Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Juli 2010

Jag funderar på o sätta mannens gamla "halvbittra" moster bredvid en av våra roligaste och mest framåt killkompis. Han brukar få igång alla. Men det kanske är fel tänkt, och inget jag sagt till m2b än, tanken lockar mig dock :) röra om lite..

• minimis

Vår dotter blir 2 år i oktober, så hon är ju inte mer än två äpplen hög, o jag funderar på hur mycket detaljer man kan ha på en klänning till henne...
    Blir klänningen till höger för mycket t.ex.?

www.shopindream.com/product-3758.html

• minimis

Tack! Då kände jag "rätt". Det får alltså bli en enklare klänning till henne :)

• minimis

Klänningen till flickan var ju jättesöt! Vad kostade den? Jag var beredd o beställa från Kina men den är ju liknande som jag tänkt i andrahand :) Din klänningen var ju också superfin! Liknande den jag tänkt mig tycker jag nog :)

Casmel skrev 2010-01-29 16:30:32 följande:
    Okej, ville bara höra lite åsikter så inte alla tyckte att man inte kunde matcha dom 2 för då hade jag nog velat tänka om. Nej, vi kommer inte ha liknande klänningar. Jag ska ju ha klänningen som är i galleriet och dotterns klänning kanske jag kan lägga in oxå...försöker nu o lägga in en bild så ni får se
  • minimis

Ja tack :)

JollyO skrev 2010-01-29 19:50:01 följande:
    Det finns jättesöta näbbklänningar på ebay som kostar 200kr. Tror att jag har några sparade säljare om du vill ha!
  • minimis

Festmåltid?

sarahkka76 skrev 2010-01-29 21:08:22 följande:
    Hur formulerar man på inbjudan vad det är för typ av middag man bjuder på?Vi har som ett slags buffe, där vi har en förrätt, 3 olika alternativa varmrätter och sen tårta till dessert. Folk får ta själva. Hur formulerar man detta i inbjudan? Om vi skriver middag så förväntar sig väl folk 3-räters sittande middag. Skriver vi buffe så förväntar de sig nog att kunna ta av all rätter.Hur skulle ni ha gjort?Vi har iof sig skrivit i menyn, alt 1, 2 och 3 framför rätterna, men vi vill även att det på ngt sätt ska framgå i inbjudan. Något att nämna i infobladet kanske?
  • minimis

åh texten verkade försvinna... Men festmåltid tolkar jag iaf som att man bör bli mätt & belåten :) Personligen tycker jag inte att det behöver vara mer utförligt än så, de förstår ju iaf att det inte bara är tårta eller tilltugg.

• minimis

Dum fråga kanske, men kan man på nåt vis se om säljare på ebay inte skickar till Sverige?

• minimis

jag fattar ingenting på ebay. jag skulle köpa näbbklänning och bekräftar till sist, sen händer ingenting. Ska jag få ett mail eller nåt?

• minimis

Jag gillade ju väska nr 2, den andra var så "vanlig" ändå. Vart har du hittat dem? :)
    Ang ebay så fattar jag ingenting, jag bekräftade köpet men sen hände som sagt inget mer, jag skulle dock länka till mitt bankkort men efter det hände fortfarande nada! aaaah, jag blir så trött på mig själv!

Och så skulle vi boka bröllopsresa idag på ticket. Men jag säger då Fy F------------------N vad dyrt det var! Så vi kom faktiskt överens om att åka på bröllopsresa efter 14 aug, då priserna gått ner(också att Roxette spelar ju 1 mil från oss den 14e :)). Vi sparar 5-8000 kr på att skjuta upp resan 1,5 månad. Galet! Lite synd att inte åka tätt inpå bröllopet, men det är ju ändå semester kort efter så vi får ju ändå ledig tid ihop!

JollyO skrev 2010-01-30 10:58:55 följande:
    Vi har skrivit "efterföljande middag och dans." Sambon ville absolut inte skriva med att det skulle vara dans, men jag var så himla nöjd med formuleringen att jag vägrade ändra mig. Läste det på någon amerikansk inbjudan där det stod dinner and dancing.Kan jag få lite hjälp med handväska av er? Vill att den ska passa till klänningen, skorna och buketten i galleriet. Vilken av väskorna jag har i galleriet tycker ni?
  • minimis

ang mannens klädsel så ska vi antingen hyra eller köpa en ny snygg mörk kostym till honom. Lutar åt att köpa en Hugo Boss kostym då han har en sen innan, och den är galet snygg på honom! Är iofs dubbelt så dyrt mot att hyra, men då blir han också en snygg kostym rikare. Lite tråkigt kanske? Tänkte lite åt det rockiga hållet liksom med svart slips o kanske lite "hockeyfrilla" typ.

• minimis

Vad preatar ni om nu? Räcker man är borta ett par timmar opch man är helt ute :)

KatjaB skrev 2010-01-31 21:40:08 följande:
    man kan ju göra lite sidor på datorn bara men inte skriva ut det.. då har man ju möjlighet att ändra, ta bort och lägga till.. själva fodralet kan man ju göra förstås
  • minimis

Ok. Jag är helt låst med inbjudningarna. Vet inte alls hur de ska se ut! Har mao inte ens material till dem, mer än silverkort och rosa organzaband! Insidan av korten var ju vita med o det känns INTE bra. Känns så b... Har lust att skita i det o beställa dyra från calligraphen... Ångest!

• minimis

Jättefina!!

KatjaB skrev 2010-02-01 10:08:08 följande:
    äsch, länkarnas funkade ju inte, gå in på juicy cocktail silver och titta på ros-örhängena som heter bud och halsbandet som hör till
  • minimis

Hej hej! Inte varit inne på några dagar o känner mig helt lost nu :)

Har för mig ni skrev om bra nätsidor med skor, kan ni länka igen för mig? :) Vore väldigt bussigt!

• minimis

Jag ställer mig i din hörna jag. Ingen energi alls just nu!

Korallbruden skrev 2010-02-08 19:14:00 följande:
    Hjälp tjejer!!!! Jag har tappat farten i bröllopsbestyren... kommer ingen stans... är det fler som har samma dilemma?
  • minimis

Källerud! Fantastiskt fina inbjudningskort du har! Har jag frågat dig förut om hur du gjort namnen o datumen??

• minimis

Oj, känns som jag varit borta i en evighet, som ni har skrivit :)
    Det är verkligen ebb här nu... Skulle på mässan i Gbg imorgon men härute råder snö"kaos" så vi får se hur det blir med det. Har fortfarande ingen aning om hur vi ska göra med inbjudningskortet. Jobbigt!!!

Svar på tråden Juli 2010