• Sebastiána

Formulering för barnfritt

laris skrev 2009-12-09 16:56:59 följande:
    oj det blev fel... "bröllopfesten är barnfri med undantag för ammande barn"
    Det räcker väl att skriva så? Hur många tror att man hatar barn bara för att man vill ha en barnfri bröllopsfest? Och de flesta fattar väl ändå att barn inte gillar långa middagar med en massa tal?

Eller?
  • Sebastiána
    Duchess skrev 2009-12-11 01:44:40 följande:
    Jag har svårt att förstå varför man ska rimma. Går det inte bara att säga precis som det är? "Bröllopsfesten önskar vi fira utan barn", t ex. Kan inte någon förklara det för mig?
    Håller med och undrar samma sak. Det är väl ändå ingen som tror att man hatar deras barn bara för att man inte skriver ett "gulligt" rim?

Jag hoppas kunna ha ett barnfritt bröllop utan problem. Jag har ganska många kompisar med barn, men det borde ju inte vara svårt för dem att få barnvakt. En av mina kompisar bor granne med sina föräldrar, min syster har en svägerska och en svärmor som mer än gärna passar hennes lille. Enda problemet är en mycket långväga gäst (120 mil) vars föräldrar inte lever längre. Hon får ta med sig sina. Hennes ena barn hoppas jag kan vara näbb och den andra kommer att vara ett år.

Jag tänker bara skriva: Bröllopsfesten är barnfri, med undantag av ammande barn.
  • Sebastiána
    CeKe skrev 2009-12-11 08:06:43 följande:
    För att det är lite kul med rim och inget man brukar ha annars, förutom på julklappar då.
    Vi har inge rim på julklappar heller. Det är inte så vanligt i Skåne.

• Sebastiána
    Imma skrev 2009-12-11 08:59:15 följande:
    när man rimmar om det tycker jag att det verkar som att man inte riktigt vågar stå för det beslutet, utan vill linda in det lite fint
    Det blir lite som Pippi Långstrump och "utan snus i tre dagar..." Skriver man så tror folk att man snusar. Om man har ett riktigt krystat rim om att man gillar barn, men... kan kanske någon känna att man inte gillar barn.
Svar på tråden Formulering för barnfritt