• Sophie100710

Smålandsbrudar!

Några ifrån kalmar län eller övriga orter som oxå ska gifta sig under 2010?

• Svar på tråden Smålandsbrudar!
  • MajBrud2010

Oj 2000 är ett riktigt bra pris! Kul med en riktig DJ som står och spelar =)

Vi kommer bli ungefär 50 pers på bröllopet, har försökt hålla det nere lite...
    Vi kommer förmodligen att ha Lyckorus med Elin Sigvardsson (den måste jag ha rättare sagt ;) får rysningar när jag hör den!!), gärna En förtrollad natt (minns inte just nu vem som sjunger, men duett) och som utgångsmusik blir det Bröllopsklockor med Pugh (finns en lugn version som han sjunger med Laleh..)

Har lite problem med att hitta nån bra låt till första dansen bara... Vill ju gärna dansa nåt valsliknande.. Men det finns ju absolut inga valslåtar...=/

• marregus

Nä jag har inte heller någon bra valslåt, men jag vill absolut dansa vals

Vi kommer ev. att ha ngn som sjunger Lars Winnerbäcks "För dig", vi får se. Låten stämmer in på båda oss på olika sätt men på ett ställe i texten sjunger han "jag är hög ända den dagen som du kom" (in i hans liv, menar han ). Just den textbiten känns inte som att det passar sig men annars är låter perfekt!

• Sophie100710

Ja det känns som ett bra pris faktiskt:)

Måste lyssna på låtarna ni valt, gillar både winnerbäck och elin s..jag älskar ju Kent funderar på att ha utan dina andetag, sedan ska vi ha my love med justin timberlake (mina syrror har gjort om den lite så den ska passa in lite bättre)

Funderar även lite på Daniel lemmas if i used to love you,andledningen till det är att jag och min blivande man är varandras första kärlekar som aldrig glömde varandra och hittade tillbaks:)

Gillar ju Adam sandlers låt som är med i the wedding singer, riktigt fin och charmig:)

• MajBrud2010

En låt som jag fastnade för först var Där du andas med Marie Fredriksson, helt underbar låt! Men när jag lyssnade mer på texten så passade den inte riktigt in, lite mer sorglig än glad låt :)

Idag är jag ledig från jobbet, sitter och kikar lite på tärnklänningar.. Hittade denna igår:
    www.landybridal.com/Product/Pro1829.html
    Hyfsat billig med! Funderar på att beställa den i ljus limegrön, men vet inte vad vi ska välja för färg på bandet? Ljuslila eller ska det kanske vara svart?
    Jättesvårt att hitta klänningar till tärnorna, den ena är lite längre än mig och den andra är lite kortare.. Måste ju ha nån klänning som passar båda. Som de dessutom kan ha användning för senare med, de ville gärna betala halva klänningen om de fick ha lite att säga till om ;)

• marregus

Den var jättesöt!
    Har ni bestämt er för ngt färgtema som ska följa genom hela bröllopet? Från inbjudningskort till dekoration i festlokalen..

Limegrön låter väldigt fint, jag hade nog valt lila..Svart blir så stark kontrast, men det beror ju på vad ni tycker är fint

• MajBrud2010

Vi hade bestämt limegrönt och silver först som färgtema, och självklart lite vitt ;) Men sen hittade vi ingen bra klänning till tärnorna, så då la vi till ljuslila med, men nu har vi ju hittat en klänning som går att få i rätt färg, så nu kör vi på bara limegrönt och silver :)

Mailade till landybridal igår och frågade lite om en brudklänning och om tärnklänningen. Fick svar nästan direkt!! Det är bra service ;) Så jag ska nog beställa min brudklänning därifrån istället, hittade en nästan likadan som den på milly, fast 700:- billigare ;) Enda nackdelen är att de inte hade några närbilder på broderierna... Men jag tror nästan att jag chansar.. Hur hade ni gjort? Börjar känna att den från milly nästan är lite för mycket broderier på, hela släpet? Den jag är inne på nu har inget på släpet men lite mer fram?

Härligt med all snö ute nu! Nästan så man hade velat ha ett vinterbröllop ;)

• Sophie100710

Ja guud va fin den va, tack så jättemkt:)
    Har du beställt därifrån? Känns som om man vill prova den för att vara säker ju!

Fina färger ni valt ska ha samma förutom det gröna det blir cerise istället och jag tror det blir svart oxå!

• MajBrud2010

Såg den innan och kände igen den, sen kikade jag på den länken du lagt ut och tyckte de var lite lika ;)
    Har inte beställt min än... Ska försöka ta alla måtten nästa helg och skicka en beställning! Känns lite nervöst! Men jag tror att bara man provat modellen borde det ju vara typ samma klänning? Jag tänkte chansa iallafall... och hoppas på det bästa! Går ju att måttbeställa som sagt, då måste den ju passa?

Tyckte de verkade riktigt bra när de svarar på mail så snabbt, sen tar det ju ungefär 30 dagar från att man betalat klänningen tills man har den hemma! Perfekt ju :)

Funderar på att ha det svarta bandet på tärnklänningarna ändå, pratade lite med tärnorna och om de har svarta skor till (som de ändå hade hemma) så står det kanske inte ut så mycket?

• marregus

Tycker absolut att du ska chansa, har bara hört bra saker om dem .

Det blir nog jättebra med svart band, har man ngt mer som är svart till blir det ju inte så utstickande.

Sa till min sambo idag, tänkt om man hade gift sig nu...Helt vitt och underbart ute..dock vet man ju aldrig vad det är för väder i december

Svar på tråden Smålandsbrudar!