• marregus

Smålandsbrudar!

Ja var bara tydliga med vad ni vill att de ska fixa, så löser det sig nog

Ja du, det känns som det

Vad har ni tänkt att ha för dekorationer i kyrkan och festlokalen?

• marregus

Vad roligt
    Vi ska vara i flemmingelands kapell och festen blir sen på Stora hotellet. Vart ska ni vara?

Ja precis det jag tänkte med, att man tar mindre blommor men i samma form.

Kul med ngn mer från Nybro.

• marregus

Är ni från Nybrotrakten?

Jag har också kort hår så jag sparar för fullt, dock kan jag inte bestämma mig för vilken frisyr jag ska ha

Vilken typ av klänning har du bestämt dig för?

• marregus

Den var jättefin!

Jag har också ner till axlarna och det är supersvårt, men med löshår fixar det sig nog, hoppas jag
    Ska nog inte ha så mkt nerhängande utan kanske lockigt uppsatt istället..Kan inte ens bestämma mig för vilken frisör jag ska gå till...Min är jätteduktig på att klippa snygga frisyrer fast när det gäller uppsättning är jag jätteosäker på henne..

• marregus

Majbrud: Ja jag håller med dig. Det är först nu som vi har börjat ta tag i saker på riktigt..tänker hela tiden att det är så långt tid kvar..
    Stressad blir man när man läser trådar som ex. hösten 2010

Sophie100710: Låtar till kyrkan och underhållning till festen har vi inte hunnit med än..Tror jag vet vem jag vill ska sjunga under vigseln men låtar jag har ingen aning om. Några tips på bra låtar?

• marregus

Jättefina klänningar
    Har du varit i Växjö och kollat än?

• marregus

Hur mycket kommer ni att betala för er dj? Vi funderar också på att ha men jag vet inte riktigt vad som är rimmligt...

• marregus

Ja men 2000 kr låter inte superdyrt, inte för en hel kväll

• marregus

Nä jag har inte heller någon bra valslåt, men jag vill absolut dansa vals

Vi kommer ev. att ha ngn som sjunger Lars Winnerbäcks "För dig", vi får se. Låten stämmer in på båda oss på olika sätt men på ett ställe i texten sjunger han "jag är hög ända den dagen som du kom" (in i hans liv, menar han ). Just den textbiten känns inte som att det passar sig men annars är låter perfekt!

• marregus

Den var jättesöt!
    Har ni bestämt er för ngt färgtema som ska följa genom hela bröllopet? Från inbjudningskort till dekoration i festlokalen..

Limegrön låter väldigt fint, jag hade nog valt lila..Svart blir så stark kontrast, men det beror ju på vad ni tycker är fint

• marregus

Tycker absolut att du ska chansa, har bara hört bra saker om dem .

Det blir nog jättebra med svart band, har man ngt mer som är svart till blir det ju inte så utstickande.

Sa till min sambo idag, tänkt om man hade gift sig nu...Helt vitt och underbart ute..dock vet man ju aldrig vad det är för väder i december

• marregus

Vad roligt att det har kommit fler till vår smålandstråd

Vi fick hem våra inbjudningskort, vigselprogram och festprogram häromdagen. De blev superfina! Nu är det bara själva inlagan i dem som ska göras.

Är det någon som har bra tips på dekoration till kyrkan. Jag har kört fast..Tyvärr finns det inga "vaser" i själva bänkraden som det oftast brukar finnas så jag vet inte riktigt hur man kan dekorera där...

• marregus

Jag köpte min klänning i bröllopsbutiken i Kalmar, den kostade 6200:- ,sen till kommer ca 1000:- för uppläggning.

ar100522: Ni har samma färgtema som vi
    Kollade i Pandurokatalogen igår och vi en massa tips på bordsdekrationer, kan jag rekommendera.

• marregus

Vi ska också gifta oss 22:a maj och vi ska också försöka få ut inbjudningarna under februari.

Hittills är vi klara med:
    Kyrka
    Präst
    Fotograf
    Festlokal
    Meny
    Klänning
    Makeup artist
    Inbjudningskort (inlagan kvar)

Fortfarande en hel del kvar..

• marregus

ar100522 vi gifter oss i Nybro.
    Vart ska ni gifta er?

Ni som beställer klänningar från Kina, vilket företag köper ni av?

• marregus

Ja jag har hört att båda Milly och Landal är jättebra så det är väl egentligen bara att hitta en fin modell :)

Vi ska antagligen beställa tärnklänningarna från Kina, det blir ju klart mkt billigare än att köpa i Sverige.

• marregus

Ja jag har hittat en del fina därifrån. Hur lång tid tror du leveranstiden är?

• marregus

Kul att vi gifter oss samma datum plus att vi har samma färgtema

• marregus

Kan rekommendera Storbritanniens ebay..
    Jag budade precis hem 12.000 dekorationsstenar för 105kr inkl. frakt.

Frakten kostade mig 95 kronor och själva pärlorna 10 kr så frakten var ju dyrast Men om man jämför med tradera där man får 100 likadana pärlor för ca 50 kr är det bra..

• marregus

Dessutom är det plus för Storbritannien eftersom man slipper tullavgifter, därifrån blir det bara frakten.

Svar på tråden Smålandsbrudar!