Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Min frisör ringde innan idag (ringde i höstas och frågade om hon kunde göra det, hon skulle återkomma när de gjor semestern för sommaren) Hon kunde inte själv göra det då hon är gravid och beräknad till den veckan...Men däremot gör den andra tjejen det. Så nu var det fixat. Hår och make =)

Ska ringa i slutet på feb början på mars. När vi är offentliga och boka exakt tid och konsultation. Men känns bra att kunna bocka av det =)

• källerudd

jag har en lite galen fråga och med tanke på att inbjudnignarna inte är färdiga än så känns bröllopsresan ganska långt bort.

Jag och min älskade har pratat om att åka på safari några dagar efter bröllopet. Men priset är högt så vi har inte bestämt något alls. Igår ringde en kompis till min m2b och sa att de skulle till Bali månadsskiftet maj/juni och tyckte vi skulle hänga på. De har hittat flyg för 4800 pp (ska man få det priset måste man boka innan den 17jan, så det är lite bråttom) tur och retur boende och sånt ska tydligen vara skit billigt. Och Bali vore ju så häftigt. Men kan man åka på bröllopsresa innan bröllopet. Vi har ju liksom inte råd att göra en resa till sen efter bröllopet. Då får det ju blir en helg på hotell typ.

Min m2b kollade upp vad flyg till Bali kostar om vi åker när vi tänkt och det ligger på drygt 14000 pp.

Men känns lite knas att åka innan..vad tror ni, ångrar man sig??? Hur hade ni gjort???

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-15 08:47:48 följande:
    Källerud: Jag skulle inte vilja åka innan själva bröllopet och jag vill åka ensam med min då man. men som sagt alla är vi olika. Och känner ni för det så go fore it.
    [/citat]
    sarahkka76 skrev 2010-01-15 12:05:11 följande:
    [citat]
    källerud: det är ett bra erbjudande, frågan är om ni vill spendera er bröllopsresa själva eller med andra. Vet inte alls om det är samma sak att göra det före bröllopet än när man redan är gift och ska fira det.
    Vi kommer ju inte att spendera all tid med dem. Utan göra saker själva oxå..Det handlar ju om två veckor så det känner jag nog inte är ett problem. Däremot fundera jag på det där med att innan el efter...känns ju som man vill åka efter men samtidigt väldigt bra pris. :S

Kanske kan ta en hotelhelg efter bröllopet, vi gifter ju oss en onsdag så det kan ju vara lite att fira, men inte samma sak som en resa

sajberpillan: Krya på sig!
  • källerudd
    CeKe skrev 2010-01-15 12:59:55 följande:
    Ni kan ju alltid börja spara direkt efter bröllopet igen, för att åka på bröllopsresa senare. Man behöver ju inte åka direkt efter... Låter inte så dumt att ta det där erbjudandet =)
    Nä precis, vi fundera ju på att börja bebisverkstaden efter bröllopet, så det är väl det som spökar lite men då kan man ju ta en resa när det passar med el utan barn om nått år.
  • källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-15 18:03:24 följande:
    Källerud:Vi har bokat en resa till Bali 1 september på bröllopsresa, vi betalar 18000 för oss bägge.så d priset ni har fått e ju kanonbra.Dock vet jag inte om jag hade velat åka innan, men som nån sa kan man ju ta den resan och sen åka på en weekend eller nått efter bröllopet
    Japp och idag bokade vi =) Känns faktiskt kanon även om det inte blev safari som vi pratat om, men det resmålet finns ju kvar och vi kände att vi inte kunde "dissa" ett så pass bra pris. Så den 28 maj (exakt två månader innan bröllopet) åker vi på bröllopsresa...

Men nu gäller det att sätta fart med planeringen då vi "förlorar" två veckor.
  • källerudd

Det där med underkläder har jag inte ens börjat fundera på.

Nu när resan är bokad är det Tält som står näst på tur, samt att hitta en tostmaster. Min m2b ska fråga sin barndomsvän i morgon om hon vill ställa upp...

Annars känns det ganska lugnt, har 10 inbjudningar kvar att göra samt att skriva ut text sidan och fästa den. I mitten på februari ska dem ut =)

• källerudd

Vi skriver

"Välkomna att dela vår stora dag med oss"

Blir för mycket pill om vi ska ändra namn och skriva ut var och en för sig. Nu skriver vi ut alla och sen skriver vi namnen på kuvären. Eller blir det konstigt, vad tycker ni???

• källerudd

Så här skriver vi! (om inte någon kommer med någon bra ändring som behöver göras..blir helt blind på vår egen text)

Välkomna
    att dela vår stora dag med oss

Vi gifter oss vid xx strand, "namn på byn" onsdagen den 28 juli
    kl 15.00

Efter vigseln bjuder vi till bröllopsfest vid sjökanten

Klädsel: Sommarfin

Vi ber om en barnfri vigsel och fest
    ammande barn är naturligtvis välkomna

Osa: Senast 28 maj
    J 070....
    M 070....

Vid övriga frågor kontakta toastmaster
    S 070....
    eller
    T 070....

Kom precis på nu när jag läste det...att man kanske inte ens fattar vilka som ska gifta sig...iof ska de ju osa till oss men det kanske de inte fattar. Hur skriver ni med det???

• källerudd

Jag borde nog vila...

kom precis ihåg att jag har stämplat framsidan av inbjudan med våra namn..Så det kanske räcker =)

• källerudd
    JollyO skrev 2010-01-17 16:36:18 följande:
    Jag har förövrigt upplevt lite motgångar med planeringen. Pastorn vi frågade har varit tvungen att avboka, skorna jag köpt från "Köp och sälj" är jättefina men lite för stora och inbjudningskorten är varken klara eller tryckta... Gästlistan är inte spikad och vi har inte varit och kollat på kyrkan vi bokat än. Dags att rycka upp detta!Men jag har börjat hårdbanta och det går bra hittills så det är ju bra iallafall!
    Peppkramar!!
    Tråkigt det där med pastorn... Det går inte lägga i någon tunntunn sula i skorna?? Det lossnar snart!! Vi är inte heller klara med inbjudningskorten, trots att planen är att skicka ut dessa i feb. Gästlistan är inte heller helt spikad! Och festlokalen (tältet) är inte bokat...
Svar på tråden Juli 2010