Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Kärleken9 skrev 2010-01-31 15:12:11 följande:
    källerud: Jag köpte ett vitt papper med silverblommor på, finns i mitt galleri, som jag skrev inlagan på, det är den du menar? Skrev sen fel och det var på håret jag hade kvar papper så det räckte. Visade sig sen att det bara fanns att få tag på i tyskland. Men som tur var så räckte det... Tänk bara på att i vissa skrivare, bla min, så går det inte att skriva ut på transparant papper, antar det är det du menar. När det strulade för oss så tänkte jag att alla kommer ju inte se den andras inbjudan så vad gör det om de inte är exakt lika, i pappers val alltså. Hmmm svårt det där exemplet du beskrev. Hade nog skickat till båda så är det inga funderingar. Eller alt. om de bor mer hos den ena än den andra och kanske skrivit med den andras namn, under den som bor där. Lyckades precis ropa in en klänning åt min tärna på tradera: www.tradera.com/Snygg-Silver-Satin-klanning-3... Hoppas nu den är fin då den kommer!
    Fast detta ska vara ett papper som fungerar både i bläck och laser skrivare så det borde inte vara nått problem, mest det att jag inte har tillräkligt..Men visst de ser ju inte varandras...

Det bor ganska långt i från varandra men jag tror han är mer och hälsar på henne...och jag tror till och med att han letar jobb på henner ort nu, men han lär liksom inte hinna flytta dit. Jo hade jag bara skickat till den ena skulle jag ju skrivit xx och yy så gör jag på alla även de som är sambo och särbos, bådas namn kommer att stå. men just detta att båda hade varit bjudna även om de inte varit ett par...Får fundera lite mer på det.

Grattis va kul...jag har försökt att köpa en grej en gång..vann den auktionen men fick aldrig min plånbok, så vågar inte riktigt försöka igen..
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-31 17:24:39 följande:
    vet inte hur tjocka festhäften ni har, men det går att sy ihop dem. Ställ in på de största stygnen o var lite försiktig bara när ni syr. knyt ändarna av snören för hand.Vet inte hur våra ska sitta ihop, har inte tänkt på det än. Idag har vi haft födelsedagsfika här med släktingar.. hade fest igår kväll för kompisarna, så nu är man rätt trött. hehe, längtar lite tills att barnen somnat för natten :-P
    Det var ju en smart idé men hur tjockt klarar symaskinen?? Vi har ju ganska tjockt papper som skal...men det tanken ska jag komma ihåg =)
  • källerudd

Jag har gjort en mall till hur våra feshäften ska se ut...ska börja tillverka dem när inbjudningarna är skickade...Däremot vill jag att vårat toastpar gör innehållet...Ja vet allt om denna dag så kan vara trevligt att få en liten överraskning... vi kommer att skriva gästpressentationen, men resten får de göra...

testade skriva ut inlagan till inbjudningarna idag..det gick åt skogen..så får hoppas det går bättre på M2b jobb.

Hade en plan att skicka dem till alla hjärtansdag, men det lyckas jag nog inte med...Denna veckan kommer nog bröllopsplaneringen stå helt still nämligen...Vi har blivit erbjudna en tomt som vi aldrig trodde vi skulle få och ska ge besked på måndag...Det är många tankar som snurrar just nu...papper på tomten och sånt kommer hem i morgon så får väl se hur det verkar. men det är mycket man ska hinna ta reda på på en vecka :S

2010 ser med andra ord ut att bli ett speciellt år för oss

• källerudd
    CeKe skrev 2010-02-01 21:59:03 följande:
    Källerudd: Gu va spännande med en tomt! Lycka till med alla bestyr inför beslutet. Det är en liten dröm för oss också det där, att skaffa tomt och bygga hus =) Men vete 17 om jag o Kece skulle fixa ett sånt projekt ihop. Haha. Jag vill göra allt på en gång, gillar att rusta/renovera/fixa, glömmer att äta/sova/skita tills det är färdigt och vill bli färdig i ett nafs och blir nå så fruktansvärt frustrerad om det inte går så fort som jag vill o Kece har sitt eget tempo som är lite mer av livsnjutarstilen och blir frustrerad över min "ånga-på-anda" och har väl inte provat på så mycket mer än att måla väggar tidigare Så ska vi nånsin bygga hus får det nog bli att beställa ett nyckelfärdigt sådant, men kostar kosing!
    Hihi vi har det lite omvänt =) Men vi kommer nog oxå att beställa ett nästan nyckelfärdigt iaf...Kommer inte att bygga själva..Det hinner vi inte med...Båda jobbar heltid och en hel del övertid. Men däremot vill vi nog spara en eventuell barndel som vi kan göra själva...typ måla/tapetsera och så. Men resten får nog någon annan göra. Som sagt mycket som snurrar just nu
  • källerudd

Här händer det grejjer och hos oss står det still...har allt för mycket att tänka på. Finns inte någont tid alls för bröllopsplaner just nu...

Visst vi vill ha tomt och bygga eget, men just nu...mitt i all planering hur får man ihop det. bröllop för 70 pers, bali två månader innan (känner verkligen att det inte finns tid till det just nu :( ), samt på börjat bygge inom 6 månader från det att vi får tillträde till tomten om vi tar den, vilket vi nog gör..

Hur tusan väljer man hus....finns ju hur många som helst :S

Just nu känns allt väldigt jobbigt även om det är roliga saker

Förlåt var bara tvungen att spy ur mig lite, sorry

Verkar som det går väldigt bra för alla...Kul och Grattis till vinsten

• källerudd

KatjaB: Vilken toppen lista, Tack...sparad!

Jag har just nu en diskussion med mamma...heter det VÄLKOMMEN el VÄLKOMNA

Överst på vår inbjudan står det

Välkomen / Välkomna
    att dela vår stora dag med oss

• källerudd
    sarahkka76 skrev 2010-02-06 19:12:14 följande:
    källerud: välkommen för en person, välkomna för flera.
    Tycker du vi måste skriva olika eller kan man skriva välkomna på alla inbjudningarna även om det bara är en???
  • källerudd

Oj, vad här skrivs, hinner ju inte me :s

Nu händer det grejjer iaf med inbjudningarna...Har 10 st helt färdiga, 20 ska bara knytas rosette runt och de sista 8 ska jag montera...Känns skönt, kanske hinner få ut dem i veckan iaf...vill ju skicka så de dimper ner som ett alla hjärtansdag kort på fredag :P

I morgon åker sambon och hämtar kuvärt och jag köper frimärken..Så i morgon är stora adress skrivar kvällen =)

Vidare har vi bokat tält nu, flexibla värre var de där..I vanliga fall hämtar man dag 1, använder dag 2 och lämnar dag 3. Men vi fick ha det måndag till fredag utan att betala extra...

Närmast försöker vi hitta ett datum då våra toasmadames kan träffas. De känner inte varandra sen tidigare så vi vill ordna första träffen, men det är svårare än vad man tror...

• källerudd
    minimis skrev 2010-02-08 22:18:20 följande:
    Källerud! Fantastiskt fina inbjudningskort du har! Har jag frågat dig förut om hur du gjort namnen o datumen??
    Tack!! Jag gjorde en "bild" i photoshop och sen beställde jag det som en stämpel hos mycards och sen har jag stämplat och embossat...

Rosesarered: Jag känner samma sak, känner mig jätte pirrig.
    Kärleken9: Nej va trist att det blev så...Jag hoppas verkligen att folk hör av sig, men det vet man ju aldrig.

Eftersom vi är hemligt tror man ju att folk blir överraskade och ringer :P

Hemma sjuk idag så lite aktivitet här vore ju trevligt =)
  • källerudd
    sarahkka76 skrev 2010-02-09 10:57:50 följande:
    källerud: vad kul att bli klart med inbjudningarna Det var inte dåligt att få ha den så länge utan att betala extra!
    Nä det var verkligen toppen...underlättar ju en del i planeringen
Svar på tråden Juli 2010