-
Ja men va bra då är der fler som tänkt som oss =)KatjaB skrev 2010-01-21 19:50:06 följande:källerud: vi tänkte också ha så att de OSA:r tills, toastmastern ska de höra av sig till om de vill ha någon form av underhållning, tal eller har såna frågor.. Men matallergier o sånt får folk ta med oss, det är ju vi som ska beställa alla såna saker iallafall
-
Ceke...va roligt att så mycket ha löst sig..
själv ska vi boka tält i veckan samt kolla om de även hyr ut dukar..för det är ett område som vi krisar på. Just nu sitter jag och leta adresser till de sista gästerna. Gästlistan är entligen spikad och jag har 12 inbjudningskort kvar att göra..Tyvärr är svärfar i väg (han har en värmepistol jag brukar låna) så de blir inte klara i helgen som jag tänkt. men ingen fara på taket än.
Dock är jag lite orolig då min strömkabel till datorn la av igår och jag nu inte kan starta den alls, då batteriet är riktigt uruselt och inte håller något. Tog fram sambon gamla skrälle..men här finns ju inget av all vår planering :S
Har länge funderat på att köpa en ny dator då den är lite kass, men tänkt att det får vänta till efter bröllopet :S Men nu måste jag köpa ny kabel och sen troligtvis köpa nya ändå dator oxå =( -
Oj det där har jag inte ens tänkt på...Tror inte ens jag får en möhippa eller m2b en svensexa. Och skulle vi få det så blir vi totalt överraskade även om jag gärna vill och hoppas lite i smyg. Men jag skulle nog inte skriva ut det. Det är väl din Tärna som bjuder in och när hon gör det får de ju reda på att de kan kontakta henne..eller???sarahkka76 skrev 2010-01-24 14:35:10 följande:Jag har en fråga ang infobladet. Där ska vi skriva att tärnan ansvarar för möhippa/svensexa och att det är henne man ska kontakta om man undrar ngt. Vi har bestämt att det är vänner och de i samma generation som oss som tillhör familjen som ska få vara med. Blir det fel, taskigt på ngt sätt att skriva det allmänt i infobladet när alla inte är "bjudna"? Eller är det underförstått att under möhippan så är det vännerna som är brukar delta?
Jag har oxå en fråga..vi vill ha en gästpressentation i festhäftet..Har ni några förslag på hur man ska skriva el vad man kan skriva. Vill ju gärna ha något fyndigt inte bara gift med den, sambo med den osv. Men det står helt still...Vad har/ska ni skrivit/skriva??? Behöver ju inte vara era texter mer tips på hur ni har tänkt och så.. -
Vi ska oxå skriva äktenskapsförord beror främst på att min sambo har en massa pengar sen långt innan vi träffades, som han har arbetat ihop själv och att jag har studielån vilket han inte har. Jag har oxå pengar. Men det känns mer rätt att skriva. Då blir det ju inga diskussioner om utifall att det mot förmodan skulle hända nått!Korallbruden skrev 2010-01-24 23:22:02 följande:vi skall också skriva äkenskapsförord då båda har egendom/firma som den andra parten ej kan vara del i.
-
Jag har en fråga om det där med ringar. Min sambo vill köpa och välja min ring, vilket jag tycker är helt oki och ska bli spännande. Dock har jag några restriktioner, den ska vara i vitguld och ha stenar kanske inte runt om men iaf på ovansidan... (han tycker oxå den ska ha stenar, dock tycker han rödguld är finare, men det är ju jag som ska ha den :P), Hur mycket kan en sådan ring kostar. Kan inget om slipningar på stenar el liknande..Tycker era ringar verkar vara jätte dyra och jag tror inte min m2b är beredd att lägga ens i närheten av det..men om jag börjar bearbeta honom på att ringar är dyrt så kanske det inte blir som en chock för honom vilket jag annars tror det blir.
Kommer inte ihåg va våra förlovningsringar kostade... -
Ännu en ringfråga..hur höga brukar ringa med stena vara...vill ju inte att den ska bli högre än den jag har...hur gör man om det inte stämmer??
-
KatjaB skrev 2010-01-25 20:40:23 följande:kan du inte mäta hur hög din är och ha samma höjd? Du kan maila kaplans o fråga om höjd o bredd på de ringar du är intresserad av.. har gjort det några gångerHar tyvärr inget skjutmått och min är lite välvd men på kanten verkar den vara 1mm (med vanlig linjal) och jag hittar inga ringar med stenar som är så tunna...
[/citat]KatjaB skrev 2010-01-25 20:42:59 följande:[citat]
Du kan hitta rätt fina till bra priser också, var på guldfynd för typ en månad sedan och då hade de en ring till reapris tror jag.. den kostade 4000 kr ungefär, vitt guld med 10-12 st stenar i 0.02 ct. En sån där rak modell med en rad stenar i, den var faktiskt riktigt fin. Tror den finns på deras hemsida men där står det att den kostar ca 6000 kr , men det kanske fortfarande är rabatt.
Ja men det lät ju mer överkomligt...Men ni som kan en massa om slipning, vad ska man välja där då?? el ja jag får ju inte välja, men önska kan jag ju :P
Vi får väl ta en runda till en butik snar så vi kan prova och kika lite även om han får välja och köpa själv. -
Men då vill jag nog ha vanliga briljanter...nä tyvärr är det skit svårt att se så...men men man får väl kolla på det. Den är nog lite välvd men inte så mycket så att den blir ett "D" :)KatjaB skrev 2010-01-25 22:25:44 följande:ok, min är ju halvkupad, ungefär som ett D i formen, så själva kanten är på 1 mm men totalt är den på 2 mm. Går det inte att lägga den mot en linjal och försöka ögonmåtta hur pass tjock den är på högsta punkten? Det där med stenar är ju en hel vetenskap, jag gillar briljanter (vanliga runda du vet) de glittrar så fint, sen är ju fyrkantiga prinsesser också fina och baguetter (lite avlånga) men vad jag fattat det som så gnistrar de inte lika mycket. Men jag tror att de andra slipningarna kostar mer, inte massor mer kanske men om du har många stenar så borde det ju göra lite skillnad i pris.
Vill inte heller byta förlovnignsring. Vi har likadana och det är ju den ring som han friade med...Den ska vara kvar!!
Vi får ta och göra det..tyvärr har de jätte mycket på jobbet just nu, han har kommit hem vid halv 10, 10 i två veckor nu och denna veckan har inte börjat bättre igår hade jag hunnit lägga mig och somna innan han kom hem någon efter 10 =( men till helgen kanske..Funderar på en utflykt till grannstaden då nämligen
Tack för hjälpen, från alla håll!!! Det är klurigt det här.. -
Tankar om dukning..Vita dukar, hjärtan på snöre som löpare mitt på...värme ljus i grupp lite var stanns..sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med blommor men det blir troligtvis rosa och vinröda rosor...antingen i glas med vatten och flytljus ovan eller bara "strödda" på bordet...
Jag ska nog göra mina lappar själv..tror jag. Har hittat en variant jag gillar, dock vet jag inte alls hur jag ska göra för att de ska stå kvar...vi ska vara i tält/ute och en lapp blåser lätt bort, några tips???
Jag har iaf tänkt vika ett remsa silvrigkartong så att det blir på höjden liksom, sen sätter jag en vit ruta på den och där skriver jag namnet uppifrån och ner och sen en liten vinröd rosett i ena hörnet..Hänger ni med...kommer bilder Men som sagt det där med vind har jag inte hittat någon lösning på?! -
Vi ska ha klädkod "sommarfin"
Jaja jag vet att det inte finns något som heter så...men vi tyckte det lät bra =) Så vi hoppas det går fram vad vi menar annars får de fråga toasparet och då får de reda på att shorts, trasiga jeans och t-shirt inte är ok...annars fungera det mesta... Man får komma i en snygg t-Shirt om man vill det..jag vill att alla ska känna sig bekväma inte utklädda, det är min filosofi =)