Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Juli 2010

kolla på en kina sida eller t.ex. asos.com

HemligE skrev 2010-01-21 09:24:41 följande:
    Pantertanten: Ser att ni oxå kör med mörklila på Er dag. Det gör vi med, och jag har hittat just en mörklila klänning till brudnäbben, men jag hittar ingen till tärnan....Börjar få lite smått panik! Har du kanske nåt tips? Var hittade ni klänning till tärnan?
  • minimis

Åker ev. på mässan i mitten/slutet av februari. Nån mer som ska dit?

• minimis

Vi måste nästan skriva det då jag är delägare i företag o fastigheter, det är kanske inte så smidigt om man måste dela på dem sen. Men annars delar vi på allt :)

CeKe skrev 2010-01-25 16:26:26 följande:
    Vi har nog också tänkt skriva äktenskapsförord... Som sagt, lätt att vara överens nu när kärleken är på topp, men antagligen inte om allt skiter sig
  • minimis
    minimis skrev 2010-01-25 17:02:07 följande:
    Vi måste nästan skriva det då jag är delägare i företag o fastigheter, det är kanske inte så smidigt om man måste dela på dem sen. Men annars delar vi på allt :)
    Inte för att jag räknar med att skiljas, men det gäller även vid dödsfall då jag inte förvärvat dessa själv så ska de ju hållas kvar i min familj, alltså familjen jag är född i :)

Håller för övrigt på att leta efter band till bröllopet. Fått en hel del intressanta svar, men jisses vad svårt det är!!!
  • minimis

Jag hittade precis TRUBADUREN som jag vill ha till vår bröllopsfest, på blocket. Håller tummarna på att hon kan då för hon var riktigt bra!!

• minimis

Kollat hos Hedbergs Guld?

Kärleken9 skrev 2010-01-25 22:29:29 följande:
    Vi vill ha en varsin enkel slät, som förlovningsringarna, mest för att jag har fått en ring med en pärla i av min blivande i 30 års present och jag vill inte ta bort den så det blir snyggt med en slät på varsin sida om den. Någon med tips på ställen, gärna nätet, där de säljer såna ringar till bra pris?
  • minimis

Här har vi haft magsjuka hela veckan, huja, men jag hoppas det visar sig på vågen iaf ;) Typiskt att batterierna var slut nu när jag skulle väga mig.

Men trubaduren är så gott som bokad, hon tar 4000 kr, men hon uppträder playback, kan ta med sig en gitarrist för ytterligare 2000 kr, så kan han köra lite gitarrsolon och så kan det blir mer improviserat med. Sen bor hon i Jönköping, och tar 12 kr/mil. Blir kanske 2-300 kr till. Är det rimligt pris? Eller vad betalar ni?

• minimis

Eller playback vet jag ju inte om det heter förresten, alltså hon sjunger till musik som spelas upp. Sjunger på riktigt men spelar inte själv :p

KatjaB skrev 2010-01-27 10:02:26 följande:
    uppträder hon playback? Är det vanligt att trubadurer gör det? aldrig hört förut.
  • minimis

Vi ska också vigas vid 14.00, tror nästan vi får fotas efteråt...

Mia 77 skrev 2010-01-27 10:42:52 följande:

Nu har sambon börjat vela fram och tillbaka på om vi kanske ska fota oss innan vigseln ändå. Men jag tycker det låter stressigt att hinna med både frisör, smink och foto innan kl 14.Man vill ju inte gärna komma med andan i halsen till kyrkan, utan jag känner ju att jag vill vara där en stund innan iaf.Hur ska ni andra göra med fotograferingen?
  • minimis

Ok, hon har ju med karaoke maskin o massa annat, hon tar med allt så kan vi vara spontana på dagen. mirjaqee.se om nån är nyfiken :)

Mia 77 skrev 2010-01-27 10:41:38 följande:

Vi betalar 5500 kr och då är det ett band på 2 personer som även har karaokemaskin med sig och kan ordna musiktävling osv...I den summan ingår reseersättning, de åker ca 15 mil enkel resa.
Svar på tråden Juli 2010