• Mamli

Nu är de inte roligt längre!

I övermorgon gifter vi oss!

Och NU börjar jag bli otroligt nervös!
    Imorrn ska vi dit och duka, och tänker på allt som kan gå fel.
    Om jag snubblar, inte kan komma upp när jag stått på knä, att jag stammar eller inte hör vad prästen säger att jag ska säga, att pussen blir fel, ja vet inte när vi ska vända oss om, allt!

Åh herregud!

• Svar på tråden Nu är de inte roligt längre!
  • FramtidaFruSandberg

Jag förstår oron bakom men jag tror att det bästa du kan göra är att släppa de tankarna. Oavsett alla de saker du säger så blir ni ju gifta i alla fall, och det är ju vad dagen handlar om. Det gör inget (kanske tom. blir lite roligt) om inte allt blir "perfekt". Lycka till imorgon och många grattis!

• bimadrock

hihi... försök att ta det lite lugnt. =) Vad skulle det göra om något ovanstående hände? Det är fortfarande er dag och den kommer bli perfekt även om du skulle snubbla. ;P Och en puss, kan den någonsin bli fel? Skulle inte tro det =)
    *styrkekram*

• Mrs Opp

Mamli gumman, ta ett djupt andetag och andas långsamt ut. Upprepa tre gånger.

Jag förstår att du är nervös, jag kommer nog att känna likadant till sommaren. Jag tror dock i dessa lägen att man måste försöka lugna ner sig och inte skruva upp stressnivån ännu högre i huvudet. För vad är det värsta som kan hända egentligen?

Sanningen är ju den att oavsett om allt ovanstående händer så blir du gift med din underbara man! Om du inte kommer upp efter att ha stått på knäna så hjälper din man dig upp och alla tänker "Ahh, så fint att de hjälper varandra", om pussen blir fel (hur blir en puss fel?) så skrattar folk lite och spänningen släpper. Lita även på att prästen kommer att hjälpa er, hon/han har stött på nervösa brudar många gånger innan och vet hur de skall hantera detta.

Om det finns lite tid över tycker jag att du skall ta en stund för dig själv och meditera, ta ett bad, vad som helst som får dig lugn igen. Måla för ditt inre upp bilden av er två, lyckliga och nygifta och känn glädjen och lugnet sprida sig i kroppen. När det blir nervöst igen tar du fram bilden igen och andas lugnt. Det är viktigare att vara i nuet och njuta av bröllopsdagen än att oroa sig för att som kan gå "fel".

Stora kram och grattis!

• BrideBecks

Jag kan förstå hur du känner. Man vill ju att allt ska bli perfekt på den stora dagen. Men oförutsedda saker händer hela tiden i livet och det kan vara de som gör att man minns vissa dagar lite mer och ger lite sting i det hela. Tänk vad tråkigt livet skulle vara om allt gick enligt regelboken.
    Och som sagt, vad är det värsta som skulle hända om pussen blir fel eller om du snubblar? Slappna av och ta det för vad det är och bjud på dig själv. Tänk på positiva saker istället för negativa saker som kan hända. Det är mycket lättare att gå in med inställningen "Idag kommer bli en kanondag" än "Idag kommer säkert något gå fel"
    Ha en underbart dag och lycka till med allt!

• Hemlig2009

Läs min presentation. Massor av saker gick "fel" men det gjorde hela dagen jätterolig.

Slappna av, du behöver inte känns att du ska prestera något. Ni ska bara gifta er.

Lycka till!

• Sebastiána
    Mamli skrev 2009-12-10 09:16:02 följande:
    I övermorgon gifter vi oss!Och NU börjar jag bli otroligt nervös!Imorrn ska vi dit och duka, och tänker på allt som kan gå fel.Om jag snubblar, inte kan komma upp när jag stått på knä, att jag stammar eller inte hör vad prästen säger att jag ska säga, att pussen blir fel, ja vet inte när vi ska vända oss om, allt!Åh herregud!
    Om du mot förmodan inte kan komma upp när du stått på knä kan du säkert få hjälp av din älskade
  • lexiwed

Mamli, slappna av och njut nu! Snart är det er bröllopsdag och det kommer gå jättebra. Om det är något som inte gick som ni hade planerat så går det säkert bra också.

När vi gick in i kyrkan gick vår treåring och strök längst ena sidan bänkraderna bakom oss och höll för öronen. Inte så jag hade sett det framför mig, men det blev bara charmigt och alla tyckte hon var jättesöt. Jag kunde inte bry mig mindre. Bara hon var med och var glad och nöjd så fick hon gå hur hon ville.

Jag såg också framför mig hur jag landar på golvet i en hög av spets, tyll och med benen rakt upp. Men det händer inte! Och jag är en riktig snubbelfot annars!

• Kråke

Det kommer gå jätte bra ska du se..
    Ha en underbar dag och njut!
    Grattis!

• skål

Hej. Jag har följt dig en tid här på bröllopstorget. Själv gifte jag mig i oktober. Jag hoppas att ni får en riktigt, riktigt bra dag. Du har kämpat på som ingen annan. Njut av er stora dag och av den kommande bröllopsresan.
    Lyckokram till dig från mig!

• Heloise

Eller så glömmer prästen bort att ni skall stå på knä som vår gjorde,vi blev välsignade stående ist
    Håller med föregående inlägg, det enda ni behöver göra är att säga ja, resten kommer att ordna sig.
    Tärnan klev sönder min klänning ca 5 min innan vi gick in i kyrkan, vi glömde bort att pussas och gjorde en liten halv puss som säkert såg väldigt fjantig ut. Vi gick åt varsitt håll när vi hade gått utifrån kyrkan och mina kusiners bil hade gått sönder så de var sena. Men det gjorde inget alls, att klänningen gick sönder var bara "skönt" lika bra att ha katastrpferna över med innan bröllopet ens börjar. Att folk var sena gjorde inget heller, jag och min man stod och småhånglade i rosbuskarna, det var rätt mysigt

Sebastiána skrev 2009-12-10 10:18:08 följande:
    Om du mot förmodan inte kan komma upp när du stått på knä kan du säkert få hjälp av din älskade
  • Mamli

Haha, ja de kan ju inte gå mer än fel

Men gud min mage, är väldigt orolig över att prata inför alla, jag får väldigt mycke konstiga saker för mig när jag ska prata inför människor, harklar mig, måste hinna svälja ett visst antal ggr för känns som om salivpruduktionen ökar till 100%, ett riktigt freak skulle man kunna kalla mig

Har vart på massage idag, var underbart. Ska ut och gå sen och göra lite ärenden, ska verkligen sluta att pressa mig själv men fortfarande kunna få saker gjorda och känna att de är lugnt.

Vi har barn med i kyrkan från 1-13år så allt kan hända, och allt får hända! bara de inte är om mig

Jag vägde mig idag, -20kg och nåt mitt mål till bröllopet, så nu ska jag äta gott och njuta, skit sam om jag går upp 2kg jag har tappat 13cm senaste månaden så de är lugnt

Tack alla

• Snufflan

Att du är nervös det förstår jag, var själv helt hyper dagarna innan vårat bröllop men då på dagen så släppte det och allt gick jätte bra. Sen så behöver du inte vara orolig för själv vigseln för att glömma pussas eller nått sånt, prästen kommer troligtvis viska till när det är dags för puss, utmarsch och sånt, Dom är ju vana vid nervösa brudpar så dom hjälper till. Vi fick lov att pussas 2 ggr då "publiken" krävde en till för att dom skulle få med det på kort ordentligt, hahah.

• moule

Mamli: Njuuuuuuut!
    Kommer tänka på dig på lördag!

Svar på tråden Nu är de inte roligt längre!