Juli 2010
Skratt, tycker jag va ett kul förslag
Skratt, tycker jag va ett kul förslag
Och jag försöker förgäves få Kece att ha en till ring han också, men attans va envis han är, min kära festman =) Hehe, tänkte få honom att ge med sig på antingen att han har en till ring, att vi tar mitt efternamn eller att han går med på att gå in tillsammans med mig i kyrkan istället för att stå framme vid altaret.. Så får se vilket han ger sig på!
Fick min tiara/diadem igår som jag köpte på ebay! Den var precis som jag tänkt mig, så hoppas den blir bra. Gick ju snabbt o bra att få den och bara 70 kr, så kan nog säga att den va ett litet fynd.
Ni kan ju alltid börja spara direkt efter bröllopet igen, för att åka på bröllopsresa senare. Man behöver ju inte åka direkt efter... Låter inte så dumt att ta det där erbjudandet =)
mm, det här med att pyssla och överplanera. Jag kan väl erkänna att jag tänker alldeles för mycket på bröllopet men även på det som vi planerar efter det...
På sätt och vis håller jag på med smådetaljer, som att jag ska fixa löpare, sy servetter etc, och det är ju såklart kul om dukningen blir bra. Däremot är varken jag eller Kece så noga med att någonting blir perfekt på själva bröllopsdagen. Men jag tänker att det inte är så mycket som egentligen kan gå fel, så länge vi båda säger ja i kyrkan. Jag menar, vad gör det egentligen om buketten inte blir perfekt, om nåt oplanerat händer i lokalen (så länge den inte brinner ner... ), om maten blir sen, eller om nån håller ett för långt tal eller om ringen tappas i kyrkan. Vi vet att våra gäster kommer att se till att det blir en kul fest och det är just det vi vill ha. En härlig dag med en kul fest. Sen om småsaker inte klaffar exakt kan ju bara lägga lite charm över det hela =)
Men ibland kan man nog tro att jag bryr mig alldeles för mkt om detaljer Och så har jag insett att jag tycker det är skitskoj att sitta o pyssla!
Åhh, måste bara säga... Såg precis på helgens väder. Det ska ÄNTLIGEN bli lite varmare i Gävle!! Det ska bli så varmt som -2 vilket är heeelt underbart! Älskar verkligen denna vackra vinter och även kylan, men -17 som det varit i typ en månad är liiiite väl. Imorrn åker längskidorna fram igen! Tjohoooo!
Hehe, ja, de kollade jag också efter, men Ikea i Gävle har dem tydligen inte i sortimentet... Hur som helst så köpte jag lakan på jysk, 5 st och kommer också att sy. Och servetterna kommer totalt att gå på 150 kr + sytråd, så det är inte så blodigt =) Gör jag några i taget lär det inte va så blodigt att sy dem heller, hoppas jag!
Jättefin ring verkligen! Jag som trodde att jag inte gillade stenar, har börjat falla styggt för prinsesslipade stenar Hehe
KatjaB: Mina kläder är det viktigaste för mig också Annars skulle jag inte låta sy upp min drömklänning...
På min tärnas bröllop hände under vigseln sådana saker som många nog verkligen inte önskar sig och en del nog skulle se som en katastrof: Solisten hoppade av ca en vecka innan och de fick inte tag på någon ny, brudgummen tappade ringen när den skulle träs på fingret och fick springa efter den när den rullade iväg på kyrkgolvet, prästen sjöng så falsk att brudparet och jag som var tärna stod och fnissade och försökte hålla oss för garv varje psalm, i vigselbeviset stod fel efternamn (prästen hade glömt en bokstav, vilket gjorde ett annat efternamn), de hade lagt ner pengar på en bra fotograf, men bästa kortet som sedan blev deras bröllopskort nr ett var taget av mig. Men trots allt detta var det en underbar vigsel och alla små missöden är härliga att prata om och skratta om tillsammans så här i efterhand och de är fortfarande lyckligt gifta!
Och det är med allt detta i tankarna som jag inte känner mig så stressad över om saker går helt som vi tänkt oss eller inte
Festprogam om ni ska såna, eller sy servetter Så har du att göra ett tag
Känner igen problemet Själv hittade jag en torsolett i 65 F (Masquerad hestra) som jag bara älskar. Sitter som ett berg och inget problem att ha axelbandslöst om jag vill det. Skulle kunna hänga ett ton på den. Torsoletten skulle inte röra sig en mm, men jag skulle definitivt ramla
Förresten brudar, om ni kikar på underkläder och tycker det är dyrt... prova i butik, sen kolla om ni kan beställa dem mkt billigare från www.figleaves.com. De har massor, bland annat torsoletten jag hittade och mkt billigar än i butikerna, vilket jag först nu upptäckt..