• Sophie100710

Smålandsbrudar!

Några ifrån kalmar län eller övriga orter som oxå ska gifta sig under 2010?

• Svar på tråden Smålandsbrudar!
  • marregus

Ja var bara tydliga med vad ni vill att de ska fixa, så löser det sig nog

Ja du, det känns som det

Vad har ni tänkt att ha för dekorationer i kyrkan och festlokalen?

• MajBrud2010

Hej!
    Vi gifter oss också i Nybro i maj!! Vilken kyrka har ni bokat?

Vi har inte kommit så jättelångt än, försöker få sambon att hjälpa till att börja med inbjudningskorten... ;) Har bestämt vilken klänning jag ska ha och vad sambon ska ha på sig, ska nog beställa min klänning i januari...

Gillar också droppformade buketter, min ena tärna är florist och ska göra min ;) Om man är lite mindre men ändå vill ha en droppformad kan man bara göra buketten lite mindre så ser det inte konstigt ut :)

Hoppas jag kan få vara med i er tråd och disskutera lite :)

• marregus

Vad roligt
    Vi ska vara i flemmingelands kapell och festen blir sen på Stora hotellet. Vart ska ni vara?

Ja precis det jag tänkte med, att man tar mindre blommor men i samma form.

Kul med ngn mer från Nybro.

• MajBrud2010

Vi har bokat StSigfrids kyrka, blev helt kär i den när vi var och tittade =) Festen blir på Klockaregården precis i närheten (tror jag den hette?)

Sitter och försöker bestämma mig för om jag ska ha hårnålar, tiara eller slöja? Har rätt kort hår nu, men kommer köpa löshår att ha så jag får lite uppsättning.. Är så velig och hade helst haft allt, men det ser nog lite konstigt ut ;)

Jättefin klänning ni båda tittat på!! Kul att ni hittat samma ;)

• Sophie100710

Vad kul nu e vi tre:)

Vad ska du ha för klänning då?

Om jag väljer den klänningen så ska jag ha en kort slöja och tiara, ska det va så ska det va lixom:)

Skönt att höra att alla inte har allt planerat än, är med i en annan tråd med alla som ska gifta sig i juli och där känns det som att alla har allt ordnat, jag får lite smått panik,..

• marregus

Är ni från Nybrotrakten?

Jag har också kort hår så jag sparar för fullt, dock kan jag inte bestämma mig för vilken frisyr jag ska ha

Vilken typ av klänning har du bestämt dig för?

• MajBrud2010

Jag kommer eg inte från nybro, men har bott här i fem år nu.. träffade sambon för fyra och ett halvt år sen och nu sitter vi här ;) Vi köpte hus i madesjö för ca tre år sen...

har bestämt mig för denna klänningen:
    millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
    Kommer hamna på runt 2500:- med frakt :)

Jättesvårt det där med frisyren, har alltid haft långt hår, men klippte mig kort förra hösten, riktigt kort.. Så ångrade jag mig och nu har jag ner till axlarna igen ungefär.. men det blir ju ingen frisyr av det... =/

• marregus

Den var jättefin!

Jag har också ner till axlarna och det är supersvårt, men med löshår fixar det sig nog, hoppas jag
    Ska nog inte ha så mkt nerhängande utan kanske lockigt uppsatt istället..Kan inte ens bestämma mig för vilken frisör jag ska gå till...Min är jätteduktig på att klippa snygga frisyrer fast när det gäller uppsättning är jag jätteosäker på henne..

• MajBrud2010

Ja sånt är med jättesvårt... Min sambo känner en som läser till frisör som kan göra håruppsättning billigt.. men jag har alltid sett framför mig att gå till frisör och bli fixad och sminkad och allt sånt där.. Inte hemma? funderar på att gå runt lite bland alla frisörer här i nybro och kolla vad de tar för uppsättning och allt... Men det får nog bli efter jul ;)

• MajBrud2010

det är lite trist när alla har allt planerat fem år i förväg ;) Jag har många ideer men inte så mycket bestämt än... Börjar känna mig lite smått stressad av alla andra som ligger långt före i planeringen...

Svar på tråden Smålandsbrudar!