Inlägg från: Korallbruden |Visa alla inlägg
  • Korallbruden

Juli 2010

Hos mig får gänget klara sig med pappersservetter jobbar lite för mycket för att hinna med. Älskar att pyssla men tiden vill sig inte rikitigt... Roligt att sarahkka har hittat sin ring. Bilder tack!!!

Jag är inne i en en patetisk slöjperiod... det trodde jag inte att jag skulle lyckas med men där är jag och jag njuter

Hur många skall gå på mässan nästa vecka på Grand?

• Korallbruden
    CeKe skrev 2010-01-16 00:21:15 följande:
    Jättefin ring verkligen! Jag som trodde att jag inte gillade stenar, har börjat falla styggt för prinsesslipade stenar Hehe
    Har du börjat falla för dem så kan jag meddela dig att det blir bara värre med åren och dyrare... och du är ju värd dom heller hur! Kan också meddela att dom aldrig är ivägen om dom sticker upp och det är nästa omöjligt att riva någon med dem... det var en väldigt snål m2b som kom på det ryktet Kommer ha 1,96 karat på mitt finger efter bröllopet och börjar tycka att det är litet... Vill ha större och mera... ( Betalar halva ringarna åt varandra och Mr k förlovningsring var dyrare än min.)

Är inte heller rädd för rån eller att tappa dem... det hade varit värre att tappa bort Mr Korall och det är ju bara en metall och slipat kol Blir jag orolig vid något mörkt tillfälle så snurrar jag på mina ringar så de ser ut som en vanlig enkel skena på fingret...

Vill du få mycket för dina pengar så skall du inte gå till Guldfynd eller likvärdig affär utan titta in till Kaplans.se och ta ett besök i deras butik live.

Lycka till och titta på Kece och säg som Mr Korall när han ville ha en sin ring " Är jag inte värd det?"...
  • Korallbruden

Den ljusa var väldigt söt Önskar jag hade en liten tjej som man fick göra till prinsessa.

Välkommen Miranda

• Korallbruden

Casmel: Din idé om målningar tycker jag är riktigt trevlig. Vi har funderat på en stor till vardagsrummet. Skulle gladeligen tycka att det var kul att hjälpa till och måla en tavla.

Lycka till med jobbet!

• Korallbruden

Är det någon som skall gå på mässan på Grand i helgen?

• Korallbruden

Vi har köpt biljetter för lördagen. Det öppnar kl 11:00 och vi tänkte vara där till kl 11 då det blir mycket folk efter några timmar och väldigt trångt.

• Korallbruden

och jag fick träffa Roses ! Det är kul att få en personlighet och ett ansikte på trådkompisarna.

• Korallbruden

Kärleken9: Tack för en bra idé

Vi var på mässan igår och upplevde den inte lika bra som förra året så vi gick dit för att titta på ringar. Har man dom stora sakerna bokade så gav den inte mest...

Vi funderar på en bröllopsförsäkring. Hur kul är det att betala för tårta, mat, klänning, hyra av lokal m.m om det skulle hända något... vi skall också skriva äkenskapsförord då båda har egendom/firma som den andra parten ej kan vara del i.

Letar fortfarande efter en minst tre meter lång slöja med spets. Lyckas inte hitta rätt längd... snyft...

• Korallbruden

JollyO: tack för hjälpen

När det gäller ring så håll koll på Kaplans.se... med lite dektektivarbete så går det att fynda både nya och begagnade ringar där som passar eller med en liten ändring kan bli "rätt". Skall du ha en modern eller allians ring så har de prisexempell på Guldfynd 1o ooo kr och Kaplans 2.000 kr... du får bra ringar värda mellan 15-18 loppor om du börjar kolla hemsidan varje dag... kommer in nytt hela tiden.

Jag fick prisuppgifter på en sämre ring en vad jag önskade mig. 19.500 för en blygsam ring och 29.500 med platina... gick till Kaplans och köpte en på aktion. Den var både bättre gjord, mera guld och mer stenar för ca 6-7 000 kr.

Lycka till

• Korallbruden

Jollyo: Jag letade några gånger i veckan på deras hemsida då jag också är kräsen på vad vi skall ringmärka mig med . Då de har en ganska så stor genomströmning på smycken så tog det mig ca 10 månader att få det jag ville ha inget är omöjligt ville jag säga med mitt inlägg och ibland kan man ju bygga om ringen så den blir perfekt och bra mycket billigare än 14 000 kr

Svar på tråden Juli 2010