Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Vad är grejen med "ringkudde"?

jag har också sett dessa kuddar på alla sajter som har med bröllop att göra, men även fast vi har våra barn som näbbar så är den yngsta 1,5 och den äldsta 3 och jag tror nog att jag känner våra barn så pass bra att ansvaret för en ring är alldeles för stort, hehe. Strö rosblad tror jag blir lagom. Tänkte bara ha ringen i en liten organsapåse eller nåt i fickan (ja min sambos ficka antar jag, kan ju inte gärna stoppa den i bh:n )

Har aldrig sett ett svenskt bröllop där någon bär fram ringen på nåt sånt sätt. däremot amerikanska på tv där de har kudden eller att bestman har ringen eller parets hund som får ha ringen runt halsen osv.. känns som att det är mest en amerikansk grej

• KatjaB

Burre Präst skrev 2009-12-10 22:05:45 följande:

Bara för att stämma i bäcken vill jag påpeka att vid kyrkliga vigslar får man inte ha hunden med sig in i kyrkan.
    nej, och tur är väl det.. min sambo tyckte att vår hund skulle vara med på festen *host* eeh. tror varken vi, våra gäster eller vår stackars hund tycker det är så kul
  • KatjaB

Burre Präst skrev 2009-12-11 13:36:55 följande:

Nej, man får inte ens ha med sig hunden in på en begravning och detta av både allergiska och teologiska skäl. Ledarhundar är förstås undantagna, men de är heller inte husdjur utan hjälpmedel.Vad gäller ringkudde så har jag bara varit med om det en enda gång och det var på ett bröllop av det mer överdrivna slaget, med 5 par tärnor och marskalkar och viss diskussion mellan bruden och mig om hon skulle få gå in med sin pappa (hon gav med sig till sist). En av släktingarna, en liten treårig gosse utstyrd i kostym, skulle bära fram ringarna och för att han inte skulle tappa bort dem hade han en kudde. Och för att han inte skulle tappa dem var de fastknutna på kudden. Detta ledde till lite trassel vid altarringen när jag skulle knyta upp den mycket konstfärdiga rosetten.Hade den bruden hört sett en film med en pudel som bär fram ringarna misstänker jag att hon hade velat göra så också.Det allra vanligaste, och enklaste, är att brudgummen har ringarna i en ask i fickan. Är brudgummen nervös och benägen att tappa bort saker kan marskalken ta hand om asken.
    hahah, vilket spektakel till bröllop
  • KatjaB

Julibrud och nästan 30 skrev 2010-01-14 02:00:11 följande:

Vi kommer att ha ring kudde eftersom vi inte kommer att ha tärna eller bestman så vår dotter 2 år kommer att få ge oss ringarna som befinner sej på kudden ;)
    jag skulle aldrig låta vår tvååring ta hand om någon mer värdefull ring än möjligen en fantomenring Hon skulle garanterat under ett oövervakat ögonblick ha lirkat loss ringen, tappat den någonstans eller lagt den på ett ställe som visar sig vara omöjligt att hitta, och om det vore så att hon skulle lyckas med konststycket att ha ringen kvar, så skulle hon anse att den var hennes och bli väldigt sur när hon inte fick tillbaka den
    Er tvååring kanske är mer amerikanskt bröllop-vänlig
Svar på tråden Vad är grejen med "ringkudde"?