• Sophie100710

Smålandsbrudar!

Några ifrån kalmar län eller övriga orter som oxå ska gifta sig under 2010?

• Svar på tråden Smålandsbrudar!
  • marregus

Jag ska gifta mig i maj 2010, i Nybro.

• Sophie100710
    marregus skrev 2009-12-10 17:55:00 följande:
    Jag ska gifta mig i maj 2010, i Nybro.
    Hej, vad kul!
    Hur går det för dig med planeringen osv?
    Vi gifter oss den 10 juli!
  • marregus

Det går hyfsat! Kyrka och festlokal är färdigt så de riktigt tunga grejerna är klara, även klänningen är inhandlad. Just nu sitter vi och kollar runt på inbjudningskort, finns ju hur mkt som helst att välja på

Hur går det för er och vart gifter ni er?

• Sophie100710

Ok, samma här kyrka och festlokal bokad, har kollat på klänning men inte riktigt bestämt mig, har dock bestämt vilken modell det blir så det är alltid något:)
    Inbjudningskort och gästlista är så gott som klart! Kortdesign.se har riktigt bra utbud där man kan beställa provkort, ett litet tips!

vad blev det för klänning då?

Vi gifter oss i Högsby.

• marregus

Vi har hittat ett jättefint hos Calligraphen som det lutar åt, vi får se hur det blir. Har varit inne på Kortdesign och sett en del fina också men inte hittat ngt som passar oss..Har ni beställt därifrån?

Jag har köpt den här:
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Hurdan är det du vill ha?

• Sophie100710

Det va nog det sjukaste jag varit med om....det va just den klänningen som jag oxå e väldigt inne på:)
    Va i Kalmar i fredags och provade några klänningar, och den va sååå underbar, men tror jag ska åka till växjö och bara kolla lite där så man vet att man väljer rätt, men det är ju den modellen och jag bara älskade släpet och spetsen ja allt!!!

• marregus

Tycker att du gör ett bra val om du väljer den .
    Jag var i Växjö och kollade först och hittade några som var okej, sen råkade jag bara gå förbi bröllopsbutiken på väg ner till Baronen och den var perfekt . Ska du testa en klänning försök att göra det i din storlek, jag provade först strl 38 och den var ju lika fin men den satt sådär så helhetsintrycket blev sådär, de hade 36 på skyltdockan så jag bad henne ändå ta ner den, hon himlade med ögon och suckade men vad tusan..det blir inte bra om man inte testar i rätt storlek!

• Sophie100710

Ja absolut, man måste ju ställa lite krav och vara lite "besvärlig", det är ju lixom en av de största dagarna!

Jag provade oxå stl 38, men den va för stor, när var du där då?

Har du beställt den? vad ska du ha till slöja, tiara?

• marregus

Jag var där för kanske 1,5 månad sen så det var ett tag sen..De hade ju 36 där då så jag köpte den..
    Ni skulle gifta er i juli va? Då finns det ju gott om tid att beställa den i så fall om de inte hade 36:an inne.

Jag ska nog ha tiara..har inte riktigt bestämt mig.
    Hur har du tänkt att ha det?
    Vet inte heller hurdana skor jag ska ha, tycker alltid att alla brudskor antingen är för spetsiga eller kantiga Funderat på en med öppen tå..Har du ngn modell du tänkt på?

• Sophie100710

okej, ja hon sa att det va 3 mån leveranstid så jag har ju lite tid på mig än.
    Ja vi gifter oss i juli.
    Jag ska ha tiara och sedan provade jag en kort slöja till så jag tror det blir det oxå. (om jag nu väljer den klänningen)

det här med skorna alltså..jag tycker att alla "bröllopsskor" e fula, jag ska nog bara se om jag hittar ett par snygga med hög klack, har tänkt att bröllopet ska gå i rosa,vitt o silver..men har inte riktigt bestämt vilken rosa...svårt ju!

Vill ha typ ceriserosa men känner att det kanske inte passar, annars hade jag tänkt att ha ett par ceriserosa klackar:)

Brudbuketten ska nog vara blandade rosa rosor i olika nyanser, har du bestämt hur din bukett ska se ut?

Många tankar och mkt att tänka på..hua:)

Svar på tråden Smålandsbrudar!