Formulering för barnfritt
Vi hade: Barn är varmt välkomna till kyrkan. På kvällen är det fest för våra vuxna vänner. Ammande barn är givetvis välkomna.
Vi hade: Barn är varmt välkomna till kyrkan. På kvällen är det fest för våra vuxna vänner. Ammande barn är givetvis välkomna.
Nejnej, räkna inte med det! Det verkar va viktigt det där med att barnen ska med på det hela.. höhö.. Hoppas jag aldrig kommer tappa vettet, även om jag blir mamma ngn gång. Vet flera som tycker det är självklart att deras små ska va med...
För att det är lite kul med rim och inget man brukar ha annars, förutom på julklappar då.
Nåja, jag tänker att rimmar man resten av inbjudan, kan man ju även rimma kring barn. Rimmar man inte om andra saker i inbjudan, blir det lite småunderligt varför man rimmar om just det Men det beror ju helt på hur helheten ser ut, tänker i a f jag!
Vi gjorde tvärtom i o f sig.. Rimmade själva inbjudan, men har sedan en "infosida" där bla det med barn står med, och där har vi inte rimmat.
Nej, det håller jag inte med om. jag tycker det är lite festligt helt enkelt! Sen är ju i o f sig jag även uppvuxen med att alla julklappar ska ha rim och tycker det är kul att höra andras rim samt sitta och rimknåpa.. Antar att det där med att gilla eller inte gilla rim helt enkelt beror på vilket förhållande man har till hela grejen att rimma till saker.
Fast jag tänker att det kan va olika saker. har man ett rim till själva inbjudanstexten och tar med barnfrågan där, passar det ju att fortsätta att rimma.
Har man den infon på ett annat ställe, kan man ju skippa rimmet.. Så gjorde vi. Men allt det där är ju en smaksak och egentligen kan jag tycka att det itne har någon betydelse. Alla gör vad som känns bäst och roligast för dem.
Så länge brudparet själva känner sig nöjda med sin inbjudan, är ju allt som det ska