Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Jättefina inbjudningskort. Stilrena och fina! Gillar även smyckena du har i galleriet. Liknar lite vad jag funderar på att försöka hitta. Var har du hittat dem?

Casmel skrev 2009-12-30 23:17:36 följande:
    Så nu har jag gjort klart inbjudningarna men det känns som det fattas något på framsidan...Bild finns i mitt galleri, annars är jag supernöjd med korten Min m2b ska nog ha mörkgrå kostym med vit väst och lila slips Det va hans förslag ialla fall och jag gillade det. Han visade nämligen en bild i en tidning Ceke: Tjusiga inbjudningskort!
  • CeKe

Brunt & rosa är riktigt fint ihop. Lycka till med övertalningen, men det booooorde ju gå om han var med och valde rosa som färg
    Haha, har sovit riktigt dåligt inatt. Undrar om fullmånen var med och lekte med mig. Men en av drömmarna handlade om färgen på kekkes slips etc. Hmm, knasigt knasigt. Det där får ju han pyssla med själv!

KatjaB skrev 2009-12-31 00:23:20 följande:
    sigma: vad bra med rabatterna, inte helt fel kollade lite på kläder till simon idag, han ska ju beställa från suitopia. Det blir ett brunt melerat tyg, han gillade det o det blir nog bra, o så ville han ha fodret i guld, hehe Försöker övertala honom att ha en fluga och bröstnäsduk i rosa. Tror det skulle vara fint till den bruna färgen och det var ju trots allt han som valde rosa till färgtemat få se om jag kan övertala honom, de kostade inte så mycket så vi kan ju köpa det o kolla hur det ser ut. Gillar han det inte så är det inte hela världen.Han beställde förresten hem jättefina manchettknappar från ebay med ett S i silver. riktigt snygga på bild iallafall. 35 kr inkl. frakt
  • CeKe

Hej!

jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc

• CeKe

Det går säkert bra! snörning är väl antagligen super, för då kan man ju rätta den efter hur måtten är just då... För mig blir det en dragkedja i sidan, så då är det väl kanske lite mer krisigt om det inte blir rätt!

När jag har varit ute o provat klänningar, har jag inte alls behövt ngn bh under de med snörning. Trots att jag har 70 E eller F har klänningen hållt upp allt väldigt bra utan nåt under.

Katinkaa skrev 2010-01-01 17:34:27 följande:
    Okej TACK för svaret! Då jag kommer ha snörning med så kanske man "bara" behöver ha en liknande BH som den man tänker ha?
  • CeKe

Är det någon som ska på bröllpsmässan i stockholm i slutet av jan? Såg precis att den var, men är lite osäker på om jag/vi ska åka. Tror inte Kece är så jättesugen. Om inte annat är han allergisk mot vår vackra huvudstad

• CeKe

Då har vi samma färger =) Har ni måntro också tänkt "havs eller båtfärger" Tänkte slänga in lite guld också.

Jag har ingen aning om blommor. Blir nåt enkelt. Några röda eller vita rosor alternativt kallor, eller några sådana som jag har i galleriet. Får se...

Själv har jag börjat fundra över håret. Eller snarare om jag ska ha nåt i håret. Har kikat lite på diadem och hittat ett jag gillar på diadema.se. Tycker det är rätt coolt med flor också, men vet inte om jag vågar eller om det skulle passa mig

Korallbruden skrev 2010-01-02 13:52:04 följande:
    Det är bra kämpat med allas inbjudningskort. Vad duktiga ni är Färgtema för oss är vitt, blått och rött. Funderar för fullt på blommor och bukett. Har ni bestämt er hur den skall se ut? Trodde stenhårt att jag skulle ha en hjärtformad men nu går tankarna åt att kopiera min mormors som var underbar...
  • CeKe

Flor är sånt där litet nät som går från ena sidan av håret ner en bit över ansiktet. Tycker det ser rätt coolt ut =) Kan försöka hitta en bild att lägga upp i mitt galleri

Kärleken9 skrev 2010-01-02 17:23:12 följande:
    Ceke: Flor vad är det? Jag har redan köpt ett diatem, såg det fanns på sidan du länka till och kostar några hundra, köpte mitt på tradera för en 20:a Har hittat en frisyr jag gillar, men man får se då jag träffar frisören i vår. Jag kommer att gifta mig i sambons hemkyrka ca 90 mil från där vi bor.
  • CeKe

Och jag mnåste berätta att jag precis vågat mig på mitt första E-bayköp! Läskigt =) En tiara blev det, eller kanske snarare ska kalla det diadem. Finns i galleriet. Funkar det inte till mig, finns det några småflickor i Keces släkt som antagligen inte säger nej till det Billigt var det också!

• CeKe

Tack. 73 kr betalade jag för den, så det tyckte jag va ett bra pris får se om den dyker upp dock =) Den hette "Bridal Crystal Faux Pearl Gold Pla Headband Tiara T1214" och säljaren var my_jewelshk@yahoo.com

Casmel skrev 2010-01-03 08:51:56 följande:
    Ceke: snygg tiara Jag har en likadan i mitt galleri som jag skulle vilja ha. Vad köpte du det för om man får fråga? Kanske vågar sig på e-bay om det va väldigt bra pris
  • CeKe

Tack! Jag har inte helt bestämt mig om jag ska gå, men om det lutar mot det, vore det ju riktigt skoj!

Korallbruden skrev 2010-01-03 11:09:57 följande:
    Om det är mässan på Grand Hotell så kommer vi att gå på lördagen och du är varmt välkommen att gå med oss Vi var där förra året enbart för att hitta rätt ring till Mr K och tittade inte så mycket på detaljer och annat... så det blir återbesök iår.När det gäller färgtemat så tog vi våra favo färger och vi är även "en aning" sugna på båt... Det där med hår... har bokat frisör och han får fixa en spansk knut i nacken där det går att fästa en spansk slöja.Kul att få läsa om era idéer om blommor och internet fynd.
Svar på tråden Juli 2010