Inlägg från: fromheretoeternity |Visa alla inlägg
  • fromheretoeternity

Vad är grejen med "ringkudde"?

Ärligt talat! Vad är grejen med att ha en ringkudde? vad ska man med den till? Var vem håller i den? Ligger den framme på altaret? Står prästen sen och knyter upp banden eller?
    Jag förstår verkligen inte!

För ett par veckor sedan skulle jag prova brudklänningar och innan jag gick sa butiksägarinnan:
    -"Men om du köper hos mig får du låna en ringkudde GRATIS!!!"

Jag vill absolut inte kritisera med detta inlägg utan bara försöka förstå er som ska ha ringkuddar.

• Svar på tråden Vad är grejen med "ringkudde"?
  • fromheretoeternity

Men det verkar vara så omottligt populärt här i Sverige. Jag tycker ärligt talat bara att det verkar fånigt!

• fromheretoeternity

Burre Präst skrev 2009-12-10 22:05:45 följande:

Bara för att stämma i bäcken vill jag påpeka att vid kyrkliga vigslar får man inte ha hunden med sig in i kyrkan.
    Hahaha!!! Är det sant? Inte ens på begravningar?

Men du BurrePräst, har du varit med om att folk har ringkuddar? Är detta vanligt? Hur gör folk annars? Har man ringen i mannens ficka eller har prästen den från början?
  • fromheretoeternity
    KatjaB skrev 2010-01-14 08:30:55 följande:
    Julibrud och nästan 30 skrev 2010-01-14 02:00:11 följande:jag skulle aldrig låta vår tvååring ta hand om någon mer värdefull ring än möjligen en fantomenring Hon skulle garanterat under ett oövervakat ögonblick ha lirkat loss ringen, tappat den någonstans eller lagt den på ett ställe som visar sig vara omöjligt att hitta, och om det vore så att hon skulle lyckas med konststycket att ha ringen kvar, så skulle hon anse att den var hennes och bli väldigt sur när hon inte fick tillbaka den Er tvååring kanske är mer amerikanskt bröllop-vänlig
    Haha! Eller kanske svälja den Kul att tillbringa bröllopsdagen på akuten
Svar på tråden Vad är grejen med "ringkudde"?