Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Den skulle ha kostat 9000, men jag köpte den inte där. Jag har en bekant som är sömmerska som ska sy den åt mig, fast ta bort släpet (vill inte heller ha släp), ändra urringningen, göra lite mindre vidd i kjolen etc och eventuellt lägga till ett par axelband. Allt eftersom vad vi tycker passar bäst på mig under provningarna Men bara tyget gick på 5500!

Bra idé att prova först! Själv blev jag förvånad över vad jag tyckte passade på mig och började kolla på ett annat sätt på klännignarna på internet efter det.

Kärleken9 skrev 2010-01-08 12:05:40 följande:
    ceke: jo det är sant att man kan göra så. Lär väl ordna sig, tror jag ska börja i den ändan att jag tar med mig en kompis och åker på en "riktig" butik och provar hur det känns, sen får man ta ställning. Köpte du din klänning där? Vad betalade du?
  • CeKe

Tänk bara på att fingrarna sväller när det blir varmare ute! Så att de inte blir för små för att ha på somrarna! Min ring blev för liten i somras när det var som varmast och jag gick för att göra den större, men fick tipset om att inte göra det, för då skulle jag tappa den på vintern. Det var tur att de inte gjorde som jag ville, för nu sitter den löst i stället.

KatjaB skrev 2010-01-08 22:54:02 följande:
    ja just ja, frukost ingick ju i vårt paket också. Fast jag känner att jacuzzi inte är så viktigt. Det är ju mitt i sommaren och jag tror nog inte att vi kommer bada mitt i natten iallafall Istället får vi njuta av slottsutsikten Så irriterande, eller ja, visserligen kul att det går framåt. Men jag har gått ner lite i vikt sen vi köpte förlovningsringar och beställde vigselringen. Nu måste jag nog lämna in dem så att de blir lite mindre, jag tappar den inte men retar mig på att den är aningen för stor nu. Och med vigselringen sen blir man ju orolig för att tappa den kanske, den kostade ju ändå en slant
  • CeKe

Hur kommer ni göra med musik på festen? Kommer ni ha en egen spellista på dator, dj eller levande musik? Vi har en som ställer upp som dj i stort sett gratis, men börjar fundera på liveband. Är det nån fest det känns rätt att slå på stort och köra med liveband är det väl just på ens bröllopsfest.. beror ju på hur mkt det kostar, dock. Har skickat några förfrågningar, så får se om de svarar och vad de kostar...

• CeKe

KatjaB: det låter ju som ett jättebra upplägg!

• CeKe

Fint med stråkinstrument!

Vet nån hur mycket ett vanligt band brukar ta för en kväll? Har ju skickat ut några förfrågningar ohc fått ett svar, men självklart vill de att jag ringer och skriver inget pris i mailet. Suck.

• CeKe

Jupp och så tänker jag om Kece också. Jag kommer inte se hans kläder innan själva vigseln heller =) Han kommer va så snygg, gobiten min

• CeKe

antar att du redan kolla på blocket och tradera?

• CeKe

Oj, här händer det grejer =)

Det där med vikten.. inte för att göra reklam för viktklubb.se eller så, men det har funkat grymt bra för mig. Bra grej då man fortfarande får äta allt, men lär sig äta mer normala portioner, balanserad kost, samt hur mycket man ska äta för att göra av med det man rör sig etc... gick ner 15 kg på 4-5 månader med dem tidigare.

Sömmerskan frågade nu i julas om jag fortfarande höll måtten som vi tog i höstas och då svarade jag lite fint att "nä, men om ett par veckor hoppas jag...) SÅÅ jag tänkte också putsa av några kg julfläsk (läs juleskum, pepparkakshus, godis, julskinka och must) och stoppa dit lite muskler istället!

• CeKe

På tal om toastmastrar.. vi har bara tänkt oss en och hans sambo (min kusin) är inte tillfrågad. Tror inte hon skulle vilja heller och så kommer hon ha en 3-månaders att ta hand om

Blir det inte lätt rörigt med flera?

Svar på tråden Juli 2010