-
Det står till höger om de skickar worldwide eller bara till något speciellt land. Även om de anger tex UK så kan de vara snälla och skicka till Sverige ändå.minimis skrev 2010-01-29 22:22:04 följande:Dum fråga kanske, men kan man på nåt vis se om säljare på ebay inte skickar till Sverige?
-
Vi har skrivit "efterföljande middag och dans." Sambon ville absolut inte skriva med att det skulle vara dans, men jag var så himla nöjd med formuleringen att jag vägrade ändra mig.
Läste det på någon amerikansk inbjudan där det stod dinner and dancing.
Kan jag få lite hjälp med handväska av er? Vill att den ska passa till klänningen, skorna och buketten i galleriet. Vilken av väskorna jag har i galleriet tycker ni? -
Jag köpte på Akademibokhandeln till slut. Gick runt och kollade olika bokhandlar, Panduro mm och de flesta har samma utbud. Paperix har jag för mig att de heter. Men det var väldigt olika priser, även om det var samma kedja. Den affären där jag till slut köpte kuverten kostade de 3 kr styck, men över tio stycken kostade de 2,25kr styck. Fråga i kassan om mängdrabatt!källerudd skrev 2010-01-31 14:46:49 följande:Sen måste jag köpa kuvert oxå..var har ni andra köpt era?? lite snyggare vita...
Nu är korten tryckta och hemma! Har delat ut tre inbjudningar och nu ska vi skriva ut etiketterna, kan lägga ut bilder senare på hur de blev! Sååå snygga -
Nu har jag lagt upp bilder på inbjudningarna. Tagna med mobilkameran... Lite suddigt men det är bra för då behöver jag inte sudda ut texten.
Jag är så nöjd! -
Min pappa som är AD har tecknat/gjort dem men idén med fyra sidor har jag snott. Det är en liten bildserie om "vägen till bröllopet".
KatjaB skrev 2010-01-31 20:35:00 följande:Vad fina och kul design.. har ni gjort dem själva eller beställt? -
Tack alla! Jag är så glad. Nu har sambon suttit och klippt ut etiketterna och limmat på dem på alla kuverten och vikt och lagt ner i alla 45 inbjudningarna. Himla bra är han (kunde ju kolla på fotboll samtidigt).
Gällande festprogram ska vi ha dem i samma stil som inbjudningarna och trycka utsidan i ett sådant tjockt papper som vi hade till inbjudningarna. Sedan ska pappsen få göra en mall till inlagan och skicka till våra toastmastrar som sedan ska göra insidan. Tror att det blir sidenband för att hålla ihop allting för oss med. Då kan man sticka in mittensidan med bordsplaceringen i så nära inpå som möjligt. -
Vi ville ha en pastor som vi känner som först sa att han inte kunde på vår dag, men nu har han ändrat sig Han är i stan idag så ikväll ska vi (redan) på vårt första samtal med prästen. Han mailade frågor innan nu som vi fått fundera lite på. "Vad är era största styrkor som par" tex. Spännande!
-
Det var jätteroligt att va på vigselsamtal. Han ställde massor av svåra frågor men det kändes väldigt bra att prata om sådana saker som man är rädd för ska hända i framtiden, vad som gör att man kompletterar varandra, vilka saker man kommer att få jobba på för att få livet tillsammans att fungera.
Nu i helgen blir det inte så mycket bröllopsgrejer, däremot ska vi kolla på ny bil. -
Bekväma, definitivt! Fast jag är väldigt nöjd med mina, kan bli lite risk för skoskav men inte någon annan smärta! Det är ändå en lång dag, inga klackar att tala om för mig!sigma skrev 2010-02-06 14:43:46 följande:Just nu är det sko-ångest som står på agendan här. Hur tänker ni, "snygga eller bekväma"?
-
Om jag inte skulle köpt de jag har så skulle jag ha designat mina egna skor på Matildas fest. 450 kr kostar det och då får man välja typ allt själv!minimis skrev 2010-02-07 19:59:46 följande:Hej hej! Inte varit inne på några dagar o känner mig helt lost nu :)Har för mig ni skrev om bra nätsidor med skor, kan ni länka igen för mig? :) Vore väldigt bussigt!
Jag har till slut lyckats betala ringen jag köpte på kaplans.se och hoppas verkligen att den kommer imorgon, som jag har väntat!
Lägger in bilden på den i mitt galleri om någon är intresserad -
Hoppas att vigselringen kommer idag, annars blir jag galen! :P Servicen har ju inte varit på topp från Kaplans med tanke på att de inte skickat ringen inom tidsangivelsen de sa, men de bad iallafall om ursäkt när jag ringde och klagade. Så om den är fin nu gör det ju inget..!
Ska bara skriva det sista på hemtentan nu och sedan sitta och vänta vid brevinkastet, typ! Hehe... -
Vi har fått en del tacksms men långtifrån från alla. Andra tänker väl att de tackar när de träffar en nästa gång.rosesarered skrev 2010-02-09 20:21:08 följande:Jag känner mig som en bridezilla! Våra kort har kommit fram idag och det är bara våra mammor som ringt oss. Inte ens sambons barndomskompis som han är bra vän med har ringt eller sms:at. Hmm, jag vet att det är en STOR grej för oss och inte för andra. Men kan ändå inte låta bli att hoppas att någon skulle höra av sig Speciellt de som vi inte berättat för innan. sambon är likadan så vi är nog två zillas här...
Den begagnade ringen jag köpte är helt okej! Den är samma rundning som förlovningsringen men är en mm mindre i storlek än min förlovningsring och är tyvärr olika höjd "uppe och nere". Ska kolla om man kan "lägga på" guld utanpå ringen så att den blir högre. Någon som vet om det går? Min förlovningsring är verkligen gigantisk! -
Jag kollade på tv4:as bröllopsgrej men blev inte alls tilltalad av det. Roligt att få det filmat ja, men varför ska tre helt okända personer gå på mitt bröllop och sitta där och döma. Låter ju inte roligt hela vägen. Och så massa kameror och grejer som kan göra vissa gäster obekväma, och till slut är det bara en som vinner. Hade man varit garanterad lyxresa hade varit lite annorlunda för mig. Men bröllopsdagen känns väldigt stor för mig och jag tror att jag har nog med saker att hålla koll på då...
-
Snygg!!!KatjaB skrev 2010-02-11 11:52:35 följande:ja det är den med rosa bakgrund
-
Jag är av uppfattningen att klädkod ska stå med. Ex:KatjaB skrev 2010-02-12 23:50:55 följande:vet inte om vi ska skriva klädkod eller inte, har ju ett tema med 30-40-talets hollywood och har skrivit att om folk vill och tycker att det är kul får de gärna anamma stilen som är temat för festen. Vet inte om man ska skriva kavaj ändå, ellr kostym.. känns lite dubbelt och folk fattar väl att de ska vara uppklädda ändå?
Klädsel: Kavaj, gärna med inspiration av 30-40-talets Hollywood -
Det innebär samma sak, men traditionellt så heter det kavaj. Men det indikerar också att det är okej att bära en ljus kostym om tillfället passar.KatjaB skrev 2010-02-13 11:49:38 följande:ok, ja kanske det. Vi har ju en bröllopshemsida och där har vi ju skrivit lite mer, men det kommer ju inte få plats i inbjudan.. det där var ju ett alternativ för inbjudan förstås. vad är det egentligen för skillnad att skriva kavaj eller kostym som klädkod. Är inte det i princip samma sak?
-
Tror att den ende som jag känner som inte har en kostym är min lillebror som är 17. Antingen får han låna eller köpa en. Min fästman köpte tex en ny trevlig på dressman för några veckor sen på rea för 1000 kr. Så så kostsamt behöver det inte bli för gästerna. Ni kanske kan känna att ni gör dem en tjänst tom
-
Eftersom jag inte kan låta bli att sitta inne på bt mm flera timmar om dan ska jag ta lite fasta från det nu. Vi ses till påsk (om jag håller ut så länge) eller kanske någon gång däremellan. Hoppas att det mesta är färdigt då
Kram kram brudar!