Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Jag tänker att vill man ha med barn på festen, kan det ju va bra om de har ett eget rum att hålla till i med någon slags övervakning, så att de slipper en lång middag, eller springer runt alla gäster och gastar och leker kull/följa john. Min svägerska hade med barn på deras bröllopsmottagning. Det var jättefint och de har två små änglar själv, men det full rulle på alla de små som sprang runt, runt, runt. Själv skulle jag tycka det var jobbigt. Barn är härliga men just den kvällen har jag ingen lust att höra en massa lekskrik etc hela tiden. Sen är Kece alltid lekfarbror till barnen, och det ska han ju få slippa på vår bröllopsdag...

• CeKe

Mm, svårt det där med jobbarkompisar. Jag har med två st. En som jag även pluggade med tidigare och hon känns rätt självklart. Sen är det faktiskt min före detta chef, som även är en vän som jag brukar gå ut o luncha med, ska upp till fjällen med etc. De fyra jag jobbar med för tillfället (har bytt jobb) är underbara och jag skulle absolut kunna se dem med på bröllopet, men någonstans måste jag ju sätta en gräns, så jag får ta med tårta eller nåt till dem på jobbet istället

• CeKe

Knepigt. Kan ni inte bara ha ett par bänkar längst fram för de som inte orkar stå av ngn anledning, så får resten stå bakom dem? Det funkar ju också

KatjaB skrev 2010-01-04 14:54:43 följande:
    grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna. Om vi inte tar ruinen (vilket jag egentligen vill) så blir det antagligen i trädgården vid herrgården vi är vid. Då måste vi hyra in bänkar så att folk kan sitta, och det ska väl inte vara några problem men det fattas ju en ruin
  • CeKe

Klart de funkar! Blir nog jättefint. Tror inte det är så dumt med lite lägre vaser etc... Då blir det lättare för folk att se varandra

Juli 2010 skrev 2010-01-04 11:56:44 följande:

funderar på att ha dessa, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40113180va tror ni ? blir de för låga?sen blir det ju vita dukar, sen vet jag inte om vi skall ha rosa eller vita servetter. ??!!
  • CeKe

Vi har bjudit precis 101 pers Spännande det där. Det första vi pratade om var en grillfest i trädgården och se hur det växte. Haha. Vi har en budget på drygt 30000 tror jag det blir. Då gör vi maten själv samt med hjälp av en kompis till mig.

• CeKe
    Kärleken9 skrev 2010-01-04 17:43:31 följande:
    Hur har ni gjort med klänning? Har ni köpt redan nu?
    Min har eventuellt börjat sys nu =) Ser sååå mkt fram emot att få se hur den blir. Var under juldagarna och pratade men en bekant som ska sy den =) Hon är helt underbar och jag är toppsäker på att den kommer bli precis så som jag vill ha den Harbild i galleriet på klänningen som jag utgår fran.

Fick mail från Matildas fest idag och hon kommer att skicka skorna jag beställt nu i dagarna. Det ska också bli spännande att se hur de ser ut/funkar på!
  • CeKe

Korallbruden: För oss blir det lite tvärtom. Kyrkan kommer va full av min släkt vänner. Kece har liksom bott i Gävle typ hela livet, har sina vänner och släktingar här och så är han grymt mycket bättre än mig på att sätta en gräns vid folk som han faktiskt har mycket kontakt med, släktingar eller ej. Själv har jag bott typ överallt (känns det som) i detta avlånga land, har vänner här och där som jag håller mycket av men som jag av geografiska skäl inte träffar så ofta.. och så kan jag liksom bara inte "rangordna" dem heller. Och min släkt! Känns som att vi är hur många som helst jämfört med Keces, men faktiskt så umgås vi en hel del, speciellt på mammas sida. Såå, jag får väl ta & skicka över ett gäng till Keces sida av kyrkan Men ärligt talat, är det fortfarande så att gästerna ska sitta på en speciell sida i kyrkan??

• CeKe

Hälsa Gräddö från oss

Korallbruden skrev 2010-01-04 22:25:04 följande:
    Enligt "gammal tradition" och den lever kvar för väldigt många men det går ju att ändra på Skall åka till Gräddö imorgon bara över dagen och hälsa på vännerna
  • CeKe

Mrs Opp: GRATTIS! Va kul att ni vann!

På tal om inbudningar och barn etc, så har jag precis pratat med en kompis som har en liten lirare på 2,5 år. Hon var jätteglad över inbjudan och sa att: ni är ute i så otroligt god tid, så då går det ju att ordna så att någon tar hand om lillkillen just den kvällen. Hennes mamma är från Norrtälje, så det verkar som att hon har börjat dra ihop en semesterhelg med hennes familj där, bara för att hon ska kunna gå på vårt bröllp

Så det här med att va ute i god tid verkar även va brö för alla småbarnsföräldrar.. inte bara med tanke på semestrar

• CeKe

Härligt att det löst sig!!

Katinkaa skrev 2010-01-05 12:11:52 följande:
    Jaaaaaa äntligen är kyrka/präst löst!!!Det blir "vårt" datum 24 Juli, blir nte den kyrkan vi tänkt men dom kunde ju aldrig svara eller ringa upp när vi sökte dom. (försökte få tag i prästen i 2 månader) Men skit i det vi ska GIFTA OSS!!!! *Lycklig*
Svar på tråden Juli 2010