VF, hon var öppen till förslag att ha med dikter och sångr i vigselceremonin. Hur ser er ceremoni ut ( borgerlig)
    håller på att leta dikter mm till vår ,men det står stilla!

• sajberpillan

källerud: rött och rosa är ju supersnyggt tillsammans så tror det kommer att bli toppen som ni har tänkt!
    Annars går det väl att ha buketten med en rosa ros i eller blandat så matchar den både klänning och man.

• sajberpillan

nu är catering klart. ska dessutom på provsmakning på lördag. mannen fixade till ene gratis sådan. mums.
    nästa helg blir det stora bröllopshelgen, ska kola kostym, underkläder, skor till honom, ring och smaka tårta.
    Det händer saker hela tiden nu känns det som.

Roses: jag gillar ju utsläppt hår eller halv uppsättning.

vill ha min klänning hemma snart också, men kommer först i april/maj.

• sajberpillan

oj, det var itne mycket vett & etikket som vi har på vårt bröllop. Men huvudsaken det blir en trevlig dag/kväll och så som vi vill ha det.

• sajberpillan

idag har vi provsmakat pastasallad, tomatoch mozarellasallad och potatissallad från cateringfirman. guuud så gott. Kommer att bli så mumsigt med lite kött till och en massa färsk frukt.
    så de är bokade och klara nu. Skönt, då det varit ett stoort frågetecken, och det finns inte allt för många i vår lilla stad.

• sajberpillan

katja: den var skiiitsnygg. Och om man får en klänning betalt så tar man väl vad man får. Du är inte elak, bara realist!

• sajberpillan

tjoho, jag kom på en alldeles totalt onödig, men helt jag sak idag som jag inte vet hur jag kan ha missat. Vi ska ha en chokladfontän på bröllopet, under kvällen. Vi har ju buffé med en massa exotiska frukter och köper vi lite extra så är det bara att låta maskinen stå och puttra under kvällen. ÄLskar ju choklad och blir så där lite lagomsliskigt med frukt och choklad. Mmmm...
    Ska förhoppningsvis kolla ring under veckan. Vill få allt klart NU, helst nyss!!

Svar på tråden Juli 2010