Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Jätte fin klänning...

Vi har valt att ha klädkoden sommarfin eftersom vi ska vara utomhus vid sjön...känns mest rätt så, sen tror jag att de flesta ändå kommer att ha typ kostym el snygg byxa och skjorta...iaf om jag känner våra kära familjer och vänner rätt...

Själv har jag varit inne på att ha en kortare klänning, men nu blir den nog hellång då jag inte hittat någon kort att prova...Hoppas inte det är för problematiskt trots båtfärd och utomhus bröllop. Vad tror ni??

I helgen ska vi titta på ringar..ska försöka styra min sambo lite men inte för mycket, han vill ju gärna köpa en utan att jag vet...Kan man göra rödguld till vitgul??? Jag har ett guldarmband som jag alrig använder och aldrig kommer att använda..det kanske kan komma till nytta nu???

• källerudd

Glömde visst läsa en sida innan jag skrev mitt inlägg..har varit en väldans aktivitet sen igår kväll =)

Vi ska inte heller köra traditionellt med dukningen..Alla par får varandra mitt emot varandra. Vi har några "ensamma" de blandar vi nog upp, men ändå så att de liksom känner någon..

Vi har ett problem och det min mormor och morfar de är så överlägset mycket äldre än alla andra att jag inte riktigt vet vad jag ska placera dem..mormor är inga problem, men morfar hör knapt längre och har lite svårt att gå så mormor måste hjälpa till...men var placerar man dem, när honörsbordet vid min mamma kanske?! Vi ska ha traditionellt honörsbord

• källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-29 09:58:22 följande:
    källerudd,om du vill ha lång klänning tycker jag att du ska ha det! Trots utomhusbröllop. Jag har inte alls tänkt praktiskt när det gäller detdär vilket har resulterat i att jag kommer att gifta mig i en glittrig Lasposa med släp utomhus. kanske inte världens bästa idé men man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång.

jag fick 300 kronor per gram. Vilket gav 3000 kronor. Ringen blir väldigt mycket så jag hade tänkt mig från början. Nu hittade jag en ring som jag fastnade för som var i vitt guld med brilljanter och hade en större briljant i mitten. Så ringen kommer att bli i princip som den jag kikade på men med annan höjd och flack istället för kupad.
    Ja då blir det nog lång klänning...Men nu blev jag helt plötsligt lite velig...Har ju haft "min" klänning (galleriet) sååå länge men den klänning som länkades till härom dagen(kommer inte ihåg vem) var ju sååå fin. Helt underbar... Ska ju sy upp så kan ju ändra mig, har inte beställt än.
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-29 11:17:20 följande:
    källerud: var var det du hittade dina söta skor någonstans?
    hihi tror det eller ej men postorder www.laredoute.se
  • källerudd
    tessomac skrev 2010-01-29 17:38:58 följande:
    källerud och roses: Jag trodde inte att guldsmeden använde det guld man lämnar in om man inte särskilt ber om det (och då tar de mer i arbetskostnad). Det beskedet har i alla fall jag fått från flera olika guldsmeder. Förklaringen är att det är svårare för dem att smälta ner och arbeta med "gammalt" guld, särskilt om man har flera olika småsmycken med lite olika sammansättning på guldet. Istället säljer de ens guld till det företag de beställer sitt nya guld ifrån och beställer nytt till den ring de ska göra så att det blir mer lätthanterligt och enhetligt. Så har de i alla fall sagt till mig...
    [/citat]
    CeKe skrev 2010-01-29 18:03:50 följande:
    [citat]
    Det beror nog på vilken guldsmed och hur mycket "affär" de gör av det hela. Den jag gått till sa som så... att det inte är några som helst problem att smälta ner och rena till 24 karat och sedan tillsätta de bimetaller som de lägger till för att få det till t.ex. 18 karat och att det inte spelar ngn roll vilken kvalitet guldet har när man lämnar in det (förutom när det gäller hur mycket man får för det pga olika karat)... Men däremot behöver gyldsmeden tre gånger så mkt guld att arbeta med som vad smycket i slutändan kommer att väga.. och att det är det som kan va knepigt när kunden definitivt bara vill använda sitt eget guld.. däremot betalar man sedan enbart för det som smycket väger.
    Man får helt enketl kolla upp det, där man har tänkt handla...men kan man göra rött guld till vitt???
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-30 09:40:52 följande:
    vi kommer ha förrätten färdigserverad på faten när gästerna kommer in i lokalen, sedan buffé och därefter en dessert som serveras till borden.
    Vi ska göra precis lika dant och vi skriver bara...

vi gifter oss vid ..... kl 15 därefter bjuder vi på bröllopsfest vid sjökanten...alltså inget om maten..men det är väl inget måste..Hoppas folk fattar det ändå..

Rosesarered: hihi jag är på samma nivå som dig när det gäller kunskap om ringar =)
  • källerudd
    idajohanna82 skrev 2010-01-30 14:28:08 följande:
    Ni som ska ha buffé, hur ska ni göra med talen, jag menar om folk är uppe och rör sig hela tiden?
    Hmm det har jag inte funderat så mycket på..Fast vi ska ju ha serverad förrätt, kanske att man kan hålla några tal då, sen är det buffémiddag så kommer det ju vara tillfällen då alla sitter...Sen har vi även serverad efterrätt så då kan man oxå hålla tal...det löser sig nog..
  • källerudd
    CeKe skrev 2010-01-31 10:54:14 följande:
    Tänkte knyta runt servetterna som servettringar. Har ju havs/båttema på hela grejen, så blir lite extra med den härliga tjärdoften Sen får vi se om det även kan användas till att få fast innehållet i festhäftena... men det kanske blir lite väl mycket. På tal om det, är det nån som har nåt bra knep på hur man sätter fast innehållet i festhäftena i "ytterfodralet" utan att använda häftapparat? Väldigt tidigt för att fundera över det, men ändå...
    Det har jag oxå funderat på men har ingen aning...Jag har utformat våra skal...men vet inte alls hur man ska få fast innehållet :s
  • källerudd

Här har verkligen skrivits en massa de senaste dagarna....så blir många svar från mig =)

Igår var vi iaf och tittade på ring till mig...hittade en super fin och killen som jobbade där var toppen...man kan verkligen få det som man vill =) men i slut endan är det ju M2b som bestämmer... ;)

Gjort klart två text alternativ till inbjudningarna igår som jag ska testa skriva ut på jobbet i morgon för att se vad som blir bäst =)

Sen har vi faktiskt gjort en preliminär bordsplacering som vi är ganska nöjda med, däremot ska våra föräldrar få titta och säga sitt oxå, de känner ju några av våra äldre släktingar bättre än oss kanske. Några faller säkert bort, men vi har en grund att utgå ifrån..känns bra

Igår satt vi även och funderade på vad vi ska göra för "bröllopsresa" eftersom vi åker till Bali två månader innan bröllopet, har vi pratat om en hotellhelg. Så igår bestämde vi vart vi ska och vad vi ska göra där. Troligtvis Helsingborg, wallmans och tura till helsingör..känns som vi har kommit igång nu =) Vi hade verkligen en bröllopsplanerar dag igår...

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-31 14:22:26 följande:
    Igår fick jag klar alla inbjudningar, 30 stycken, känns otroligt skönt. Så nu ska det skrivas adresser och portas, min kära svägerska är så snäll och vill bidra till portot.
    Härligt att ha det klart..Jag har fortfarande de där 12 kvar..kanske skulle ta tag i det i em...Sen måste jag köpa kuvert oxå..var har ni andra köpt era?? lite snyggare vita...

Vad har ni skrivit ut texten på för papper??? jag har varit inne på ett papper som ser ut lite som frostat glas..men jag har bara 30st och det har ju blivit 38 inbjudningar..vet inte om jag får tag på fler.

Sen har jag en annan fråga angående inbjudan när man bjuder par. till de som är sambos är det ju inga problem de får ju en hem och de som inte är sambos, där får den som vi känner inbjudan hem till sig..Men nu till vårt problem...Min barndomsvän och J´s ena kusin är tillsammans. De hade båda varit bjudna även om de inte varit ett par, de bor inte ihop så hur gör vi med inbjudan..Skickar vi en till dem var, el bara till en av dem och isf vem??? hoppas ni hängde med i svängarna =)
Svar på tråden Juli 2010